2025-10-31, 14:45
  #829
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Givetvis helt hypotetiskt från min sida men är relativt säker på att 3IA =Bullshit Story och att Avi Loeb = Bullshit Artist.

1. Galactic Federation är bevisligen redan här sedan 100 år tillbaka. De behöver inte "komma hit".
2. Avi Loeb är överallt och diskuterar sina avlägsna icke-teorier och "granuler av kosmiskt stoft". Han är den perfekta front-figuren för att hålla den stora massan helt ointresserade av ämnet, samtidigt som riktiga vittnen hålls borta.

Det gör filmen extra intressant: Minst 3 av vittnena är "Above Top Secret" och bör således ha en helt annan trovärdighet än exempelvis Avi Loeb, och de spekulerar inte om kometer.


Håller inte med dig alls
Avi Loeb är precis den typ av forskare vi borde önska att fler var, öppen för möjligheter.
Dom flesta forskare är så fast i sina egna ramar att dom inte ens klarar av tanken på att deras verklighetsbild kan krossas.

Loeb är en frisk fläkt.
Och det folk ofta glömmer är att han aldrig påstått att något är utomjordiskt, inte ens 3i Atlas. Han säger ju själv att det med största sannolikhet är något naturligt, men så pass ovanligt att det vore tjänstefel att inte undersöka alla alternativ.

För om man inte ens vågar utforska möjligheten, hur ska man då någonsin hitta något nytt?

Dessutom, det är alltid samma gamla namn som motsätter sig honom, som Neil deGrasse Tyson. Han är underhållare, inte forskare. En tv-personlighet som säger "visa mig en alien" medan han aldrig ens försökt titta.

Avi har kunskapen, erfarenheten och tillgången till utrustningen.
Neil har kameror och följare.

Enorm skillnad.
__________________
Senast redigerad av vetingeteller 2025-10-31 kl. 14:53.
Citera
2025-10-31, 14:58
  #830
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Håller inte med dig alls
Avi Loeb är precis den typ av forskare vi borde önska att fler var, öppen för möjligheter.
Dom flesta forskare är så fast i sina egna ramar att dom inte ens klarar av tanken på att deras verklighetsbild kan krossas.

Loeb är en frisk fläkt.
Och det folk ofta glömmer är att han aldrig påstått att något är utomjordiskt, inte ens 3i Atlas. Han säger ju själv att det med största sannolikhet är något naturligt, men så pass ovanligt att det vore tjänstefel att inte undersöka alla alternativ.

För om man inte ens vågar utforska möjligheten, hur ska man då någonsin hitta något nytt?

Dessutom, det är alltid samma gamla namn som motsätter sig honom, som Neil deGrasse Tyson. Han är underhållare, inte forskare. En tv-personlighet som säger "visa mig en alien" medan han aldrig ens försökt titta.

Avi har kunskapen, erfarenheten och tillgången till utrustningen.
Neil har kameror och följare.

Enorm skillnad.

Mänskligheten fungerar alltid likadant när det gäller det okända, och tråden är ännu ett bevis på det med alla motsägelser?

Tänk om rollerna vore omvända.
Vi säger att influencern Neil deGrasse Tyson var den som gick ut och sa att denna komet skiljer sig väsentligt från allt vi vet om kometer, och att vissa tecken tyder på att den kan vara något helt annat än naturlig.

Då hade folk genast sagt?
"Vad vet Tyson, han är inte ens riktig forskare och jagar bara följare. Först när en riktig, respekterad forskare säger det, då kan det vara intressant."

Nu har vi exakt det.
En av världens mest erkända forskare i ämnet, Avi Loeb.
Och ändå blir han direkt utmålad som konspirationsteoretiker bara för att han nämner möjligheten.

Och folk undrar varför vi inte haft disclosure ännu?
Citera
2025-10-31, 15:46
  #831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Tror just det – Att det är viktigt att använda sin egen gut-feeling huruvida specifika visselblåsare verkar trovärdiga eller inte. Hela filmen är kontrollerad, alla vittnen är kontrollerade, men det betyder också att "Shadow Government" vill ha Disclosure. Frågan är väl då varför?

För i ett större perspektiv är fenomenet redan utkristalliserat;
(Mördaren är redan identifierad via tredubbla DNA-tester, huruvida fler vittnen kommer fram eller inte är egentligen ovidkommande.)
Det är frågan, antagligen omöjligt att veta innan de gör sitt drag.

Finns dock många intressanta vinklar, t.ex nämnda Phil Schneiders vittnesmål eller den mörkare aspekten med Ufologin rent generellt, inte kommer en sån versionen av Disclosure avslöjas, någonsin om den samtidigt inbegriper årtionden av kriminella handlingar och svek mot mänskligheten av vederbörande, pågående olagliga hemliga UFO projekt sedan 40-talet?

Kanske är containment svaret, något/någon som tvingar den djupa staten att handla på det här sättet, som inte var fallet tidigare i historien och då istället kunde mörkläggas. För det är inte logiskt att vilja avslöja något som underminerar det man hållit på med under en sådan lång tid. Den version vi får är kanske baserad på ren skadekontroll, man t.ex avslöjar NHI men inte mer än vad som krävs för att hålla allmänheten på avstånd och avleda uppmärksamheten från sina projekt.
Citera
2025-10-31, 16:20
  #832
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Mänskligheten fungerar alltid likadant när det gäller det okända, och tråden är ännu ett bevis på det med alla motsägelser?

Tänk om rollerna vore omvända.
Vi säger att influencern Neil deGrasse Tyson var den som gick ut och sa att denna komet skiljer sig väsentligt från allt vi vet om kometer, och att vissa tecken tyder på att den kan vara något helt annat än naturlig.

Då hade folk genast sagt?
"Vad vet Tyson, han är inte ens riktig forskare och jagar bara följare. Först när en riktig, respekterad forskare säger det, då kan det vara intressant."

Nu har vi exakt det.
En av världens mest erkända forskare i ämnet, Avi Loeb.
Och ändå blir han direkt utmålad som konspirationsteoretiker bara för att han nämner möjligheten.

Och folk undrar varför vi inte haft disclosure ännu?

Det är väl inte konstigare än att Avi Loeb helt enkelt gjort sig själv till en knäppgök i allmänhetens ögon - ropat varg några gånger för mycket helt enkelt. Det gör honom förstås till en av ”the usual suspects” - de där som ser möjliga ufos till och med om en frukostflinga har en ovanlig form…

Om man studerar ”larmen” och ”upptäckterna” om ufon de senaste årtiondena så har de med nästan kuslig precision en sak gemensamt - det är samma krets folk som upptäcker dem gång efter gång efter gång.. man måste ju nästan vara lite mentalt handikappad för att inte dra några slutsatser av det.
Citera
2025-10-31, 16:35
  #833
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är väl inte konstigare än att Avi Loeb helt enkelt gjort sig själv till en knäppgök i allmänhetens ögon - ropat varg några gånger för mycket helt enkelt. Det gör honom förstås till en av ”the usual suspects” - de där som ser möjliga ufos till och med om en frukostflinga har en ovanlig form…

Om man studerar ”larmen” och ”upptäckterna” om ufon de senaste årtiondena så har de med nästan kuslig precision en sak gemensamt - det är samma krets folk som upptäcker dem gång efter gång efter gång.. man måste ju nästan vara lite mentalt handikappad för att inte dra några slutsatser av det.

Tror inte du riktigt förstår poängen och det är helt okej.
Men jag ska försöka förklara den för dig.

Avi Loeb är en av världens mest framstående forskare inom sitt område och den person andra forskare ofta vänder sig till när dom behöver kunskap. Det är allmänt känt.

Och nej, han har aldrig påstått att något är övernaturligt. Han är bara en av få som offentligt inte stänger dörren för möjligheten, vilket är precis vad en riktig forskare borde göra.
En forskare som inte låter egot eller karriären styra, utan söker sanningen oavsett vart den leder.

Inser du att det här är en ond cirkel?
Att just den här rädslan för att bli stämplad som "galen" eller "konspirationsteoretiker" är anledningen till att så få forskare ens vågar prata öppet om det?

Nej, jag tror faktiskt inte du gör det.
För alla dina inlägg i tråden ser ut som att dom är skrivna av chatgpt. Du kopierar in någon annans text, ber om ett svar som säger emot, och postar det som ditt eget.

Du har alltså en agenda men ingen egen fantasi eller kunskap.
Sådana som du förstör inte bara forumet, där allt mer blivit chatgpt mot chatgpt, utan du hindrar också din egen utveckling och fantasi.
Citera
2025-10-31, 16:45
  #834
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Tror inte du riktigt förstår poängen och det är helt okej.
Men jag ska försöka förklara den för dig.

Avi Loeb är en av världens mest framstående forskare inom sitt område och den person andra forskare ofta vänder sig till när dom behöver kunskap. Det är allmänt känt.

Och nej, han har aldrig påstått att något är övernaturligt. Han är bara en av få som offentligt inte stänger dörren för möjligheten, vilket är precis vad en riktig forskare borde göra.
En forskare som inte låter egot eller karriären styra, utan söker sanningen oavsett vart den leder.

Inser du att det här är en ond cirkel?
Att just den här rädslan för att bli stämplad som "galen" eller "konspirationsteoretiker" är anledningen till att så få forskare ens vågar prata öppet om det?

Nej, jag tror faktiskt inte du gör det.
För alla dina inlägg i tråden ser ut som att dom är skrivna av chatgpt. Du kopierar in någon annans text, ber om ett svar som säger emot, och postar det som ditt eget.

Du har alltså en agenda men ingen egen fantasi eller kunskap.
Sådana som du förstör inte bara forumet, där allt mer blivit chatgpt mot chatgpt, utan du hindrar också din egen utveckling och fantasi.
Jag är fullt på det klara med vem Avi är - men jag är också fullt på det klara med hur hans antydningar och öppna sinne angående utomjordiskt intelligent ursprung tagits emot av resten av såväl forskarvärlden som massmedia och folk i gemen. Han har helt enkelt antytt att diverse interstellära såväl som objekt på jorden kan vara tecken på utomjordisk intelligens några gånger för mycket - vilket får folk att dra öronen åt sig nu när han än en gång svamlar om vad som ”kan” vara tecken på aliens…
Citera
2025-10-31, 17:55
  #835
Medlem
Kulturmammas avatar
Som sagt jag hoppas de släpper dokumentären på Netflix eller som en separat film man kan köpa. Orkar inte med alla abonnemang man ska ha.
Citera
2025-10-31, 18:04
  #836
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Som sagt jag hoppas de släpper dokumentären på Netflix eller som en separat film man kan köpa. Orkar inte med alla abonnemang man ska ha.

Kommer ju finnas att ladda ner nästan omgående, samt på diverse ful-streamingsidor.
Jag kommer inte heller köpa amazon bara för detta. Särskilt inte när det är så långt till nästa säsong av The Boys!
Citera
2025-10-31, 18:10
  #837
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Kommer ju finnas att ladda ner nästan omgående, samt på diverse ful-streamingsidor.
Jag kommer inte heller köpa amazon bara för detta. Särskilt inte när det är så långt till nästa säsong av The Boys!

Filmen innehåller ju dock ingenting nytt överhuvud taget enligt de som sett den - så varför den exalterade tonen?
Citera
2025-11-01, 00:49
  #838
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Filmen innehåller ju dock ingenting nytt överhuvud taget enligt de som sett den - så varför den exalterade tonen?

Nä, men det är förmodligen väldigt mycket nytt för den som är oinsatt i ämnet. Dvs merparten av världens befolkning. Nog dit den riktar sig i första hand.
Citera
2025-11-01, 01:36
  #839
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Som sagt jag hoppas de släpper dokumentären på Netflix eller som en separat film man kan köpa. Orkar inte med alla abonnemang man ska ha.

En märklig era vi lever i om vad som torde vara tidernas största nyhet för mänskligheten (om det ligger minsta sanning bakom) inte hamnar på nyheterna, utan begränsas till att man måste lösa ett abonnemang för att ta del av det.. Säger en del eller?
Citera
2025-11-01, 07:06
  #840
Medlem
theUFOsummoners avatar
Dan Farah gästade Bill Maher (2025-10-31) för att tala om Age of Disclosure:
DF pratar typiska "flyg-karaktärer" som observeras för att det ska klassas "UAP":

1. Instant Acceleration (från stillastående till flera tusen km/h på 1 sekund)
2. Anti-Gravity Characteristics
3. Transmedium Travel (Från luft till vatten och vice versa obehindrat)
4. Instant turns
BM hypotetiserar att NHI inte kan vara farliga, för de hade dödat oss om de ville.

DF talar om kopplingen mellan UAP och vår Kärnteknik och att "de" verkar oroade över utveckligen av kärnvapen osv.

De diskuterar vagt om deras avsikter, och BM fyller i att om de är intresserade av att stänga av våra kärnvapen, är det inte en sekund för sent.

BM frågar om detta har hemlighållits även för presidenter i 80år?
DF svarar att enligt Marco Rubio är det så djupt inbäddat att presidenter hålls utanför.
BM filosoferar kring frågan varför de kraschar och att de kanske vill ge oss teknik så att vi kan reverse-engineer och lära oss?
DF svarar att det som framkommer i filmen är att det finns ett UFO CRASH RETRIEVAL PROGRAM djupt inbäddat som är extremt hemligt.
DF avslutar med att säga att ett vittne nämner att arbetet med att komma på hur tekniken fugerar är som Manhattan Projektet på steroider för att det är så avgörande för framtiden.

Källa:
https://x.com/wow36932525/status/1984447238311964806
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in