Citat:
Ursprungligen postat av
Kexchoklad2404
Mackan D slutar i landslaget, inte så att jag är förtjust i han men man kan unna honom ett bättre avslut.
Hur kommer mittbacksuppställningen se ut nu i NL? Jag gissar på följande: VNL, Nilsson, Starfelt, Milosevic, Ousou. Valde bort Helander då han med stor sannolikhet missar.
Man får ge honom cred för att han åtminstone har självinsikt och vet sina begränsningar. Hans insats mot Ukraina kan ha kostat oss vidare avancemang och hemåtpassen mot Polen innebar slutet på VM-kval resan. Istället får man väl minnas det han gjort bra, 3 mål bland annat och hade några riktigt bra matcher också där han imponerade stort.
Själv hoppas jag att Janne på något sätt övertalar Jansson eller att Jansson ser att landslaget behöver honom och självmant ber om att få återvända. Annars håller jag H. Ekdal som en bättre back än Milosevic. Ekdal har också åldern och utvecklingspotentialen på sin sida.
Några fler borde följa med Danielson och tacka för sig, gärna Zlatan, M.Olsson och Robin Quaison. Spelar man i en Gulf-liga har man inget att göra i landslaget.