Citat:
Ursprungligen postat av
Worm
Såg idag att jag fått erbjudande om ett American Express Platinum och blev överlycklig
Men när jag nu börjar kolla på vad det innebär börjar jag fundera på om det är värt att punga ut de fem tusen kronor kortet kostar om året.
Frågan är nu hur ovanligt detta kort är, samt vilken "prestige" som ligger i det?
Absolut inte värt att punga ut 5papp för skräpet.
Det är bara innerstadstöntar som tror att det är flashigt med ett kort.
Ska du imponera ska du givetvis ta ut riktiga pengar från banken och flasha med en sedelbunt på nattklubben.
Dessutom extremt dyrt.I usa kallas det fattigmansskatten då bankmaffian lurat på folk extremt dyra kreditkort som dessutom har extra dyra kortköpsavgifter på varje köp.
Alla får vara med och betala högre priser och mer arbetslöshet då fler betalar med kort vilket skapar stor arbetslöshet jämfört mot kontantbetalning som skapar mer konsumtion och mer aktivitet i ekonomin för företagare och vanligt folk.
De som tar emot dyra kreditkort som amex har redan tvingats höja grundpriset för varan eller tjänsten för att betala rånar % till utländska bolag eller banken på varje köp.
Köper du business class flyg så har de med råge höjt priset för att kompensera amex skitavgifter.
Detsamma med flashiga restauranger och andra som tar amex osv.