2025-10-28, 16:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det är av intresse hur unga MGM som blir gängmedlemmar och tonårsskyttar (det här är inte AS första mål) har hamnat där. Många är intresserade av det och inte av själva knarkhandelsrevirpissandet i sig. AS, om han är skytten ska tilläggas, behöver man inte grubbla ihjäl sig hur det gick snett. När det framkommit i flera trådar om honom att farsan knarkade och dog i en överdos 2008/09, morsan väljer en ny karl som är våldsverkare och ska ha suttit i fängelse utomlands. Med de manliga förebilderna och avsaknad av vettig fadersgestalt drog AS med syskon en nitlott i föräldralotteriet. Två nitlott, eller tre om man räknar in styvfarsan.

Det är inget försvar för killens brottsbana utan att vilja förstå mekanismerna bakom haveriet med killen. Hur ska vi annars kunna försöka arbeta förebyggande?

Jag lyssnade på hans vittnesmål i rättegångspodden. En helsvenne som talade invandrarslang. Varför pratar våra svenska ungdomar inte längre riktig svenska?

Så sant. Klart ungarna formas. Blåst morsa. Fy fan. Som att sätta en stämpel i pannan på sin egna unge, att du kan inte bli bättre än såhär tyvärr. Hon hade fan kunnat valt en annan väg när pappan dog men nej... Säger inte att pappan är oskyldig men kom igen, ungen var 10 år, hon hade kunnat försökt att göra det bättre för sin son. Blir så jävla trött på dessa slödder
Senast redigerad av Mendumasteskamta 2025-10-28 kl. 16:44.
Citera
2025-10-28, 17:30
Medlem
Ingen info på offren?
Citera
2025-10-28, 17:38
Medlem
ChestyLaRues avatar
SVT, intervju med den avlidnes pappa.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/berhanes-son-skots-ihjal-i-parken-i-gavle-snalla-sluta
Citera
2025-10-28, 18:40
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
någon svensk skadad?

Faktiskt det enda man undrar numera. Oftast inte, tack o lov. Läste intervjun med BOs far, han kan inte se något han kunde gjort annorlunda i uppfostran. Nähäpp… Han menar att det är samhället som fallerat. Jahapp…
Citera
2025-10-28, 18:53
Medlem
Taeronais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChestyLaRue
SVT, intervju med den avlidnes pappa.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/berhanes-son-skots-ihjal-i-parken-i-gavle-snalla-sluta

Verkar vara en välintegrerad familj ändå. Pappan hade förhållandevis väldigt bra svenska. Jag som annars inte brukar bry mig om sånt här kunde inte låta bli att bli berörd av den totala uppgivenhet som han utstrålade. Vilket elände.
Citera
2025-10-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taeronai
Verkar vara en välintegrerad familj ändå. Pappan hade förhållandevis väldigt bra svenska. Jag som annars inte brukar bry mig om sånt här kunde inte låta bli att bli berörd av den totala uppgivenhet som han utstrålade. Vilket elände.

Håller starkt med dig!
Citera
2025-10-28, 20:53
Medlem
Ffl81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taeronai

Visst är pappan han som hade Timekiosken på drottninggatan? Och mamman bor i bostadsrätt såg jag. Bättre förutsättningar än många andra utsatta familjer, ändå blir ungen kriminell
Citera
2025-10-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ffl81
Visst är pappan han som hade Timekiosken på drottninggatan? Och mamman bor i bostadsrätt såg jag. Bättre förutsättningar än många andra utsatta familjer, ändå blir ungen kriminell
Hon bor i en hyresrätt med särskild adress till Korpbergets behandlingshem. Säger väl en del om henne tycker jag
Citera
2025-10-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satra
Hon bor i en hyresrätt med särskild adress till Korpbergets behandlingshem. Säger väl en del om henne tycker jag

Är det inte bara bostadsrätter där? Min kusin bodde där för några år sen och det var bostadsrätt, HSB.

Edit: Man kan inte alltid skylla på föräldrarna heller. De kan ha problem, men ge barnet vad det behöver ändå, precis som barn med perfekta förhållanden ändå ertappas med att bära bomber och förvara knark i sovrummet. Föräldraansvar är nummer ett men inte det enda. Samhället där barnen vistas är kaos idag och alla möjligheter till att fortsätta vara kriminell finns, och vapen och handgranater finns det gott om.
Citera
2025-10-28, 22:31
Medlem
Ffl81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satra

Lite rörigt jag vet, men det var brottsoffrets familj jag citerade, ang intervjun med pappan. Och mamman bodde med offret i herrgårdshagen
Citera
2025-10-28, 22:35
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

har sällan något att göra med "förutsättningar". sverige ger dom extremt generösa bidrag, gratis sjukvård, gratis skolgång, gratis fritidsgårdar. de har bättre förutsättningar än sina 99.99% av sina landsmän
Citera
2025-10-28, 22:47
Medlem
Citat:
Lite rörigt jag vet, men det var brottsoffrets familj jag citerade, ang intervjun med pappan. Och mamman bodde med offret i herrgårdshagen

Någon blandade ihop BO med MGM. AS mamma har en särskild postadress till ett behandlingshem.

BO bodde med mamma och (minst) ett yngre syskon i en BRF. Pappan är omgift och driver flera företag, bor i bostadsrätt i ett attraktivt område, Gävle strand. Han verkar vara välintegrerad, ödmjuk och förnekar inte att det är möjligt att den mördade sonen var inblandad i kriminalitet.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-10-28 kl. 22:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in