2025-10-30, 19:13
  #817
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
I det långa loppet håller jag med. Problemet i dagsläget är bara att det inte går att lita på visselblåsarna, min instinkt med t.ex. David Grusch var redan från början, CIA hållhake. Samma med regissören Dan Farah, uppenbar CIA puppet. Politiker är ju enkla att manipulera som Rubio. The dark journalist var inne på något viktigt med Dan och hans plötsliga tillblivelse från ingenstans och koppling till Spielberg. Den kommande storfilmen av Steven Spielberg är av samma skrot och korn tyvärr. Det är plågsamt uppenbart att man vill forma ett narrativ, och sedan anpassa verkligheten till sin berättelse om Disclosure. Det läskiga är att människor kommer svälja det fullt ut bara tillräckligt med betydande personer ställer sig bakom, utan att ifrågasätta. Det spås ju ske någon gång mellan 2027-2030. Som att en ny världsreligion formas, mycket obehagligt faktiskt när man tänker efter.

Det fanns en bra bild på Age of Disclosure gänget vid någon biograf tidigare i år , den enda på den bilden som inte hade kopplingar till CIA var i princip Tim och en till av alla nio på fotot. Jay Stratton är utan tvekan väldigt suspekt. Elizondo t.ex mantlar rollen av en klåpare.

För att verkligen få svar som människor förtjänar kommer de förmodligen inte att komma från "världens bästa professionella. lögnare, CIA". Först måste lögnerna sållas bort och det kan ta mycket lång tid. Kanske en generation till eller mera. Hittills har varje Disclosure act misslyckats, som Richard Doland talade om. Nästa Disclosure cykel kan vara mer hoppfull. Det bästa just nu kommer från personer som Beatriz Villaroel, sånt behöver vi se mer av. Färre Gruschs som inte kan prata ordentligt utan en scif etc.

Det var bland det första jag skrev i tråden. Att det finns tydlig CIA koppling nu betyder dessvärre inte att UFO realiteten är osann. Den är då förmodat Betydligt mörkare än vad optimister vill påskina. Därför måste dom pytsa ut det i små steg. Efter egen agenda givetvis. Det där ”informationsmässiga fönstret” igen..2017-27. UFO ämnet fick en rejäl nystart med Nimitzincidenten - To the stars academy - Grusch - Elizondo - John Ramirez and so on. Fram till nu

Jag har lite svårt att koppla det mer än 20 år gamla disclosure project till CIA. Eller Bob Lazar och Co. Någon annan får gärna fylla i här i så fall

Sen verkar vi ha lite olika falanger
att göra med här. Inget tillkänna givande från Glenn Gaffney ex, Eller Amiral Bobby Ray Inman som råkade erkänna på inspelning att dom aldrig kommer släppa på det. inget från Bush Sr eller Kissinger innan dom dog. Dick Cheney., igen. Och inte ett skit från deras närstående. Oftast till dom spåren leder när man rotar lite.
Det enda var från Pippa Malmgren och fadern som jobbade nära Bushes

Vidare har jag funderar en del om inte den här senare uppmjukningen nog har med 3I Atlas att göra, trots allt. Om den kanske utlöser något som gör att det helt enkelt inte går att hålla hemligt.
__________________
Senast redigerad av Viktor79x 2025-10-30 kl. 19:47.
Citera
2025-10-31, 07:40
  #818
Avslutad
Trådens teorier kontempleras på högsta ort.

Citat:
Vice President JD Vance weighed in on the mystery of UFOs this week, suggesting that some unexplained phenomena could reflect "spiritual forces" influencing the physical world.

https://www.foxnews.com/us/jd-vance-says-ufos-aliens-could-be-spiritual-forces-vp-vows-get-bottom-mystery-skies
Citera
2025-10-31, 09:07
  #819
Medlem
Kulturmammas avatar
Filmen är ytterligare skjutsen till Disclosure. Hoppas den dyker upp på Netflix också.

Jag saknar heller inte Greer i filmen, men han är ju lägst sannolikhet att vara psyop. Han är alldeles för vild och flummig för det. Jag tror det han säger stämmer förutom att han anklagar alla för att vara psyop. 😀
Citera
2025-10-31, 09:17
  #820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Det var bland det första jag skrev i tråden. Att det finns tydlig CIA koppling nu betyder dessvärre inte att UFO realiteten är osann. Den är då förmodat Betydligt mörkare än vad optimister vill påskina. Därför måste dom pytsa ut det i små steg. Efter egen agenda givetvis. Det där ”informationsmässiga fönstret” igen..2017-27. UFO ämnet fick en rejäl nystart med Nimitzincidenten - To the stars academy - Grusch - Elizondo - John Ramirez and so on. Fram till nu

Jag har lite svårt att koppla det mer än 20 år gamla disclosure project till CIA. Eller Bob Lazar och Co. Någon annan får gärna fylla i här i så fall

Sen verkar vi ha lite olika falanger
att göra med här. Inget tillkänna givande från Glenn Gaffney ex, Eller Amiral Bobby Ray Inman som råkade erkänna på inspelning att dom aldrig kommer släppa på det. inget från Bush Sr eller Kissinger innan dom dog. Dick Cheney., igen. Och inte ett skit från deras närstående. Oftast till dom spåren leder när man rotar lite.
Det enda var från Pippa Malmgren och fadern som jobbade nära Bushes

Vidare har jag funderar en del om inte den här senare uppmjukningen nog har med 3I Atlas att göra, trots allt. Om den kanske utlöser något som gör att det helt enkelt inte går att hålla hemligt.
Roswellincidenten var den 5 juli 1947. CIA formas en kort tid därefter, 18 September 1947. Frågan är hur mörkt egentligen. Kanske för mycket för att någonsin avslöjas. Därför är ett catastrophic disclosure måhända en nödvändighet.

Kan rekommendera.
50 Year Old NEVER-BEFORE-HEARD Interview (Roswell Will Never Be The Same)

Från ett historiskt perspektiv har man ansträngt sig så för att tystat ner det under en lång tid, kanske inte mer uppenbart än med Harvards Donald Menzel, som medlem i den amerikanska underrättelsetjänstens elit förstörde han Harvard plåtarna och beordrade ett stopp av nya astronomiska plåtar under 15 års tid, under en UFO intensiv period där mycket rapporteras i skyarna, Washington DC 1952 etc. Är det bara tidens oundviklighet att den djupa staten CIA vänder eller finns det ett mörkare uppsåt än så, jag köper inte riktigt att det är för våran skull - argumentet. Fast vet såklart inte mer någon annan.

Corbell var det? Som varnade i en intervju för en false flag om ett annalkande object från rymden, 31 Atlas?
edit. Ja det var Corbell.
https://youtu.be/7_5FbRN_xTY?t=192
__________________
Senast redigerad av Omnik 2025-10-31 kl. 09:26.
Citera
2025-10-31, 09:25
  #821
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Roswellincidenten var den 5 juli 1947. CIA formas en kort tid därefter, 18 September 1947. Frågan är hur mörkt egentligen. Kanske för mycket för att någonsin avslöjas. Därför är ett catastrophic disclosure måhända en nödvändighet.

Kan rekommendera.
50 Year Old NEVER-BEFORE-HEARD Interview (Roswell Will Never Be The Same)

Från ett historiskt perspektiv har man ansträngt sig så för att tystat ner det under en lång tid, kanske inte mer uppenbart än med Harvards Donald Menzel, som medlem i den amerikanska underrättelsetjänstens elit förstörde han Harvard plåtarna och beordrade ett stopp av nya astronomiska plåtar under 15 års tid, under en UFO intensiv period där mycket rapporteras i skyarna, Washington DC 1952 etc. Är det bara tidens oundviklighet att den djupa staten CIA vänder eller finns det ett mörkare uppsåt än så, jag köper inte riktigt att det är för våran skull - argumentet. Fast vet såklart inte mer någon annan.

Corbell var det? Som varnade i en intervju för en false flag om ett annalkande object från rymden, 31 Atlas?

Har inga invändningar här inte. Ja, Corbell var det.
Citera
2025-10-31, 10:46
  #822
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Problemet i dagsläget är bara att det inte går att lita på visselblåsarna, min instinkt med t.ex. David Grusch var redan från början, CIA hållhake. Samma med regissören Dan Farah, uppenbar CIA puppet.

Tror just det – Att det är viktigt att använda sin egen gut-feeling huruvida specifika visselblåsare verkar trovärdiga eller inte. Hela filmen är kontrollerad, alla vittnen är kontrollerade, men det betyder också att "Shadow Government" vill ha Disclosure. Frågan är väl då varför?

För i ett större perspektiv är fenomenet redan utkristalliserat;
(Mördaren är redan identifierad via tredubbla DNA-tester, huruvida fler vittnen kommer fram eller inte är egentligen ovidkommande.)
Citera
2025-10-31, 10:52
  #823
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Vidare har jag funderar en del om inte den här senare uppmjukningen nog har med 3I Atlas att göra, trots allt. Om den kanske utlöser något som gör att det helt enkelt inte går att hålla hemligt.

Givetvis helt hypotetiskt från min sida men är relativt säker på att 3IA =Bullshit Story och att Avi Loeb = Bullshit Artist.

1. Galactic Federation är bevisligen redan här sedan 100 år tillbaka. De behöver inte "komma hit".
2. Avi Loeb är överallt och diskuterar sina avlägsna icke-teorier och "granuler av kosmiskt stoft". Han är den perfekta front-figuren för att hålla den stora massan helt ointresserade av ämnet, samtidigt som riktiga vittnen hålls borta.

Det gör filmen extra intressant: Minst 3 av vittnena är "Above Top Secret" och bör således ha en helt annan trovärdighet än exempelvis Avi Loeb, och de spekulerar inte om kometer.
Citera
2025-10-31, 12:15
  #824
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Givetvis helt hypotetiskt från min sida men är relativt säker på att 3IA =Bullshit Story och att Avi Loeb = Bullshit Artist.

1. Galactic Federation är bevisligen redan här sedan 100 år tillbaka. De behöver inte "komma hit".
2. Avi Loeb är överallt och diskuterar sina avlägsna icke-teorier och "granuler av kosmiskt stoft". Han är den perfekta front-figuren för att hålla den stora massan helt ointresserade av ämnet, samtidigt som riktiga vittnen hålls borta.

Det gör filmen extra intressant: Minst 3 av vittnena är "Above Top Secret" och bör således ha en helt annan trovärdighet än exempelvis Avi Loeb, och de spekulerar inte om kometer.

Ja Avi går all in. Med ett brett leende. Det ska ju dock finnas foton på kometen. Men det visar sig nog hur det ligger till tid nog

Vilka är dom tre( Above top secret?
Citera
2025-10-31, 13:37
  #825
Medlem
Kulturmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Givetvis helt hypotetiskt från min sida men är relativt säker på att 3IA =Bullshit Story och att Avi Loeb = Bullshit Artist.

1. Galactic Federation är bevisligen redan här sedan 100 år tillbaka. De behöver inte "komma hit".
2. Avi Loeb är överallt och diskuterar sina avlägsna icke-teorier och "granuler av kosmiskt stoft". Han är den perfekta front-figuren för att hålla den stora massan helt ointresserade av ämnet, samtidigt som riktiga vittnen hålls borta.

Det gör filmen extra intressant: Minst 3 av vittnena är "Above Top Secret" och bör således ha en helt annan trovärdighet än exempelvis Avi Loeb, och de spekulerar inte om kometer.

3IA är väll inte en bullshitstory. Den är ju fortfarande på utrullning. Ingen av de mer seriösa aktörerna skriver att de vet slutet på historien. Tycker Loeb är ett välkommet tillskott till Disclosure sidan med sin bakgrund inom akademin. Han kommer ju ge credd till hela Disclsoure även om han är en psyop. Jag tror vi får acceptera att Disclosure kanske bara blir ett erkännade att vi ej är ensamma i universum.

Den stora hemligheten, teknologin, kommer vi knappats få se röken av på flera decenier. För det är ju den som verkligen hotar deras makt?
Citera
2025-10-31, 14:28
  #826
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Ja Avi går all in. Med ett brett leende. Det ska ju dock finnas foton på kometen. Men det visar sig nog hur det ligger till tid nog

Vilka är dom tre( Above top secret?

"Above" Top Secret:
Robert Salas - Ex. Nuclear Missile Crew Commander
Chris Miller - DASD, Special Forces
Tim Gallaudet - Ex. Rear Admiral
Hal Puthoff - Ex. DoD Contractor / CIA

Top Secret:
Mario Woods - Ex. Nuclear Missile Base Security
Jeffrey Nuccettelli - Ex. Nuclear Missile Base Security

(Rent teknisk var James Clapper den högst rankade individen på vittneslistan, men eftersom han är inblandad i Russian Hoax Storyn är han automatiskt diskvalificerad.)

På pappret verkar Brett intressant, men tror han är ett löst skott men återstår att se.

Vet ej varför de har så många politiker inblandade, när det finns så många andra vittnen. Hade varit riktigt intressant att se Anna-Brady Estevez, Richard Banduric eller Larry Forsley.
Citera
2025-10-31, 14:32
  #827
Avslutad
Ser att HemligaKaptenen äntligen blivit avstängd för sitt spammande om gröna gubbar. Tack mods!

On topic:

Någon mer som är fascinerad av det faktum att Nasa vägrar dela med sig av bilderna på 3i Atlas tagna från Mars? Alltså när objektet var som närmast tillgängliga kameror.

Har läst att dom fått redigera den redan färdiga dokumentären och kommer ta in segment gällande 3i Atlas.

NASA motiverar det med att bilderna är av för dålig kvalite. Men det har Aldrig hindrat dom från att dela med sig till forskarsamfundet tidigare och är i princip en oskriven lag.

Det är ju forskarnas jobb att lära sig så mycket om främmande objekt, särskilt för oss helt nya som detta (med väldigt unik karaktär) och forskarna tar ju vad dom får.

Så, vad är det myndighetsforskare har sett egentligen på bilderna från Mars som gör att dom för första gången vägrar dela med sig till övriga forskare?

Varför visar senaste bilderna på objektet en blå färg som ingen forskare kan förklara?

Min teori är att det är så nytt och ovanligt objekt att myndighetsforskarna helt enkelt vill få ett grepp om det innan delar med sig.

Men, möjligheten finns ju alltid, att dom har sett något som dom anser att andra inte bör se.
__________________
Senast redigerad av vetingeteller 2025-10-31 kl. 14:35.
Citera
2025-10-31, 14:37
  #828
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
3IA är väll inte en bullshitstory. Den är ju fortfarande på utrullning. Ingen av de mer seriösa aktörerna skriver att de vet slutet på historien. Tycker Loeb är ett välkommet tillskott till Disclosure sidan med sin bakgrund inom akademin. Han kommer ju ge credd till hela Disclsoure även om han är en psyop. Jag tror vi får acceptera att Disclosure kanske bara blir ett erkännade att vi ej är ensamma i universum.

Den stora hemligheten, teknologin, kommer vi knappats få se röken av på flera decenier. För det är ju den som verkligen hotar deras makt?

All data antyder att en federation av NHIs redan är här.

OM NHIs redan är här, har de redan kommit på WARP-SPEED och behöver inte "färdas" hit.

Således måste 3i/Atlas vara en BS-story.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in