2025-10-28, 23:12
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbullen72
Närvarande styvfarsa som misshandlat al*x mor sågs senast idag med al*x mor
Joh*nn* K*rlsson.
*=a
Citera
2025-10-28, 23:39
Medlem
Har hon bytt namn?
Ska det inte vara S@b@nov?

Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Joh*nn* K*rlsson.
*=a
Citera
2025-10-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
har sällan något att göra med "förutsättningar". sverige ger dom extremt generösa bidrag, gratis sjukvård, gratis skolgång, gratis fritidsgårdar. de har bättre förutsättningar än sina 99.99% av sina landsmän

Exakt.
Men med lata föräldrar som inte har koll på barnen och sätter inga gränser är det stor risk att det går illa. Men de har ofta bra förutsättningar och lever inte alls i någon misär. Förutom sådana som BO, men inte alla inblandade i gängkriminalitet har det så.

Barnen rekryteras på skolan, på fotbollsträningen, på stan och i sitt bostadsområde. Överallt finns farliga, äldre ungdomar och vuxna som både lurar in barn men också hotar dem. Att barnet inget säger till sina föräldrar skvallrar om att de vet att det är fel och kanske skäms inför sin familj. Samhället är fucked.
Citera
2025-10-28, 23:47
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkoklocka
Har hon bytt namn?
Ska det inte vara S@b@nov?
Såklart det är ”sabanovs”. Jag råkade blanda ihop efternamnen. My bad!
Senast redigerad av Adrenaline976 2025-10-28 kl. 23:50.
Citera
2025-10-29, 00:57
Medlem
TheRubixCubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ffl81
Visst är pappan han som hade Timekiosken på drottninggatan? Och mamman bor i bostadsrätt såg jag. Bättre förutsättningar än många andra utsatta familjer, ändå blir ungen kriminell

Det hade Jonas Falk(fd. Oredsson) också men blev Europas största "narco trafficante", efter att ha varit en av landets mest omskrivna bankrånare.
Så allt hänger inte på förutsättningar, beror ju på så många faktorer så att det är fler krafter än goda förutsättningar som måste samverka för ett positivt utfall är ju självklart.

Ärthjärnor som har noll livserfarenhet eller intellekt för att kunna tänka ett steg längre. Istället så tror de att man kan peka på en faktor som anledning till ett kriminellt vägval i livet...

Vi människor är betydligt mer komplexa än så, men fårskallar följer ju blint sin fåraherde.
Senast redigerad av TheRubixCube 2025-10-29 kl. 01:48.
Citera
2025-10-29, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
någon svensk skadad?
Ja eftersom BO va svensk medborgare så svar ja
Citera
2025-10-29, 07:11
Medlem
Pappan skyller på samhället, och inte sig själv. Jag tycker det ofta brukar låta så här ifrån dessa människor. Varför skickade han inte sin son till släktingar i hemlandet? Hade han jobb? Hur fungerade han under skoltiden? Om jag som förälder hade lite problem att följa auktoriteter eller stal godis som ung då borde man ju tänka sig att sin egna son är benägen till brott. Sverige 2025 är ingen dans på rosor, men då måste man som förälder steppa upp, när inte samhället gör det. Eller så får de ta sitt pick och pack att åka hem till sina hemländer för deras barn klarar tydligen inte detta samhälle.
Citera
2025-10-29, 07:33
Medlem
Vilket förnamn har styv pappan till A.S. ?
Citera
2025-10-29, 07:47
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Ja eftersom BO va svensk medborgare så svar ja

frågan gällde inte passhandlingar
Citera
2025-10-29, 08:03
Medlem
Vem är den andra misstänkta?
Citera
2025-10-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Vem är den andra misstänkta?

Det undrar jag med, men den var under 18 år om jag fattat rätt, så den kan bli belagd med sekretess.

Borde va häktningsrid snart va på den första anhållna
Citera
2025-10-29, 09:48
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Någon blandade ihop BO med MGM. AS mamma har en särskild postadress till ett behandlingshem.

BO bodde med mamma och (minst) ett yngre syskon i en BRF. Pappan är omgift och driver flera företag, bor i bostadsrätt i ett attraktivt område, Gävle strand. Han verkar vara välintegrerad, ödmjuk och förnekar inte att det är möjligt att den mördade sonen var inblandad i kriminalitet.
Låter som en trevlig familj
Båda föräldrer verkar vara eller vara skadad utav dysfuntionella familjeförhållanden och eller ha en Diagnos inom kluster b .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in