Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-29, 14:18
Medlem
Det där andra fallet med utvecklingsstörde pojken som gjorde en flicka hjärnskadad tyckte jag var värre. Varför utvisades inte den familjen
Citera
2025-10-29, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Jag AVSKYR när amerikaner (eller Ungrare) kommenterar svenskt rättsväsende, påhittade eller väldigt vinklade nyheter för sina egna pissiga anledningar.

Jag fattar inte hur högermänniskor tycker att det är så intressant med MAGA och den kulturen.

Elon Musk kan köra upp grok, X och Tesla i röven. Han vet ingenting om Sverige.

Huruvida det är rätt eller fel i detta fallet debatteras friskt i Sverige och det räcker gott. Tror inte min ganska svaga åsikt angående detta är speciellt viktig.
Ungrare känner sig svikna av Sverige
Citera
2025-10-29, 14:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Haha, vilken bullshit - jag är säker på att du inte tycker så men att du målat in dig i ett hörn, men så får det vara...

Den springande punkten borde vara, även för dig, att det sker mot den andres vilja - allt annat är enkom semantik... Vad som du penetreras med borde, och ÄR, oväsentligt, men inte för sådana som dig - där måste kuken in och jag undrar varför du anser detta?

FÖR ATT DET STÅR I ORDBOKEN
Citera
2025-10-29, 14:31
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag måste bara gå vidare med detta nonsens med ett fiktivt exempel. Om du då blir penetrerad med ett spikförsett baseballträ, i arslet, som perforerar ditt innanmäte, utan ditt samtycke - skulle detta enkom också vara ett sexuellt övergrepp, enligt din standard och syn på saken?

Ja och antagligen grov misshandel och försök till dråp.
Citera
2025-10-29, 14:47
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Den springande punkten borde vara, även för dig, att det sker mot den andres vilja - allt annat är enkom semantik... Vad som du penetreras med borde, och ÄR, oväsentligt, men inte för sådana som dig - där måste kuken in och jag undrar varför du anser detta?
OK så det är våldtäkt om man stoppar in ett finger i någons mun? Eller gäller våldtäkt bara nedre regionen? Men om man stoppar in en sn-pp i munnen?

Så jag tror nog det spelar roll vad man penetreras med. Man kan ju t.ex inte bli med barn med ett finger, och man behöver inte ens hållas nere liggande, så självklart är det brottet mindre.

Personer som säger motsatsen borde googla "konsekvenstänk". Gäller även de vänsterpolitiker som förstört ordet Våldtäkt i lagboken. Nu tror hela världen tror att hon "våldtogs" på det sätt som 99.9% av jordens befolkning anser att våldtäkt går till.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-29 kl. 14:51.
Citera
2025-10-29, 14:56
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
FÖR ATT DET STÅR I ORDBOKEN

Du anser att vi måste följa ALLT som står i ordboken, men inte i lagboken, då det som står i Sveriges Rikes Lag inte är ristat i sten? Är det som står i ordboken ristat i sten? inget förändras någonsin där?
Citera
2025-10-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ja och antagligen grov misshandel och försök till dråp.

Herregud! Men inte våldtäkt! Jag hoppas verkligen inte du sitter i någon domstol och dömer...
Citera
2025-10-29, 15:00
Medlem
Moobs avatar
En svensk våldtäkt är inte samma som i övriga världen, i sverige räcker det med att pussa nån mot sin vilja eller stoppa en tunga ett öra för att det ska va våldtäkt. Ev räcker det också att våldta nån med blicken för att domstolen ska döma nån.

Jag vet inte hur det var här, om kuken var framme eller ej och om det förekom våld. Men för en amerikan fattar man inte var gränsen i sverige går, och det gör ju inte svenskar heller.
Citera
2025-10-29, 15:05
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du anser att vi måste följa ALLT som står i ordboken, men inte i lagboken, då det som står i Sveriges Rikes Lag inte är ristat i sten? Är det som står i ordboken ristat i sten? inget förändras någonsin där?

Jag anser att vi inte bör ändra på definitionen av ord för att blidka emotionellt svaga feministaktivister.

Tror du att gemene mans definition av våldtäkt ligger närmare ordboksdefinitionen eller lagboksdefinitionen?

När rubrikerna dök upp om tjejen som blivit våldtagen i en gångtunnel tror du de flesta tänkte sig att hon blivit knullad eller fingrad?
Citera
2025-10-29, 15:07
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
En svensk våldtäkt är inte samma som i övriga världen, i sverige räcker det med att pussa nån mot sin vilja eller stoppa en tunga ett öra för att det ska va våldtäkt. Ev räcker det också att våldta nån med blicken för att domstolen ska döma nån.

Jag vet inte hur det var här, om kuken var framme eller ej och om det förekom våld. Men för en amerikan fattar man inte var gränsen i sverige går, och det gör ju inte svenskar heller.

Han höll fast henne och fingrade henne i ett par sekunder sen stack han.

Det borde räcka för utvisning om du frågar mig men det är inte en våldtäkt.
Citera
2025-10-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
OK så det är våldtäkt om man stoppar in ett finger i någons mun? Eller gäller våldtäkt bara nedre regionen? Men om man stoppar in en sn-pp i munnen?

Så jag tror nog det spelar roll vad man penetreras med. Man kan ju t.ex inte bli med barn med ett finger, och man behöver inte ens hållas nere liggande, så självklart är det brottet mindre.

Personer som säger motsatsen borde googla "konsekvenstänk". Gäller även de vänsterpolitiker som förstört ordet Våldtäkt i lagboken. Nu tror hela världen tror att hon "våldtogs" på det sätt som 99.9% av jordens befolkning anser att våldtäkt går till.

Du förstår säkerligen att ditt exempel är en värdelös liknelse... Mig veterligen står det inte i Sveriges Rikes Lag att införande av fingrar i munnen är att jämställa med våldtäkt, eller har du andra källor?

Vad fasiken har det med saken att göra - att man "inte kan bli med barn med ett finger"? Är du debil? Om du blir trängd upp mot en vägg då - är inte detta tvång? Man måste såklart inte ligga ner för att påtvingas sexuella övergrepp och/eller våldtäkt. Hela ditt inlägg är en veritabel katastrof...
Citera
2025-10-29, 15:08
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Du förstår säkerligen att ditt exempel är en värdelös liknelse... Mig veterligen står det inte i Sveriges Rikes Lag att införande av fingrar i munnen är att jämställa med våldtäkt, eller har du andra källor?

Vad fasiken har det med saken att göra - att man "inte kan bli med barn med ett finger"? Är du debil? Om du blir trängd upp mot en vägg då - är inte detta tvång? Man måste såklart inte ligga ner för att påtvingas sexuella övergrepp och/eller våldtäkt. Hela ditt inlägg är en veritabel katastrof...
OK så sn-pp i munnen är inte våldtäkt. Du måste förstå varför jag frågar, det hela är ett gungfly. I inga andra länder kan man våldta någon med ett finger.

Jag trodde att våldtäkt var extra allvarligt eftersom man kan bli gravid. Men det kanske mer är som ett slag på käften? Är inte straffskalan lite väl hög då? Varför det?

Så det är lika allvarligt för ett offer att blir uppknuffad mot en vägg som att bli nerdragen och fasthållen och avdragen kläder på marken. I beg to disagree.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-29 kl. 15:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in