Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-29, 10:04
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Så ditt problem tycks i första hand vara att du hatar negrer. Om Simon, 18 år, berusad antastar en gymnasietjej i en gångtunnel så är det inte lika farligt?

Varför skulle jag inte tycka att det var lika illa? Simon är dock Sveriges problem.

Afrikaner ska inte vara Sveriges problem eftersom de är....afrikaner.
Citera
2025-10-29, 10:04
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Varför tar du hela tiden förövarens parti?

Inte hela tiden, men jag vill inte sitta i fängelse om jag inte måste göra det, och jag förväntar mig skadestånd om jag tvingas göra det. Jag hatar populistisk sexualbrottspolitik som attraherar pöbeln lättare än flugor dras till skit.
Citera
2025-10-29, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
En våldtäkt är när man genomför samlag med någon, mot denna persons vilja.

I vardagsspråk, ja.

Inom svensk juridik så är det inte så.
Citera
2025-10-29, 10:12
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Nu är det förstås förskräckligt att han inte kan utvisas, men den här våldtäkten...

När jag läste om den, så bedömdes den inte som grov. Det har inte förekommit något hot, och ingen pentratation enligt vad jag läst. Exakt vad är det som förekommit då?

Den var aldrig inne
Citera
2025-10-29, 10:13
Medlem
Citat:
Inte hela tiden, men jag vill inte sitta i fängelse om jag inte måste göra det, och jag förväntar mig skadestånd om jag tvingas göra det. Jag hatar populistisk sexualbrottspolitik som attraherar pöbeln lättare än flugor dras till skit.

Varför ska du sitta i fängelse ? Det här handlar inte om dig. Den här flyktingen har visat vad han går för, vi hade kunnat slippa risken för att just han kommer attackera igen men Sveriges domstol vill ha honom kvar så han kan fortsätta att terrorisera svenska tjejer.
Citera
2025-10-29, 10:13
Medlem
Citat:

Oavsett rubricering så ska man inte stanna i Sverige efter ett sådant brott varken med nuvarande eller framtida lagstiftning.

Lagstiftningen håller på att ändras just pga det sitter aktivister i domstolarna som inte vill utvisa utländska brottslingar.
Citera
2025-10-29, 10:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
En våldtäkt är när man genomför samlag med någon, mot denna persons vilja.

en som genomför ett samlag, eller en jämförbar sexuell handling, med en person som inte deltar frivilligt ska dömas för våldtäkt
Citera
2025-10-29, 10:15
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Vill du att han ska stanna i Sverige? En enkel fråga. Ja eller nej.
Citera
2025-10-29, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Problemet är väl också hur feminister infiltrerat våra domstolar. Nu yrkat ju åklagaren på utvisning, så möjligheten fanns men det vara bara en SDare som nämdeman som rösta för det.
Inte bara domstolarna. I princip så är samtliga myndigheter översvämmade med aktivister utan någon form av tjänstemannaheder..
Citera
2025-10-29, 10:18
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Varför ska du sitta i fängelse ? Det här handlar inte om dig. Den här flyktingen har visat vad han går för, vi hade kunnat slippa risken för att just han kommer attackera igen men Sveriges domstol vill ha honom kvar så han kan fortsätta att terrorisera svenska tjejer.

Fast mitt inlägg var ett svar på fallet med våldtäktsmannen som fick 840000 kr i skadestånd. Försök att läsa innan du skriver.
Citera
2025-10-29, 10:20
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Oavsett rubricering så ska man inte stanna i Sverige efter ett sådant brott varken med nuvarande eller framtida lagstiftning.

Lagstiftningen håller på att ändras just pga det sitter aktivister i domstolarna som inte vill utvisa utländska brottslingar.

Det håller jag med om. I stället för att fokusera på vad man har gjort så borde man fokusera på påföljden. Fängelse = utvisning.
Citera
2025-10-29, 10:23
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:

Det är ingen pöbel, det är människor som tydligt ser att en förändring måste till och det är knappast populistiskt att visa frustration över sjuka domar. Ni andra vill ju bara låta allt vara som det alltid varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in