2025-10-29, 17:14
Avstängd
Kungenshoras avatar
Kritiken handlar väl om att stället förväntas användas vid lite högtidliga tillfällen, lite som ett finrum.
Då håller det inte att man låter Kristerssons ungar ha fri tillgång till stället.
Den där ekan är ju i det närmaste att ses som någon slags tron, att då låta några fulla studenter flaxa runt i den med en box lådvin i knät, det devalverar varumärket.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-10-29 kl. 17:30.
Citera
2025-10-29, 17:14
Medlem
Q6s avatar
Aftonbladet hittar hellre på en lögn om Harpsund än att skriva om sossarnas stora tapp i opinionen.
Citera
2025-10-29, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Vänstervridna slaskpressen tuggar fradga över en storm i ett vattenglas. Politiker som tänjer på gränser för att maximalt dra nytta av sin makt och privilegier.

Gäsp, inget nytt under solen.

Så media ska sluta rapportera om korrupta politiker tycker du?
Citera
2025-10-29, 17:16
Medlem
catlands avatar
Aftonbladet gör sitt bästa för att konstruera en skandal ur tomma intet.
Citera
2025-10-29, 17:16
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Att statsministern låter sina familjemedlemmar festa i statens lokaler, som är avsedda för statsbesök och liknande är en i en lång rad av exempel på korruption som Kristerssons stab ägnat sig åt.

Han anställer barndomskompisar till fantasilöner, trots att dom är okvalificerade för jobben, och som resultat har rikets säkerhet äventyrats.

Kinnberg-Batra agerade likadant och fick som belöning ett avgångsvederlag på många många miljoner.

Sveriges skattebetalare ska inte stå för notan när Kristerssons familemedlemmar har fest.

Att vilja ha lojala människor nära sig i ett sådant uppdrag som statsminister kan jag begripa. Att man då väljer människor som inte är kompetenta för uppgiften eller på annat sätt olämpliga förstår jag inte alls. Är man inte bättre förberedd än så när man håller på att vinna ett val och är en av statsministerkandidaterna? Har man inte ett gediget ministerunderlag långt i förväg? Jag begriper att ett parti som AfS om de skulle få 51% 2026 inte har alla positioner klara, men M?

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vid sin död 1952 donerade Carl August Wicander Harpsund till Sveriges statsministrar som rekreationsbostad med villkoret att hans hustru Vera skulle få bo kvar i ett av egendomens hus. Vera levde till 1977, och sin avsky för bolsjevikerna i sitt forna hemland släppte hon aldrig. När Sovjetunionens regeringschef Nikita Chrusjtjov besökte statsminister Tage Erlander på Harpsund 1964 knyter "tant Vera" handen i vredesmod och svär på ryska för sig själv. Hennes Ryssland var för alltid förlorat.

BTW, någon som vet hur man bokar Harpsund för firmafesten?

Alla som är pålästa vet vilka bolsjevikerna var.

Citat:
Ursprungligen postat av 6jrgt5hhjfdddd
Harpsund testamenterades år 1952 till staten av affärsmannen Carl August Wicander. Ändamålet med donationen är att statsministern ska använda Harpsund både för sin egen del och för att där kunna ta emot svenska och utländska gäster. Harpsund används idag för representation, arbete, regeringskonferenser och rekreation

Det betyder att de enda som gjort fel är kräken på aftonbladet och expressen.

Vi fetar och understryker följande i din text i stället. Där står inget om att statsministerns kinesbarn ska ha studentikosa fester där? Kan du se det?

Jag är dock för att familjerna till statsministern och regeringsmedlemmar ska få leva så normalt som möjligt men det är inte samma sak som att det som statsministern har tillgång till i egenskap av sitt uppdrag oavkortat erbjuds till hela familjen. Reglerna får avgöra, antingen är det ok eller så är det inte ok. Ponera att vi får en statsminister vars barn är porrskådisar. Ska vi då tillåta dem spela in porrfilmer från Sagerska och Harpsund?
Om tex något av barnen hade gift sig så kanske man kan tycka att det hade varit ok att ha sitt bröllop där eftersom statsministern i egenskap av brudens far bjuder in, men inte att barnen är egna fester där. Utgår från att det finns ett regelverk kring detta.
Citera
2025-10-29, 17:20
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är inte (s) som gjort Sverige rikt, det är svenskarna och de svenska företagen sedan 1880-talet.

Men som jag skrev, svenska (s) är inte särskilt mycket Vänster och de har inte motarbetat svenska företag. Sista gången de försökte var Palme och Löntagarfonderna 1983 och det slutade med fiasko och efter det är (s) och (m) extremt lika. Det var t.ex (s) som tog med oss i EU.
Du tror som vanligt på tomtar och troll men 1932 var inte Sverige rikt oavsett vad du tycker och 1880-1932 var knappast några succeår.
Utan välfärdpolitiken från S och jobbet med att ena Sverige med fack och företag hade vi lika gärna kunnat ligga på italiensk nivå idag och förmodligen våra grannländer också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixon1969
ja det här slår verkligen sossarnas lotteribedrägeri till dementa pensionärer.... not

Här börjar man fundera. Man vet att högermänniskorna på flashback har en extremt osund relation till vänstern men den här hangupen på fina vänstern är verkligen tröttsam.

_Statsministerns dotter har haft studentfest på harpsund_ - ingenstans in den meningen nämns vänstern.

Det är helt rubbat att hacka på vänstern även när de inte är inblandade. Det måste du ju fatta själv.
Citera
Medlem
Kunde faktiskt inte bry mig mindre
Citera
2025-10-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Gillar inte borgerlig politik och gillar inte statsministern heller. Tappade förtroendet för honom i debatter långt innan dom fick börja styra 👌
Nej, men jag tror inte du skulle ha förtroende för någon annan borgare heller. Det har nog inte så mycket med Kristersson att göra. Lika som jag och många med mig har noll förtroende för någon från vänstersidan.
Citera
2025-10-29, 17:27
Medlem
Public Enemys avatar
So what? Statsministern kan använda Harpsund efter eget huvud -både för rekreation eller officiella besök. Han bjöd inte ens på käk den snåljåpen.
Citera
2025-10-29, 17:28
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Nej, men jag tror inte du skulle ha förtroende för någon annan borgare heller. Det har nog inte så mycket med Kristersson att göra. Lika som jag och många med mig har noll förtroende för någon från vänstersidan.
Ok
Citera
2025-10-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Här börjar man fundera. Man vet att högermänniskorna på flashback har en extremt osund relation till vänstern men den här hangupen på fina vänstern är verkligen tröttsam.

_Statsministerns dotter har haft studentfest på harpsund_ - ingenstans in den meningen nämns vänstern.

Det är helt rubbat att hacka på vänstern även när de inte är inblandade. Det måste du ju fatta själv.

Det är ju vänstertomtar och sossar som gnäller. Någonstans där blev de inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in