2025-11-01, 09:59
  #841
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Som sagt jag hoppas de släpper dokumentären på Netflix eller som en separat film man kan köpa. Orkar inte med alla abonnemang man ska ha.

Amazon Prime har 30 dagars gratis testperiod, så det kostar inget att se filmen.

Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Kommer ju finnas att ladda ner nästan omgående, samt på diverse ful-streamingsidor.

Och om inte annat: UFO Twitter / Youtube kommer garanterat att summera det viktigaste några få timmar efter release för de som vill "spara" tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
En märklig era vi lever i om vad som torde vara tidernas största nyhet för mänskligheten (om det ligger minsta sanning bakom) inte hamnar på nyheterna, utan begränsas till att man måste lösa ett abonnemang för att ta del av det.. Säger en del eller?

Vi är fortfarande bundna till nutidens ekonomiska system. Inget är gratis, även om det kunde vara det och jag förmodar att både produktion och distribution kostar pengar. Det fråntar inte någon trovärdighet eller materiellt innehåll i filmen (enligt mig).

Det saknas ju inte heller bevismaterial i form av trovärdiga vittnesmål på Youtube.
Citera
2025-11-01, 10:18
  #842
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Amazon Prime har 30 dagars gratis testperiod, så det kostar inget att se filmen.

Filmen verkar dock inte ingå i streamingabonnemang utan måste köpas separat för ca 240 SEK. I alla fall initialt.




Citat:
Och om inte annat: UFO Twitter / Youtube kommer garanterat att summera det viktigaste några få timmar efter release för de som vill "spara" tid.
Den hade ju premiär i våras så det finns redan en del recensioner:
https://www.rottentomatoes.com/m/the_age_of_disclosure


Citat:
Vi är fortfarande bundna till nutidens ekonomiska system. Inget är gratis, även om det kunde vara det och jag förmodar att både produktion och distribution kostar pengar. Det fråntar inte någon trovärdighet eller materiellt innehåll i filmen (enligt mig).

Det saknas ju inte heller bevismaterial i form av trovärdiga vittnesmål på Youtube.
Jo.
Citera
2025-11-01, 14:08
  #843
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
En märklig era vi lever i om vad som torde vara tidernas största nyhet för mänskligheten (om det ligger minsta sanning bakom) inte hamnar på nyheterna, utan begränsas till att man måste lösa ett abonnemang för att ta del av det.. Säger en del eller?

Ja mycket märkligt. Kanske du kunde ha bekostat hela produkten istället? Ta en för laget?
Citera
2025-11-01, 15:57
  #844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Amazon Prime har 30 dagars gratis testperiod, så det kostar inget att se filmen.



Och om inte annat: UFO Twitter / Youtube kommer garanterat att summera det viktigaste några få timmar efter release för de som vill "spara" tid.



Vi är fortfarande bundna till nutidens ekonomiska system. Inget är gratis, även om det kunde vara det och jag förmodar att både produktion och distribution kostar pengar. Det fråntar inte någon trovärdighet eller materiellt innehåll i filmen (enligt mig).

Det saknas ju inte heller bevismaterial i form av trovärdiga vittnesmål på Youtube.

Jo, visst är det så. Men det jag menar är att det allmänna nyhetsvärdet borde vara så pass stort angående denna dokumentär att det åtminstone blev en nyhet på våra nyhetskanaler. Kan ha missat det men har det ens nämnts?
Citera
2025-11-02, 02:25
  #845
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Jo, visst är det så. Men det jag menar är att det allmänna nyhetsvärdet borde vara så pass stort angående denna dokumentär att det åtminstone blev en nyhet på våra nyhetskanaler. Kan ha missat det men har det ens nämnts?

Vid en första anblick kan det verka märkligt – något som borde väcka intresse hos alla är mer eller mindre osynligt, samtidigt som triviala "grannen sågade ner mitt träd"-inslag får mer medialt utrymme.

Det finns bara en logisk förklaring: MEDIA är en del av COVER-UPEN?
Nästan all världens nyhetsflöden styrs av en centraliserad struktur – ett självförsörjande ekosystem som formar vilka ämnen som lyfts, och vilka som begravs. Syftet? Att hålla den stora massan distraherad från det som verkligen betyder något.
I stället matas vi med ett oändligt tjat av krig, ekonomi, svält, sjukdomar, kulturdebatter, klimatpanik, rymddramatik, politik, könsfrågor och SPORT – allt designat för att hålla uppmärksamheten fastlåst i bagateller.

Samtidigt stämplas varje försök att granska det verkligt viktiga som "konspirationer".
Citera
2025-11-02, 02:47
  #846
Medlem
theUFOsummoners avatar
Här fortsätter intervjun mellan Dan Farah hos Bill Maher, nu tillsammans med rep. Marjorie Taylor Greene.

DF säger:
"In the film, one of the senior intelligence officials, named Jay Stratton.... who ran the governments UAP task force [UAPTF], who tries to highlight the topic in Pentagon and his superiors told him they thought these things were demons and he was doing the devils work by looking into it."
MTG följer upp och säger att "Yes, I believe they could be fallen angels."

Fallen Angels är en oxymoron – Änglar faller inte, lika lite som ett moln kan falla. Hela idén med "Fallen Angels" och UFO som demoner är löjlig.
De som propagerar denna idé är falska budbärare och är bullshit artists, precis som MTG (Som dock inte är i filmen).

https://x.com/UAPJames/status/1984687563035021716
Citera
2025-11-02, 10:25
  #847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Jo, visst är det så. Men det jag menar är att det allmänna nyhetsvärdet borde vara så pass stort angående denna dokumentär att det åtminstone blev en nyhet på våra nyhetskanaler. Kan ha missat det men har det ens nämnts?
Expressen publicerade något sen var det nån artikel till vid förhandsvisningen SXSW tidigare i år. Man får se det för vad det är, ett ämne som vart stigmatiserat i årtionden. Men frågan är vad som sker ifall detta nu är den djupa statens, CIA etc vilja att vi alla skall övertygas om NHI, då lär väl plötsligt opinionen vända och all mainstreammedia i världen kommer tala om det oavbrutet, uppenbarligen är vi dock inte där än.
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Här fortsätter intervjun mellan Dan Farah hos Bill Maher, nu tillsammans med rep. Marjorie Taylor Greene.

DF säger:
"In the film, one of the senior intelligence officials, named Jay Stratton.... who ran the governments UAP task force [UAPTF], who tries to highlight the topic in Pentagon and his superiors told him they thought these things were demons and he was doing the devils work by looking into it."
MTG följer upp och säger att "Yes, I believe they could be fallen angels."

Fallen Angels är en oxymoron – Änglar faller inte, lika lite som ett moln kan falla. Hela idén med "Fallen Angels" och UFO som demoner är löjlig.
De som propagerar denna idé är falska budbärare och är bullshit artists, precis som MTG (Som dock inte är i filmen).

https://x.com/UAPJames/status/1984687563035021716
Hon menade fallet från himmelriket, ondska och korruption etc. Jag tror inte många skulle tolka det bokstavligt när det kommer till änglars tilltänkta vingar och flygegenskaper.

Inte helt fel att kalla något uppfattat som ondskefullt för en demon, även om det bara är vardagligt språkbruk. Då blir frågan om NHI mer relevant för en mörkare aspekt med Ufologin har också blivit rapporterad. CIA ska ha briefat President Jimmy Carter åt det hållet, antagligen bara för att vilseleda fast vem vet.
(FB) Alien abduction, hur ofta sker det?

Det saknas i alla fall inte material för att kunna dra paralleller mellan Ufologins mörkare historia, påstådda offer/vittnesbörd och religiösa historiska texter om fallna änglar och deras ondskefulla agenda i världen. Apokryfiska Nag Hammadi rullarna räknade faktiskt upp två varelser som stämmer ganska bra in på moderna beskrivningar av varelser bl.a. Eric Davis upplyste kongressen med( Greys, reptilians).
https://www.youtube.com/watch?v=PqwyCRMIASA

En kul fotnot. Satan, har också titeln ''prince of the power of the air''( Ephesians 2:2). Det behöver dock inte tolkas bokstavligt.
Citera
2025-11-02, 11:11
  #848
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Jo, visst är det så. Men det jag menar är att det allmänna nyhetsvärdet borde vara så pass stort angående denna dokumentär att det åtminstone blev en nyhet på våra nyhetskanaler. Kan ha missat det men har det ens nämnts?

Vad finns det för nyhetsvärde i ännu en dokumentär utan några nya avslöjanden?

Eller som Jay Stratton själv säger ” I can print a phone book and put "UFO" on the cover, and they'll buy it”….
https://www.instagram.com/cinemasoundoff/reel/DHAifg2Oy_x/


Tyckte detta inlägg i diskussionen om filmen på metabunk var rätt träffande:
I see there are 12 seasons of "Finding Bigfoot." During which, they never find bigfoot. (They also don't find him in 6 seasons of "Expedition Bigfoot," though the title makes this less ironic.)
Citera
2025-11-02, 11:45
  #849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad finns det för nyhetsvärde i ännu en dokumentär utan några nya avslöjanden?
Svenskar där ute som konsumerar vilket skräp som helst från Afton, DN, SVT etc på daglig basis. Så det handlar logiskt inte om nyhetsvärdet utan om något annat. Toppen som styr nyhetsflödet man utsätter folket för.

Fast det gäller dock inte hela världen, MSM i USA har vart helt besatta i UAP i några år , Sverige är dock fortsatt landet lagom när det kommer till ämnet.
Citera
2025-11-02, 12:01
  #850
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Svenskar där ute som konsumerar vilket skräp som helst från Afton, DN, SVT etc på daglig basis. Så det handlar logiskt inte om nyhetsvärdet utan om något annat. Toppen som styr nyhetsflödet man utsätter folket för.

Fast det gäller dock inte hela världen, MSM i USA har vart helt besatta i UAP i några år , Sverige är dock fortsatt landet lagom när det kommer till ämnet.

Det är inget “toppen” som styr nyhetsflödet - det är vi konsumenter som själva bäddat för den här utvecklingen genom lathet och snålhet.

Sedan sociala medier och internet gjorde sitt intåg i folks dagliga liv är det ytterst få som är beredda att betala för grävande journalistik och ens orkar läsa längre artiklar, och då återstår sensationsrubriker om ”nyheter”, sport, sex och liknande köpta från nyhetsbyråer (därav ungefär samma texter i nästan alla media) och reklamfinansierat trams. Våld och brottslighet funkar iofs rätt bra också fortfarande för att fånga folks uppmärksamhet..

Edit: och inte blir det bättre av att tidningarna (och tv-textning) använder AI heller - om man faktiskt ger sig på att läsa de korta artiklar som ännu finns är de ofta mer eller mindre obegripliga med ytterst haltande språk ..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-11-02 kl. 12:08.
Citera
2025-11-02, 12:06
  #851
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad finns det för nyhetsvärde i ännu en dokumentär utan några nya avslöjanden?

Eller som Jay Stratton själv säger ” I can print a phone book and put "UFO" on the cover, and they'll buy it”….
https://www.instagram.com/cinemasoundoff/reel/DHAifg2Oy_x/


Tyckte detta inlägg i diskussionen om filmen på metabunk var rätt träffande:
I see there are 12 seasons of "Finding Bigfoot." During which, they never find bigfoot. (They also don't find him in 6 seasons of "Expedition Bigfoot," though the title makes this less ironic.)

Alla förstår nog att vi inte kommer få se en guidad rundtur i wrights pattersons hangar 18. Eller en titt in i Area 51
Men det var det här med att sätta press på dom inblandade. Ju mer uppmärksamhet och debatt och så du vet.
En sådan här produktion hade aldrig kommit för 10 år sen.
Och ni metabunkare stör sig som fan på det. När det sakteligen börjar krypa fram att ni hade fel hela livet. Det var väl Stephen Hawking som en gång skrockade om att det bara var byfånar på landet som såg UFOn! En av många kufar som bara drivit med ämnet eller helt enkelt bara ignorerat det

Hade ni fått välja hade vi begravt sanningen i 200 år till. Och en rad annat som stör eran inbäddade världsbild.

Och blanda inte in gamle Bigfoot i det här😉
__________________
Senast redigerad av Viktor79x 2025-11-02 kl. 12:08.
Citera
2025-11-02, 12:11
  #852
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Alla förstår nog att vi inte kommer få se en guidad rundtur i wrights pattersons hangar 18. Eller en titt in i Area 51
Men det var det här med att sätta press på dom inblandade. Ju mer uppmärksamhet och debatt och så du vet.
En sådan här produktion hade aldrig kommit för 10 år sen.
Och ni metabunkare stör sig som fan på det. När det sakteligen börjar krypa fram att ni hade fel hela livet. Det var väl Stephen Hawking som en gång skrockade om att det bara var byfånar på landet som såg UFOn! En av många kufar som bara drivit med ämnet eller helt enkelt bara ignorerat det

Hade ni fått välja hade vi begravt sanningen i 200 år till. Och en rad annat som stör eran inbäddade världsbild.

Och blanda inte in gamle Bigfoot i det här😉

Jag stör mig på att samma personer konstant låter sig luras av samma gamla påståenden från samma ”disclosure”-folk om och om igen utan att ni ser att de uppenbart svamlar röven av er.
Om det någon gång skulle komma ett riktigt bevis tycker jag vore jättekul - men jag har iofs aldrig haft något konto på metabunk…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in