Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Nu ska vi se till helhetsbilden, vi har fått en ny sexköpslag och du har vid upprepade tillfällen diskuterat olika metoder för att runda den nya lagen. Du har nämnt VPN, utländskt ID, andra plattformar osv osv.
Varför ens diskutera detta om du och dina kunder följer lagen? 😁
Det är inte olagligt att sälja CAM eller annat digitalt innehåll. Svensk lag kriminaliserar köp av sexuella handlingar, inte försäljning och då handlar det om att förmå, alltså om säljaren själv onanarerar i betald CAM, tillämpas inte lagen.
Det betyder att:
Säljaren (den som utför eller producerar innehållet) begår inget brott, så länge arbetet sker frivilligt och utan att någon annan utnyttjar eller tvingar.
Om köparen bara köper förinspelat material eller en stream eller chatt där de inte påverkar innehållet, är det inte ett sexköp enligt lagen.
Att använda VPN, utländska plattformar eller betalningslösningar är i sig inte olagligt.
Därför finns ingen anledning att diskutera med mina kunder.
Särskilt inte eftersom det finns ett samtycke mellan oss. Du verkar ha svårt att förstå att det inte behövs förmå en sexuell handling. Tjänat som vanligt sedan första juni.
Allt i mitt jobb handlar inte om att jag utför sexuella handlingar.
Eftersom du tycker att vi inte jobbar, tycker du vi ska sluta betala skatt ?