Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Jag förstår inte varför folk inte får till det med Klarna? Jag använder tjänsten nästan varje vecka och det hela fungerar hur bra som helst. Haft någon retur och då tänkte jag att nu går det åt hel_ete med de pengarna men icke, allt fungerade bra och smidigt. Det var t.o.m något kinaföretag inblandat i ett av fallen.
Jag som är född som notoriskt misstänksam har en känsla av att det finns konkurrerande krafter som vill ha bort Klarna. Det gäller dock att maskera försöken som varandes en allmän folkstorm.
Håller helt med. Vad fan pratar folk om, Klarna, ett pajasföretag? Jo tjena, nog fan vet de vad de håller på med. Äger ju i princip marknaden för fordringar kopplat till konsumenter i vart fall.
Jag har använt Klarna i nästan 10 år för i princip alla mina köp över nätet. Sjukt smidigt att ta faktura, få prylarna, om allt är ok betalar man bara. När jag väl haft problem har de varit hjälpsamma. Pryl som kommit bort? Inga problem. Återbetalning? Inga problem, tar några dagar.
Min känsla av hatet mot Klarnaär dock annorlunda än din. Jag tror främst folk surar för att Klarna skickar deras fakturor till inkasso när de inte betalar.