Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-30, 18:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför skulle jag inte tycka att det var lika illa? Simon är dock Sveriges problem.

Afrikaner ska inte vara Sveriges problem eftersom de är....afrikaner.

Den här Afrikanen har särkilt hög status i Sverige. Då kan han naturligtvis inte dömas som likvärdiga brottslingar.

Sverige är fantastiskt ...
Citera
2025-10-30, 19:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Var exakt i lagen står det att vi måste ha kvar dömda våldtäktsnegrer i landet?
Du tänker dig att det skulle stå i lagen om vilken rätt dömda våldtäktsnegrer har att vistas här?
Citera
2025-10-30, 19:29
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Lagen ger fullt utrymme för att utvisa denna smutsiga horkarl. Anledningen till att hovrättsrådet gjorde denna bedömningen är inte att han är modig utan att han är aktivist.

Han får massor av ryggdunkar från vänsterhåll eftersom vänstern av någon anledning älskar att svenska barn blir våldtagna av apor från mena
Hovrätten hänvisade till praxis från högsta domstolen. Lagen behöver sannolikt skrivas om så att det inte blir lättare för personer med flyktingstatus att få stanna jämfört med andra.
Citera
2025-10-30, 19:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Enligt lagen kan apan från afrika utvisas för detta brott.
Kan du beskriva det lite mer ingående samt berätta hur de ser på att hovrätten följt praxis från högsta domstolen?
Citera
2025-10-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
HAHAHAHA kolla boomern! 😆

Helt otroligt att det finns folk som fortfarande tror på det här 😆

Alltså, hur ska Sverige kunna räddas med naiva femfemmor som dig?

Mitt förakt för er boomers växer för varje dag. En generation som föddes till ett dukat bord och ekonomi i absoluta världseliten men kört landet i botten på några år tionden. Värdelös generation.
Men tänk om en ack så hemsk "populist" gjorde precis som majoriteten av Svenska folket vill?! Vore ju hemskt! Bättre att göra som en liten grupp globalister vill istället.
Citera
2025-10-30, 20:34
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Sorry för att jag kommer inte helt sent men förstår jag det rätt att inga kläder någonsin åkte av och ingen kuk därmed ens var framme? Har låtit i en vecka som om han slängde ner henne och våldtog henne brutalt men kom för snabbt för att det skulle räknas som våldtäkt men detta är alltså bara ännu en "våldtäkt" efter samtyckestramspellelagen?
Citera
2025-10-30, 20:53
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Det är inte svårt att skapa ett drev med en fårskock.

Om personen i fråga hade dömts till utvisning så hade personen fått straffrabatt på grund av denne även dömts till utvisningen och utvisningen hade mest troligt inte kunnat genomföras av Migrationsverket på grund av flyktingstatusen.

Folk som skriker så högt kring att hovrättsdomarna borde ha beslutat om utvisning, hotar dessa och kräver att de ska frångå gällande rätt kämpar därmed i grunden för att ge våldtäktsmannen ett kortare fängelsestraff.

Hela debatten om domen är idiotisk och folk blir utnyttjade av populister.
Citera
2025-10-30, 20:59
Medlem
Så här har det varit länge, inget kommer ändras. Rättssystemet i Sverige så jävla vidrigt så det finns inte. Det är mer synd om GM än offret. Man tycker att våldtäkt inte är så farligt och speciellt om man inte våldtar för länge. Det var en svensk kvinna som tog det beslutet också
Citera
2025-10-30, 21:22
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Det är väl klart att invandrare har rätt att våldta unga flickor och stanna kvar i landet, det är väl det ända logiska och rimliga här? Blir aldrig någon politisk påföljd. Vi gottar oss i det här. Det är underbart. Ge mannen en 2a i innerstan och bidrag för resten av livet för hans fantastiska insats i vårat land. Tack för att du finns gärningsman! Vi vill gärna ha kvar dig.
In fact, vi borde ge honom 14 oskulder som fruar som ska slava för honom för att belöna hans Gudomliga aktion
Senast redigerad av Fyndigt-namn 2025-10-30 kl. 21:24.
Citera
2025-10-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
https://www.dn.se/sverige/valdtaktsd...ternationellt/

Den 16-åriga flickan var på väg hem från jobbet när hon våldtogs i en gångtunnel i Skellefteå. Men den dömde gärningsmannen utvisas inte, vilket lett till uppmärksamhet världen över.
Men det faktum att domstolen inte samtidigt dömer honom till utvisning har nu fått stor uppståndelse världen över, särskilt på sociala medier.

Teslagrundaren Elon Musk kallar det ”galet” och kritiserar det svenska rättsväsendet, medan den amerikanske presidentens son Donald Trump Jr undrar: ”Vad i helvete är det som händer i världen?”.
Flera internationella medier, bland annat i Storbritannien och Indien, har lyft fallet och på tisdagen uttalade sig flera svenska regeringsföreträdare.
I en intervju med Sveriges Radio sade statsminister Ulf Kristersson att det är ”helt orimligt” att de som döms för grova brott i Sverige inte ska tvingas lämna landet.

Kommer den här händelsen och de starka reaktionerna världen över få den svenska regeringen att för en gångs skull lägga mer krut på själva lagstiftningen och mindre på att snacka och skriva "upprörande" och "oacceptabelt" på sociala medier som de brukar göra?
Man kan ju bara hoppas att den här vidriga händelsen för något gott med sig och att vi får en mer normal europeisk kriminal och immigrationspolitik i framtiden.
Svensk polis och svensk rättsväsende- får man skratta???
Jag, en äldre kvinna som blev trakasserade av en Mohammed och var rädd för min fysiska säkerhet. Till slut ringde jag polisen som lyssnade länge på vad jag hade att berätta. jag kunde uppge personens namn och adress också. När jag fick hem den utskrivna anmälan hör och häpna. I stället för personens namn stod "en person" och av den jag berättade om stod nästan ingenting. Inte heller om det jag sa flera ggr att jag är rädd för min fysiska säkerhet. Det är svensk polis idag. Jag tror de har order från högre ort om att låta MEDA folket göra vad de vill oss svenskar. Politik framför allt.
Citera
2025-10-31, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hovrätten hänvisade till praxis från högsta domstolen. Lagen behöver sannolikt skrivas om så att det inte blir lättare för personer med flyktingstatus att få stanna jämfört med andra.

Bara för att de hänvisar till praxis så betyder det inte att de har rätt.
Citera
2025-10-31, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Ja det är verkligen hårklyverier men med ditt resonemang så är det då också ett straff ifall de inte ens får komma hit och jobba från start.

Och jämför inte med fängelsestraff. Det är ju per definition ett straff även för som du skriver, den som vill in i finkan. En utvisning är ju inte sett som ett straff och man brukar väl inte få kortare fängelsestraff ifall domstolen adderar en utvisning på köpet.

Och vad gäller att bjäbba. Kan inte minnas vem av oss som började med denna semantiska diskussion. men jag vet att det behövs två för att bjäbba. Minst.

Vad bra. Då har du ju bevisat att du har fel. Hoppas verkligen att du inser det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in