Jag var inte den som diskuterade med dig först, men jag vill bemöta dina påståenden.
Jag försöker formulera detta respektfullt, men jag tycker att dina slutsatser inte riktigt stämmer överens med verkligheten. I många av dina inlägg faller argumenten på att du målar upp en väldigt ensidig bild av branschen.
Du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
De allra flesta som är aktiva i porrbranschen eller som säljer sexuella handlingar/tjänster blir illa medfarna och skamfilade med tiden både mentalt och fysiskt.
Du verkar tro att det är rena rama hälsokuren för kropp & själ och utseende att sälja sexuella handlingar/tjänster.
Liknande resonemang kan föras om i princip vilken bransch som helst.
Exempel: många i byggbranschen sliter ut sina kroppar och mår psykiskt dåligt av arbetsmiljön.
Att säga att en hel yrkesgrupp automatiskt mår dåligt av sitt arbete är en grov generalisering. Både byggarbetare och sexarbetare kan må bra eller dåligt beroende på omständigheter, villkor och personlig situation.
Du skrev också:
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Lagen är bra och syftar till att minska sexhandeln online.
Ett rimligt perspektiv, men det finns också en annan sida:
Lagen slår mot personer som själva vill arbeta digitalt med sitt innehåll och försörja sig på det. För många i låginkomstländer är detta ett sätt att få ekonomisk frihet och undvika farligare alternativ.
Att hänvisa till en person som arbetar mot prostitution för att "bevisa" att digitalt sexarbete leder till fysisk prostitution blir ungefär som att säga:
"
Att prata med män online ökar risken för att hamna i prostitution."
Källan du använder har en ideologisk ståndpunkt från början. Därför är argumentet inte neutralt.
Min poäng är inte att romantisera branschen men nyanser behövs. Verkligheten är bredare än den stereotype bilden du målar upp.