Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Jag förstår inte varför du börjar prata om forskning som om du vet något om den eller ens bryr dig något om den. Om du gjorde det skulle du inte ha en klimatförnekande position. Det är faktiskt så enkelt.
Jag skrev att koldioxidutsläppen har en reell påverkan på klimatet. Är det en "klimatförnekande position"?
Citat:
Klimatförnekarens okunskap/ovetenskaplighet är helt genomskinlig för någon som vet något om klimatforskningen. Det är liksom en sorts Dunning-Kruger-grej här, att den okunnige (du/klimatförnekaren) är för okunnig för att förstå vidden av okunskapen. Det blir då så dumt när förnekaren då börjar babbla om forskningen hit eller forskningen dit, när hela den klimatförnekande positionen handlar om att ignorera just forskningen, förneka fakta och sprida konspirationsteorier.
Det är precis tvärtom. Det är du som lider av Dunning-Kruger i detta avseende. Klimatalarmismen har blivit som en religion för dig, och många andra, och då spelar evidens och forskning inte så stor roll.
Citat:
Det är bättre om såna som du omfamnar galenskapen i er position. Jag har tidigare förgäves uppmanat användare i den här tråden som envisas med att lajva vetenskapliga trots sin fundamentala okunskap och ovetenskaplighet, se Totius t.ex., men det har jag gjort för döva öron. Ni skulle vinna sympatipoäng på att vara uppriktiga med att ni inte har koll och att ni är lite pucko.
Detsamma. Erkänn bara att det är en religion för dig och att den inte har någon förankring i verkligheten.