2022-05-12, 10:05
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Nu yttrades det citatet för sisådär 14-15 år sedan, så det är nog ganska troligt att Rydström förändrats.

På tal om det där. Ett av dom största argumenten mot att sparka Janne var att det inte finns någon vettig ersättare. Men hur var det egentligen när Hamrén fick gå? Var det ett rikt underlag av skickliga och framgångsrika tränare som förbundet bara kunde plocka av? Nej.

Jörgen Lennartsson och Håkan Ericsson var två av dom stora favoriterna tillsammans med Åge Hareide. Henke Larsson var spelbolagens och fansens favorit. Jonas Thern och Johan Mjällby nämndes också

Inga namn som varken då eller idag får det att vattnas i munnen.

Så i jämförelse med namnen ovan så tycker jag Rydström står sig riktigt bra. Han har tagit två helt olika (undermåliga) spelargrupper, fått dom att spela ganska underhållande fotboll och - framförallt- fått utdelning och resultat. Det sträcker sig långt i min bok.

Det har inte ändrats. Rydström är likadan och skrev krönikor med samma tema flera år senare.
Citera
2022-05-12, 13:50
Medlem
Mackan D slutar i landslaget, inte så att jag är förtjust i han men man kan unna honom ett bättre avslut.

Hur kommer mittbacksuppställningen se ut nu i NL? Jag gissar på följande: VNL, Nilsson, Starfelt, Milosevic, Ousou. Valde bort Helander då han med stor sannolikhet missar.
Citera
2022-05-12, 14:22
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Mackan D slutar i landslaget, inte så att jag är förtjust i han men man kan unna honom ett bättre avslut.

Hur kommer mittbacksuppställningen se ut nu i NL? Jag gissar på följande: VNL, Nilsson, Starfelt, Milosevic, Ousou. Valde bort Helander då han med stor sannolikhet missar.

Man får ge honom cred för att han åtminstone har självinsikt och vet sina begränsningar. Hans insats mot Ukraina kan ha kostat oss vidare avancemang och hemåtpassen mot Polen innebar slutet på VM-kval resan. Istället får man väl minnas det han gjort bra, 3 mål bland annat och hade några riktigt bra matcher också där han imponerade stort.

Själv hoppas jag att Janne på något sätt övertalar Jansson eller att Jansson ser att landslaget behöver honom och självmant ber om att få återvända. Annars håller jag H. Ekdal som en bättre back än Milosevic. Ekdal har också åldern och utvecklingspotentialen på sin sida.

Några fler borde följa med Danielson och tacka för sig, gärna Zlatan, M.Olsson och Robin Quaison. Spelar man i en Gulf-liga har man inget att göra i landslaget.
Citera
2022-05-12, 15:02
Medlem
Visst smäller det ändå högre att vinna skotska ligan som given startspelare, och ha fått erfarenhet av matcher i EL-gruppspel, än platsa i ett Bundesliga-lag som åker ur och bara tagit fem vinster?

Inga jämförelser i övrigt mellan spelarna, har ingen koll på vem som är mest stabil eller så. Men baserat på just säsongen som varit borde Starfelt ha en chans.
Citera
2022-05-12, 15:09
Medlem
Marcus Danielsson har gjort sitt i i landslaget,det e ämdo en skön nyhet
Citera
2022-05-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Man får ge honom cred för att han åtminstone har självinsikt och vet sina begränsningar. Hans insats mot Ukraina kan ha kostat oss vidare avancemang och hemåtpassen mot Polen innebar slutet på VM-kval resan. Istället får man väl minnas det han gjort bra, 3 mål bland annat och hade några riktigt bra matcher också där han imponerade stort.

Själv hoppas jag att Janne på något sätt övertalar Jansson eller att Jansson ser att landslaget behöver honom och självmant ber om att få återvända. Annars håller jag H. Ekdal som en bättre back än Milosevic. Ekdal har också åldern och utvecklingspotentialen på sin sida.

Några fler borde följa med Danielson och tacka för sig, gärna Zlatan, M.Olsson och Robin Quaison. Spelar man i en Gulf-liga har man inget att göra i landslaget.

Hjalmar hade jag också velat ha med, men jag tror att Janne kommer värdesätta Milos rutin och huvudspel mer än Hjalmars spelskicklighet som vi redan får med Lindelöf.

Ousou är nog nu när man tänker efter mer behövd i U21 så Hjalmar kan i så fall ta hans plats.
Citera
2022-05-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Marcus Danielsson har gjort sitt i i landslaget,det e ämdo en skön nyhet

Att mannen som envisas med att starta med honom fortfarande är förbundskapten är väl en mindre skön nyhet.

Janne har lixom parkerat på detta jobbet. Han kommer inte sluta självmant och kommer försöka förlänga varje gång han får chansen. Och dom chanserna kommer han få eftersom polarna på SVFF fortfarande verkar helt såld på honom, trots missat VM, uselt spel, bisarra laguttagningar och noll förmåga till generationsskifte.
Citera
2022-05-12, 15:48
Medlem
BarryHeros avatar
Nu har fyra svenska landslagsmittbackar avslutat sina landslagskarriärer inom loppet av mindre än ett år:

Andreas Granqvist
Pontus Jansson
Sebastian Holmén
Marcus Danielson

Granqvists pensionering kändes naturlig. Jansson, Holmén, och Danielson däremot hade alla mer att ge. Trist.
Citera
2022-05-12, 16:06
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Hjalmar hade jag också velat ha med, men jag tror att Janne kommer värdesätta Milos rutin och huvudspel mer än Hjalmars spelskicklighet som vi redan får med Lindelöf.

Ousou är nog nu när man tänker efter mer behövd i U21 så Hjalmar kan i så fall ta hans plats.

Tyvärr har du nog rätt, vi lär få se ytterligare en ålderstigen spelare med "rutin" i Milosevic även om Ekdal egentligen är bättre. Tröttsamt. Har noll koll på Ousou, hur är han i Slavia?
Citera
2022-05-12, 16:21
Medlem
Citat:
Tyvärr har du nog rätt, vi lär få se ytterligare en ålderstigen spelare med "rutin" i Milosevic även om Ekdal egentligen är bättre. Tröttsamt. Har noll koll på Ousou, hur är han i Slavia?

Det verkar gå bra för honom utan att följa honom jättenoga, han är ordinarie i Slavia. Han har dessutom mött hyfsat motstånd i Conference League och skött sig för det mesta bortsett från ett rött kort.

Tror stenhårt på att han kommer ta fortsatta steg i utvecklingen även nästa säsong. Hoppas bara att det inte blir ett nytt Anel-fall där han byter landslag till Syrien.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2022-05-12 kl. 16:28.
Citera
2022-05-12, 16:29
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Det behövs ju en chef i försvaret och får Milo chansen kommer han styra upp.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2022-05-12, 16:29
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Det behövs ju en chef i försvaret och får Milo chansen kommer han styra upp.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in