Del 1 av 2
Citat:
Ursprungligen postat av
machineman
Hela min poäng är att du blandar ihop dina egna snurriga målsättningar (= bevara den vita rasen, och bygga nazistiska frizoner i Asien) med TÖNT-magnet-partiet som EW startat (vad det nu heter för tillfället).
Alltså, Elsa Widdings parti har väl bara indirekt något att göra med frågan om huruvida det skulle vara vettigt, eller finnas möjlighet, att skapa någon slags frizoner/safe havens i något land utanför den västliga sfären.
Om judar säger att de behöver en egen stat (där andra redan bor och som man därför måste flytta på) så godtas ursäkten att syftet med detta är att värna judarnas säkerhet. Likaså när de flyttar på (fördriver) folk på Västbanken och i Gaza. Det är alltid fråga om att värna den judiska gruppens säkerhet. Ett legitimt skäl, alltså. Det handlar inte om något illegitimt alltså, som att bevara en egen härstamningsgrupp eller ge den egna härstamningsgruppen mer makt genom att ha en plats där man kan verka ostört utan inblandning av andra.
Om däremot några white gentiles på motsvarande sätt skulle vilja ha motsvarighet till Israel, fast mer modest storleksmässigt och befolkningsmässigt än Israel utan att sparka ut de som bor där med en gevärspipa i ryggen, så blir dock genast det underliggande motivet något illegitimt, som att vilja bevara en viss ras e dyl. [Dessutom kan man väl tillägga att ambitioner typ att bevara en viss "ras" eller härstamningsgrupp av något slag bara är utpräglat illegitimt om det handlar om white gentiles. För andra grupper, som t ex judar, blir motsvarande ofta något direkt lovvärt.) Kommer här osökt att tänka på en artikel i DN år 1987 (tror jag det var) där den amerikanske indianen och indianrättsaktivisten Russell Redner klagade över att om 10 år skulle den sista riktiga fullblodsindianen vara borta. Detta var en legitim synpunkt avsänd från en företrädare från en offergrupp. Inte något illegitimt som om det varit ett budskap avsänt från en företrädare för gruppen white gentiles (den attityden lär väl också stå sig i 200 år, gissar jag).] Jag gissar också att intrycket att ett safe haven skulle handla om att bevara den vita rasen e dyl skulle minska att antalet potentiella intresserade bosättare. Min gissning är väl också de flesta potentiella bosättare inte skulle vara personer som brinner i själen för att bevara den vita rasen e dyl. Vad det skulle handla om skulle väl snarare vara att skydda sina pengar och minska risken för att man råkar ut för samma sak som de vita överklassarna på Haiti kring år 1800 eller vita farmare i Sydafrika. Det är min gissning.
Det kan aldrig i vårt samhällsklimat finnas några legitima säkerhetsskäl för gruppen white gentiles (vilket alltså skulle kunna motivera en mer småskalig motsvarighet till judarnas Israel) eftersom white gentiles per definition inte kan utsättas för rasism enligt "vetenskap" typ Critical Race Theory som dagligen tutas ut på västerländska universitet. Det spelar ingen roll om någon av dessa "vetenskapare" säger "låt den vita rasen gå under i blod och lidande" och att det är sunt att tycka illa om den vita rasen (som iofs inte finns enligt modern upplyst vetenskap) "på alla upptänkliga vis". Tobias Hübinette får öppet skriva sådant och ändå få skriva ihop utredningar om "rasism" åt den förra moderatledda regeringen. Vi får i ett samhälle präglat av denna attityd en ökad omfattning av antalet hatbrott mot white gentiles och en ökad risk för storskalig framtida diskriminering (något grövre än positiv särbehandling och affirmative action, kanske något typ den diskriminering som vita i Sydafrika numera utsätts för i utbildningssystemet, vid tjänstetillsättningar och vid upphandlingar).
Hur man än vrider och vänder på det så finner man i ovannämnda avseenden en slående skillnad mellan vilka måttstockar man tillämpar för white gentiles och andra. Denna skillnad utgör en bra grund för att ta sig en funderare på om white gentiles inte eventuellt i framtiden skulle kunna ha nytta av en mer småskalig motsvarighet till Israel (baserad på frivilliga överenskommelser i stället för att sparka ut folk som redan bor där med en gevärspipa i ryggen). Dina egna postningar i den här tråden utgör också bra exempel på det klimat vi har i västvärlden och de dubbla måttstockar som tillämpas. Infallsvinklarna i dina inlägg utgör ett bra argument för varför de frizoner jag efterlyser faktiskt eventuellt kan komma att behövas. Du är inte ensam om att automatiskt tillämpa olika måttstockar för white gentiles och andra, som t ex judar. Ditt sätt att tolka mina inlägg speglar dagens mentala mainstream-standard efter årtionden av mental programmering. Jag tror också att ett värdland som vill minimera riskerna med den typ av frizoner jag diskuterat bör förvissa sig om att de som bosätter sig där har en starkare tendens än snittet att inte styras av de tolkningsmodeller som folk i västerlandet marinerats i under åtminstone de senaste 80 åren. För de nu etablerade tolkningsmodellerna innebär inte bara dubbla måttstockar för white gentiles utan även annat potentiellt toxiskt tankegods. Som t ex att varje för tillfället rådande tolkning av verkligheten och moraliska regler o dyl som proklamerats av västerlandets ledning är något motsvarande en av Gud given ordning. En kines eller malaysier vill inte gärna ha folk i en frizon på eget territorium som plötsligt kan få för sig att värdlandet utgör fienden p g a någon slags konflikt med Väst (eller det lilla land som hyser alla de stora amerikanska IT- företagens säkerhetsavdelningar) och att man därför - för att typ rädda mänskligheten - måste skicka upp drönare mot värdbefolkningen lastade med något modifierat corona-virus eller plutonium. Är du t ex en dispensationalist typ Knutby eller Jim Jones pingsförsamling i Guyana (han fick 900 pers, merparten av församlingens medlemmar och deras barn, att ta livet av sig år 1978) så är du inte bara potentiellt farlig för dig själv utan även för omgivningen. Dispensationalister är en förmodligen rätt farlig personlighetstyp som ett värdland inte bör släppa in. Får ett värdland någon slags konflikt med Israel eller dess företrädare i USA (typ AIPAC eller något liknande) så är det dispensationalistens heliga plikt att ta ställning mot värdlandet. Allt annat utgör "ett uppror mot Gud". En garderobsnazist är nog mindre farlig för värdlandet.
Däremot är det sant att Elsa Widdings parti inte har något att göra med idén att skapa den här typen av frizoner. Elsa Widdings parti blir bara relevant i det här sammanhanget när det gäller diskussioner om hur man bäst hindrar att sossarna inför sin flyttskatt (som gör det svårare för en del rikingar att flytta till en frizon utan finansiella offer) och närliggande problematik, som t ex att det kan provocera invandrare om man föreslår att invandrare med medborgarskap skall sparkas ut ur landet vilket kan ge problem för den stora majoritet white gentiles som p g a brist på stora förmögenheter aldrig kommer att vara välkomna i något värdlands frizon eller frizoner. Gissningsvis kommer jag aldrig själv att nå upp till de ca 30 miljoner kronor (plus pengar för en bostad) som jag betraktar som minimum för att man skall vara attraktiv för ett värdland (såvida man inte kan erbjuda något mer). Jag tror att jag eventuellt, med litet tur, skulle kunna nå nivån 10 millar i dagens penningvärde under min livstid. Gissningsvis kommer jag dock sannolikt att stanna på en nivå runt 6,5 mkr i finansiella tillgångar plus en med storstadsmått mätt rätt billig bostad. Jag kommer som gamling, utan exceptionella kunskaper inom STEM-sektorn, att vara helt ointressant för ett värdlands frizon(er). Därför blir det rent logiskt viktigt för sådana som mig att inte provocera invandrarna i onödan (t ex genom att kräva att invandrare med medborgarskap skall sparkas ut ur Sverige). Sistnämnda typ av krisinsikt, eller vad man nu skall kalla det, finns dock inte hos den typiske SD-väljaren eller SD-medlemmen. Partiledningen verkar också ha onödiga tendenser att vilja provocera invandrarna genom att tumma litet på rättsstatsprinciper när det gäller permanenta uppehållstillstånd och medborgarskap. Delvis kan kanske detta ha litet att göra med intelligens. Jimmie Åkesson är ingen smart kille. Elsa Widding har kanske litet mer i skallen och en förmåga att komma till insikt om den här typen av riskfaktorer?
Citat:
Ursprungligen postat av
machineman
Mikroskopiska partier som EW-partiet spelar bara roll i ditt huvud.
Nej, partiet är redan bildat.
FORTSÄTTNING NEDAN