2025-10-31, 21:49
Medlem
Scam 100%.

Du borde veta om att dessa registrera sig hela tiden på svenska dejting sidor.

När jag fanns på dejtingsidor så har jag pratat med flera Anastasia från Ryssland och alla var scams.
Citera
2025-10-31, 22:01
Medlem
Viktor79xs avatar
Undrar hur många svenska män som skickat pengar till flygbiljett till någon som aldrig kommit?
Hade en kvinna på en dejtingsajt som jag skrev några medd till fram och tillbaka hösten 2010. Det där med träffas å flygbiljetten dröjde inte lång tid. Hon bodde i en stad i Ryssland minns jag. Avbröt direkt

Såg framför mig nån liten Ivan som sitter och leker med nya datan och lånat lite bilder på nätet. Eller kanske på sin egen tjej. Har ni andra liknande erfarenheter?
Citera
2025-10-31, 22:09
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Väldigt olika. En utgav dig vara i US Army och befann sig i Gaza av alla ställen. Tog några timmar men sedan framkom det att det behövdes lite pengar, kommer inte ihåg till vad, var något år sedan. En nyligen var bara en random som sade sig bo i Amsterdam och var en framgångsrik designer. Hon pratade på om lite allt möjligt, oklart egentligen vad hon ville, men sedan från ingenstans efter att vi flyttat till WhatsApp så lanserar hon någon random ny crypto som kommer göra underverk haha. Sade till henne direkt att jag tänkte blocka henne men då backade hon sjukt nog och bad om ursäkt och fortsatte skriva om annat. Ibland är det lite svårt att lösa av hur de tänker. Kanske tror hon att hon kan testa en gång till om vi skrivit lite mer först? Nåja, blockade henne ändå, blir lite tröttsamt efter ett tag.

Det dumma är att det faktiskt finns genuina personer som kontaktar en också så är lite av en djungel. Har några jag blivit ganska god vän med som jag pratat med i flera år från jordens alla hörn också som aldrig någonsin ens nämnt pengar eller liknande. En var förvisso uppenbart ute efter att flytta till "väst" men jag sade till henne direkt att jag inte var intresserad men vi pratar fortfarande då och då ändå. Hon hittade någon tjock kanadensare till slut istället så grattis I guess

Haha bra svar.

Men alltså hur vet man om det är en riktig eller fejk?
Alltså jag bara antar att alla är fejk, men när vet om man blockar en som är på riktigt?
Alltså inga av de riktiga börjar väl snacka kryptovalutor och affärer?
Citera
2025-10-31, 22:15
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Allt är inte scam ,här är en kvinna som är från Ryssland och gift sig med en svensk man.

https://www.youtube.com/watch?v=oj2OPtz4Vi8

Varför vill en sådan rysk kvinna åka hela vägen till Sverige?
Hon kan väl lätt hitta en analog kille där hon redan bor?
Snacka om att tjejen i videon har en annan mentalitet än svenska fruntimmer.
Hon säger typ "man måste vara modig, han kan avvisa mig som hur lätt som helst". Snackar om livslång kärlek och att han måste vara tålmodig med henne.

Svensk brud. Då är det mer "Jag är 45 och såg inte ens bra ut när jag var 25, men jag skall ha en 28-årig superatlet med minst en masters". Nej, förresten, jag förtjänar bättre.

Ryska bruden måste ju vara fake. Sådär ödmjuk är ingen.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-10-31 kl. 22:19.
Citera
2025-10-31, 22:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
...
Svensk brud. Då är det mer "Jag är 45 och såg inte ens bra ut när jag var 25, men jag skall ha en 28-årig superatlet med minst en masters". Nej, förresten, jag förtjänar bättre.
...

Finns många ryska tjejer som letar efter någon form av drömprins, och är mycket besvikna på den genomsnittlige Ivan. Ju mer bimboaktiga de ser ut, med rakade hönsrövar till läppar och annat, desto säkrare kan man vara på att de egentligen mest bara är ute efter pengar och status.
Citera
2025-10-31, 22:31
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapetlimmet
Är lite det jag tänker också. Är ju rätt allmänt känt att Ryssland är lite känsligt nog ändå sen kriget. Just saying.

Nu var det skickat från ett Gmail-konto. Själva adressen var lite mäklig kombo av bokstäver. Osäker på om det inte är svårare att skapa Gmail numer för spam-syfte (?). Sen har min mail konsekvent skickat alla mail i skräpkorgen.

Men kanske ska trolla med vem det nu är?

Och fattar åter igen inte, varför vill de att jag ska skicka foto? Om jag skickar en bild på ZZ top, tror ni de börjar dra öronen åt sig då?

Se om det finns någon från fbis most wanted, som inte dyker upp när man söker bara på den bilden.

Sen, om du orkar och vill fortsätta så kan du fråga om jobb och visa dig vara väldigt intresserad och be henne skicka bilder från jobbet, med henne själv i. Ofta är de inga genier på att ändra bilder, och man kan då se att bilderna är förändrade.

Men var kommer hon ifrån, vad jobbar hon med, och hur många barn har hon? Om svaren är 35, snäll flicka, lärare, har kanske ett barn, har varit gift med en mycket mycket elak man, och har ingen erfarenhet av nätet... du vet, det är inte som att de lever på medeltiden där, och de flesta yngre använder nätet.
Senast redigerad av goseigen 2025-10-31 kl. 22:49.
Citera
2025-10-31, 22:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Har fått några sådana på tinder. Även där ryskor som vill att man skall snacka på telegram istället. Brukar inte svara.
Vad är det de vill?
Vad är det för problem de brukar prata om?

Det brukar inte vara några problem förrän man är "förälskad" och planerar ett liv tillsammans, men sedan kan det vara vad som helst som medicin, dator/telefonkrångel, fordonsproblem och byråkrati, bland annat.

Av vad jag vet kan man "pruta", eftersom grunden är att de bara är ute efter pengar, om de inte får 5000 till en laptop kanske man kan skicka 2000 åtminstone, vilket för dem är bättre än inget.
Citera
2025-10-31, 22:57
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Haha bra svar.

Men alltså hur vet man om det är en riktig eller fejk?
Alltså jag bara antar att alla är fejk, men när vet om man blockar en som är på riktigt?
Alltså inga av de riktiga börjar väl snacka kryptovalutor och affärer?
Ja det kan man ju aldrig veta egentligen men de som inte varit scammers har jag haft videosamtal med osv. Det märks ganska snabbt då scammers naturligtvis inte vill spendera veckor på att prata med någon som de inte kan lura. Och nej, de som är genuina har aldrig dragit upp konstiga kryptovalutor.

Med det sagt är de ganska skickliga på att prata och jag kan förstå att en del kan bli lurade. Framförallt om de är ensamma singlar eller liknande, är nog svårt att motstå. Jag letar ingen tjej så de kan inte locka mig på det sättet oavsett, gillar bara att prata med folk från världen över, det är ett spännande kulturutbyte om det faktiskt är på riktigt.
Citera
2025-10-31, 23:01
Medlem
Hon skriver att hon är rysk och "vill vara ärlig" i samma mening.
Gör lite matematik.
Rysk och ärlig lirar inte.
Citera
2025-10-31, 23:07
Medlem
tilsammansnus avatar
Hände mig på samma sajt,, både ryska och nigerianer. Rödare flaggor finns inte.

Med afrot var det rakt på sak, fast tog en stund innan denne erkände sin egentliga plats , jag undrade varför det står befintlig i en svensk stad. 'Ja ja lycka till med de andra du scammar' sa jag varpå personen blev vansinnig och blockade mig.

Ryskan hade bild med rätt så svenskt utseende,, stad nån mil från mig,, men nehe 'jag är i ryssland' skriver denne efter några rader. Jag gick direkt över till guarden upp läge och frågade hur fan hon tänkte sig relation medan hennes land för krig omkring sig - nåt som tydligen irriterade. Minns inte men tror jag blev blockad där med.

Samma scam i båda fallen, de skriver så överensstämmande de kan, blir "jättekära" i dig efter bara några rader och bara måste resa över till dig. Och "kan du skicka pengar till biljett..." - resten kan du.

PS nigerianen skrev på engelska medan ryskan på svenska - jag frågade detta med och fick svar att ryskans väninna som varit i sverige översätter för henne.
Senast redigerad av tilsammansnu 2025-10-31 kl. 23:12.
Citera
2025-10-31, 23:14
Medlem
Ja nu kommer jag ju inte åt profilen längre som sagt pga block. Men vill ganska säkert minnas att det inte stod att hon bodde i Ryssland, fast det kanske inte ens går att skriva nån annanstans än en Svensk ort.

Första frågan jag fick i mailet var väl att jag skulle beskriva hur en typisk dag för mig såg ut.

Vet inte riktigt vad det har för betydelse egentligen för nån.

Jaja, jag skrev ett svar nu. Får väl se om det kommer nån fråga om en sjuk släkting i Turkiet eller CIA som är på väg.
Citera
2025-10-31, 23:17
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapetlimmet
Första frågan jag fick i mailet var väl att jag skulle beskriva hur en typisk dag för mig såg ut.
Jepp, bingo !! nu minns jag - fick exakt samma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in