2025-10-31, 20:27
Medlem
needAlifes avatar
Brukar bli kontaktad av liknande "personer" på både x och facebook även om en del på Facebook faktiskt varit genuina tjejer sjukt nog. Men i övrigt är det alltid samma modus operandi, snabbt flytta till en annan plattform och sedan smyga in något problem eller en sjukt bra affärside som man bara måste haka på innan chansen försvinner. Brukar när jag har tråkigt skriva med dem i evigheter bara för att de ska hålla förhoppningen vid liv att de lyckats lura mig. Är ganska skoj faktiskt när de efter många timmar inser att de blivit trollade.
Citera
2025-10-31, 20:33
Avstängd
Unobosss avatar
Kvinnor är sällan drivande i första kontakterna i nätdatejting.
Att uppmärksamma ett problem med kommunikation och spela amatör som att TS är den första hon stöter på online uppvisar ju ett suspekt beteende.

Gissar att det är en man mellan 25-50 som anspråkar..
Citera
2025-10-31, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Skick en bild på ditt analhål till henne, är hon seriös så svarar hon med en tillbaka!
Årets roligaste kommentar på Flashback! Kan man nominera det någonstans?
Ditt svar är faktiskt också väldigt logiskt i sitt sammanhang..
Citera
2025-10-31, 20:38
Medlem
Om det är så att hon är ute efter dina pengar så förstår jag inte varför hon skulle skriva att hon är från Ryssland med tanke på Svenskens misstänksamhet mot just Ryssar. Hon hade kunnat med lätthet säga Ukraina och du hade inte vetat skillnaden ändå.
Citera
2025-10-31, 20:55
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore
Kanske LinkedIn?

Jag såg häromdagen någon som postade att de blivit raggade på på Linkedin och tyckte det var så olämpligt.
Citera
2025-10-31, 20:57
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Brukar bli kontaktad av liknande "personer" på både x och facebook även om en del på Facebook faktiskt varit genuina tjejer sjukt nog. Men i övrigt är det alltid samma modus operandi, snabbt flytta till en annan plattform och sedan smyga in något problem eller en sjukt bra affärside som man bara måste haka på innan chansen försvinner. Brukar när jag har tråkigt skriva med dem i evigheter bara för att de ska hålla förhoppningen vid liv att de lyckats lura mig. Är ganska skoj faktiskt när de efter många timmar inser att de blivit trollade.

Har fått några sådana på tinder. Även där ryskor som vill att man skall snacka på telegram istället. Brukar inte svara.
Vad är det de vill?
Vad är det för problem de brukar prata om?
Citera
2025-10-31, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Om det är så att hon är ute efter dina pengar så förstår jag inte varför hon skulle skriva att hon är från Ryssland med tanke på Svenskens misstänksamhet mot just Ryssar. Hon hade kunnat med lätthet säga Ukraina och du hade inte vetat skillnaden ändå.
Är lite det jag tänker också. Är ju rätt allmänt känt att Ryssland är lite känsligt nog ändå sen kriget. Just saying.

Nu var det skickat från ett Gmail-konto. Själva adressen var lite mäklig kombo av bokstäver. Osäker på om det inte är svårare att skapa Gmail numer för spam-syfte (?). Sen har min mail konsekvent skickat alla mail i skräpkorgen.

Men kanske ska trolla med vem det nu är?

Och fattar åter igen inte, varför vill de att jag ska skicka foto? Om jag skickar en bild på ZZ top, tror ni de börjar dra öronen åt sig då?
Citera
2025-10-31, 21:09
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Har fått några sådana på tinder. Även där ryskor som vill att man skall snacka på telegram istället. Brukar inte svara.
Vad är det de vill?
Vad är det för problem de brukar prata om?
Väldigt olika. En utgav dig vara i US Army och befann sig i Gaza av alla ställen. Tog några timmar men sedan framkom det att det behövdes lite pengar, kommer inte ihåg till vad, var något år sedan. En nyligen var bara en random som sade sig bo i Amsterdam och var en framgångsrik designer. Hon pratade på om lite allt möjligt, oklart egentligen vad hon ville, men sedan från ingenstans efter att vi flyttat till WhatsApp så lanserar hon någon random ny crypto som kommer göra underverk haha. Sade till henne direkt att jag tänkte blocka henne men då backade hon sjukt nog och bad om ursäkt och fortsatte skriva om annat. Ibland är det lite svårt att lösa av hur de tänker. Kanske tror hon att hon kan testa en gång till om vi skrivit lite mer först? Nåja, blockade henne ändå, blir lite tröttsamt efter ett tag.

Det dumma är att det faktiskt finns genuina personer som kontaktar en också så är lite av en djungel. Har några jag blivit ganska god vän med som jag pratat med i flera år från jordens alla hörn också som aldrig någonsin ens nämnt pengar eller liknande. En var förvisso uppenbart ute efter att flytta till "väst" men jag sade till henne direkt att jag inte var intresserad men vi pratar fortfarande då och då ändå. Hon hittade någon tjock kanadensare till slut istället så grattis I guess
Citera
2025-10-31, 21:11
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapetlimmet
Scrollade runt på dejtingsajten Happypancake, där jag skrev ett PM till en kvinna. Hon svarade, skrev lite grann men sen beklagade hon sig över att det var så väldigt buggigt/långsamt på sajten och att hon ville dela kontaktuppgifter.

Så jag lämnade en av mina backup-e-postadresser. Lite senare samma dag så skriver hon ett mail. Säger att hon heter Anastasia och kommer från Ryssland. Sättet hon skrev på gav mig lite red flag feeling.

"Jag vill vara ärlig direkt - Jag är en rysk kvinna. Jag hoppas att det inte kommer att vara ett hinder för dig"

"För mig är kommunikation via Internet något nytt, så jag kan ställa konstiga frågor".

Skickade ett foto som är snarlikt det på Happypancake.

Noterade sen att hon blockade mig på sidan, alternativt så hade hon avregistrerat sig. Framgår ju inte på sidan vad som är vilket...

Svarade att jag undrade varför hon blockerade mig, men säger att hon bara tog bort sitt konto där.

Hon vill att jag skickar ett foto (fastän jag lagt upp ett flertal på Happy).

Nånting i texterna låter lite för bra för att vara sant. Liksom lite väl på och frågvis.

Ska man svara? Skicka bild? Kan man skriva något för att kolla hur äkta det är? Och om man skickar en bild och för mycket detaljer, risk för att det kommer nån och söker upp mig?

Red Flag nummer ett är att det är trögt att skriva på sajten (då skickar du en mailadress.)

Red Flag nummer två är att hon samlar uppgifter om dig och vill ha bilder även om du hade på Happy Pancake, det betyder att hon bara random skriver med många och inte har specifikt spanat in dig.

Red Flag nummer tre, hon har blockerat dig och hennes profil fortsätter att fiska offer.

Nej jag tror inte att någon kommer att söka upp dig men all information du lämnar kan användas för att skapa en trovärdig profil för att lura andra på pengar.

De som är äkta vill prata vis FaceTime och liknande, om de inte vill det så är det till 99% inte den personen på bilden som du pratar med.

Om du vill avsluta så skriver du att en släkting är svårt sjuk och du ska åka och hjälpa till så du kommer vara Väldigt Upptagen framöver.
"Hon" kommer höra av sig i början men om du svarar väldigt kort kanske varannan dag så tröttnar "hon", inom två veckor kan du blockera så behöver du inte vara orolig för att "hon" ska vara arg.

Men om "hon" inte vet något om dig eller har några uppgifter så blockar du direkt.
Citera
2025-10-31, 21:17
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Scrollade runt på dejtingsajten Happypancake, där jag skrev ett PM till en kvinna. Hon svarade, skrev lite grann men sen beklagade hon sig över att det var så väldigt buggigt/långsamt på sajten och att hon ville dela kontaktuppgifter.

Så jag lämnade en av mina backup-e-postadresser. Lite senare samma dag så skriver hon ett mail. Säger att hon heter Anastasia och kommer från Ryssland. Sättet hon skrev på gav mig lite red flag feeling.

"Jag vill vara ärlig direkt - Jag är en rysk kvinna. Jag hoppas att det inte kommer att vara ett hinder för dig"

"För mig är kommunikation via Internet något nytt, så jag kan ställa konstiga frågor".

Noterade sen att hon blockade mig på sidan, alternativt så hade hon avregistrerat sig. Framgår ju inte på sidan vad som är vilket...

Svarade att jag undrade varför hon blockerade mig, men säger att hon bara tog bort sitt konto där.

Nånting i texterna låter lite för bra för att vara sant. Liksom lite väl på och frågvis.

Ska man svara? Skicka bild? Kan man skriva något för att kolla hur äkta det är? Och om man skickar en bild och för mycket detaljer, risk för att det kommer nån och söker upp mig?
VAD är det konstiga??
Menar DU att sajten inte är jobbig att använda men att hon hittar på det?

Du delar den info du tycker är lämplig. Vad är problemet?
Citera
2025-10-31, 21:21
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Allt är inte scam ,här är en kvinna som är från Ryssland och gift sig med en svensk man.

https://www.youtube.com/watch?v=oj2OPtz4Vi8

Galet många kommentarer på en dag!
Är hon en kändis eller?

Och trist video! Jag orkade se några sekunder här och där. Hur kan den videon vara så sedd?
Är det samma Ana som TS kanske?
Citera
2025-10-31, 21:39
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:

Känns som att du innerst inne vet om att det är en scam men inte riktigt har greppat det än. Ta bort henne bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in