2025-10-29, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Fråga vilken kock som helst. Bra burgare ska inte ha skit som potatismjöl och annat för att dryga ut vad är det för dumheter...

Dom ljuger också i sin reklam om sverige godaste hamburgare, godast enligt vilka då ??
De som bör tillspörjas i första hand är gästerna på Max.
Det undersöks vartannat år. Finns beslut på att det är de bästa hamburgarna, inget som i sig kan ifrågasättas, de som har avvikande uppfattning må söka sig annorstädes.
Citera
2025-10-29, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Dom ljuger också i sin reklam om sverige godaste hamburgare, godast enligt vilka då ??
Den delen vore sjukt intressant att få fram sanningen om. Vissa påstår att de frågar sina egna kunder i kassakön vilken kedjas burgare som är den godaste.

Samtidigt har jag svårt att tro att de övriga kedjorna skulle acceptera något sådant.

Pepsi körde någon test där man fick smaka Pepsi respektive Coca Cola, och berätta vilken man tyckte var godast. De som sa att Pepsi var godast fick en cool tisha... Kanske en skröna?
Citera
2025-10-29, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Det undersöks vartannat år. Finns beslut på att det är de bästa hamburgarna, inget som i sig kan ifrågasättas, de som har avvikande uppfattning må söka sig annorstädes.
Men var kan vi finna hur dessa tester utförts? Vad har de för vetenskaplig standard?
Citera
2025-10-29, 10:12
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
De kan vara bättre. Detta om det som tillsätts är något som förbättrar smak och/eller konsistens.
Att man kompletterar köttfärs är inget nytt, misstänker att ni aldrig skulle ifrågasätta att köttbullar inte bestod av enbart malt kött.

Jämför du köttbullar med äkta hamburgare? Snacka om att inte kunna det här med mat. Åk du till Max fetto och tröstät.
Senast redigerad av East.Clintfood 2025-10-29 kl. 10:15.
Citera
2025-10-29, 11:04
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:

Sinnesslött resonemang. De som äter på Max har naturligtvis inte högre krav än att de tycker det är bra. Alla andra går till andra ställen, som serverar bättre hamburgare.
Citera
2025-10-29, 12:29
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Pepsi körde någon test där man fick smaka Pepsi respektive Coca Cola, och berätta vilken man tyckte var godast. De som sa att Pepsi var godast fick en cool tisha... Kanske en skröna?
The Pepsi Challenge använde sig av en testmetodik som var framtagen för att folk skulle välja Pepsi.
Citera
2025-10-29, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
The Pepsi Challenge använde sig av en testmetodik som var framtagen för att folk skulle välja Pepsi.
Jo, det är vad jag har läst mig till. Frågan är om Max också använt sig av något oseriöst testupplägg. Jag har försökt att hitta, och har sett att vissa påstår att de endast frågat sina egna kunder från kön, men jag har ingen tillförlitlig källa.
Citera
2025-10-29, 13:05
Medlem
Citat:
Men var kan vi finna hur dessa tester utförts? Vad har de för vetenskaplig standard?
Du får nog ställa frågan till Max.
Citera
2025-10-29, 13:07
Medlem
Citat:
Du får nog ställa frågan till Max.
Eller så diskuterar vi frågan i det här diskussionsforumet, så att fler än bara jag får reflektera över deras påstående.
Citera
2025-10-29, 13:14
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jo, det är vad jag har läst mig till. Frågan är om Max också använt sig av något oseriöst testupplägg. Jag har försökt att hitta, och har sett att vissa påstår att de endast frågat sina egna kunder från kön, men jag har ingen tillförlitlig källa.
Klart oklart. Men, jag ska som av en slump vara med i en marknadsundersökning, eller om det är en fokusgrupp, för just snabbmatsburgare om några dagar. Tyvärr har jag skrivit på ett NDA så kommer inte kunna säga några detaljer. Men får i alla fall prata om hur jag till exempel upplever metodiken.
Citera
2025-10-29, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Klart oklart. Men, jag ska som av en slump vara med i en marknadsundersökning, eller om det är en fokusgrupp, för just snabbmatsburgare om några dagar. Tyvärr har jag skrivit på ett NDA så kommer inte kunna säga några detaljer. Men får i alla fall prata om hur jag till exempel upplever metodiken.
Om det stämmer, så är det tillräckligt skumt, om det är någon hamburgerkedja som satt upp studien.

För övrigt använder sig Max av ordet hamburgare på endast en enda av alla deras produkter. De övriga med deras pannbiffar heter burgare.
Citera
2025-10-29, 13:20
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Om det stämmer, så är det tillräckligt skumt, om det är någon hamburgerkedja som satt upp studien.

För övrigt använder sig Max av ordet hamburgare på endast en enda av alla deras produkter. De övriga med deras pannbiffar heter burgare.
Nej, det är inte det minsta skumt. Alla företag i alla branscher sysslar med sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in