2025-10-31, 18:26
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapetlimmet
Det var en tanke som slog mig också. Är just själva sättet som hon uttryckte sig på som var väldigt konstigt. Mailen skrevs som om de var tagna från en mall, eller svårt att förklara. Men magkänslan vaknade till.

Blev väl lite sådär, okej, hennes dator eller uppkoppling fuckar upp. Men ger henne en slaskadress för säkerhets skull.
Detta är ju givetvis en fullständigt ovetenskaplig reflektion, men säger magkänslan att det är fel så lita på det. Det finns hur damer som helst där ute, så avskriv alla som verkar skumma, eller som börjar tigga pengar.
Citera
2025-10-31, 18:27
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Kan ju vara "genuint" så tillsvida att hon vill gifta sig på riktigt för att kunna få bo i Sverige. Inte ovanligt att intresse och sedan kärlek fejkas för det. Sedan biter de ihop några år tills de har uppehållstillstånd!

Jag vet åtminstone en som fick till det så. Min flickvän fixade hit två kompisar till henne och matchade dem med svenskar.

En fick hälla i sig en otrolig massa sprit för att det skulle funka i sängen, och efter två år var det slut.
Citera
2025-10-31, 18:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Såvida det inte är så att personen redan blivit avstängd. Vet ju inte hur många denne har dragit åt sig.

De masspammar vettu. Det är smartare för dem att bara skriva något enkelt till många och se vilka som nappar, och som andra säger kan de mycket väl bli avstängda från olika sajter efter ett tag.
Citera
2025-10-31, 18:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det var en tanke som slog mig också. Är just själva sättet som hon uttryckte sig på som var väldigt konstigt. Mailen skrevs som om de var tagna från en mall, eller svårt att förklara. Men magkänslan vaknade till.

Blev väl lite sådär, okej, hennes dator eller uppkoppling fuckar upp. Men ger henne en slaskadress för säkerhets skull.

De i Västafrika har mallar. Man köper ett manus och därför kan man hitta samma jävla person överallt, men att det är olika operatörer bakom.

Vanligt för de som ska ragga kvinnor är att de är läkare, amerikanska generaler eller jobbar på en oljeborrplattform. De är alltid snorrika, men pengarna har frusit in på Antarktis. En menade sig ha 230 miljarder SEK, men kunde ändå inte få loss 2000

Ryssarna kör säkert också efter ett manus.

Säg till henne om/när det blir kris att du måste betala cancerbehandling för en sjuk släkting (välj en) och inte har några pengar. Är de riktiga scammare kommer de tycka att du alltid kan låna.

Din älskade kommer ju komma till dig, och allt kommer att bli underbart
Citera
2025-10-31, 18:40
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
En fick hälla i sig en otrolig massa sprit för att det skulle funka i sängen, och efter två år var det slut.

Hahaha. Ja det kan det vara värt för fri sjukvård och garanterad försörjning. Och med spriten så blir det inte så farligt!
Citera
2025-10-31, 18:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hahaha. Ja det kan det vara värt för fri sjukvård och garanterad försörjning. Och med spriten så blir det inte så farligt!

Fin tjej, som fixade ett liv i Sverige och jobb och allt, men ändå lite synd om killen som bara blev vald för att han inte hade någon tjej. Alla visste att han verkligen inte var ett kap, och att det var det det handlade om. Det var lite pinsamt att umgås med honom.
Citera
2025-10-31, 18:49
Medlem
outback4s avatar
Ryska kvinnor är blonda och bystiga och kåta på allt, du är i en guldsits om det är äkta, är det fake bör du bli lite svettig för Putin ser allt..
Citera
2025-10-31, 18:51
Medlem
Allt är inte scam ,här är en kvinna som är från Ryssland och gift sig med en svensk man.

https://www.youtube.com/watch?v=oj2OPtz4Vi8
Citera
2025-10-31, 18:52
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Varför skulle inte den vara seriös? Har du något alternativ som funkar bättre?
Kanske LinkedIn?
Citera
2025-10-31, 18:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta är en typisk romance scam (kärleksbedrägeri). Bedragarna vill alltid flytta offret från den ursprungliga kontaktsidan så fort som möjligt, så att ingen annan ska ha insyn, samt att de räknar med att snart bli anmälda och avstängda. Fotona av "henne" är med all sannolikhet stulna, och det är en man eller ett helt syndikat av män som du pratar med egentligen.

Bara bryt detta direkt, eller senast när "hon" börjar fråga efter pengar. Oavsett för vilket behjärtansvärt ändamål och oavsett hur litet beloppet är. Det är så det börjar, och sedan kommer de som ligger bakom att trappa upp det tills du har förlorat allt du äger + allt som du har möjlighet att låna upp.

Köper inte detta - borde ligga kvar o få fler svar som de skriver individuellt till om de nu inte är så
att "hon" är kvar o har blockat TS.

Häng på o se vad det går ut på - o lägg ner när första tiggeriet/tiggarkronan begärs.

Du verkar trots allt vara rätt ensam o längta efter kvinnlig fägring
Citera
2025-10-31, 19:09
Medlem
Det där är en ganska vanlig scam. Killen blev förmodligen avstängd från plattformen efter att han skickat ut samma spam till många
Citera
2025-10-31, 19:12
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Scrollade runt på dejtingsajten Happypancake, där jag skrev ett PM till en kvinna. Hon svarade, skrev lite grann men sen beklagade hon sig över att det var så väldigt buggigt/långsamt på sajten och att hon ville dela kontaktuppgifter.

Så jag lämnade en av mina backup-e-postadresser. Lite senare samma dag så skriver hon ett mail. Säger att hon heter Anastasia och kommer från Ryssland. Sättet hon skrev på gav mig lite red flag feeling.

"Jag vill vara ärlig direkt - Jag är en rysk kvinna. Jag hoppas att det inte kommer att vara ett hinder för dig"

"För mig är kommunikation via Internet något nytt, så jag kan ställa konstiga frågor".

Skickade ett foto som är snarlikt det på Happypancake.

Noterade sen att hon blockade mig på sidan, alternativt så hade hon avregistrerat sig. Framgår ju inte på sidan vad som är vilket...

Svarade att jag undrade varför hon blockerade mig, men säger att hon bara tog bort sitt konto där.

Hon vill att jag skickar ett foto (fastän jag lagt upp ett flertal på Happy).

Nånting i texterna låter lite för bra för att vara sant. Liksom lite väl på och frågvis.

Ska man svara? Skicka bild? Kan man skriva något för att kolla hur äkta det är? Och om man skickar en bild och för mycket detaljer, risk för att det kommer nån och söker upp mig?

En bekant till mig var i samma situation som dig. Och FASTÄN han noga tog upp att det inte skulle komma på fråga att skicka några pengar på något sätt överhuvudtaget, så nog fan hamnade det där i slutänden.

Du KOMMER få frågan om att betala flygbiljett eller något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in