2025-10-28, 15:16
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Å andra sidan finns det personer som har dömts till längre fängelsestraff efter en våldtäkt där de inte ens varit i närheten av offret. Dvs via ett chattprogram.

Naturligtvis finns det olika grader av våldtäkt och det är möjligt att tre år är rimligt jämfört med andra domar MEN det är inte rimligt att mannen inte utvisades pga att brottet inte var tillräckligt grovt. Brottet är grovt! Kan man utvisa snattare, så kan man naturligtvis utvisa personer som begår våldtäkter mot barn i gångtunnlar. Punkt!!!

Har vi någonsin utvisat någon för snatteri? Ett barn är under 15 år. En minderårig är under 18 år.
Citera
2025-10-28, 15:16
Medlem
Dumdrygs avatar
Kolla bara hur svårt domaren har att försvara hur de kom fram till att han inte skulle utvisas:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/dom-om-overfallsvaldtakt-i-skelleftea-kritiseras-internationellt

Att våldtäkten inte blev värre är ju för att flickjäntan lyckas slita sig loss! Hur fan kan de inte ta hänsyn till det? Så om offret är svagare och inte lyckas kämpa emot så hade han utvisats? Rättsröta.

Edit: "Hon har kommit loss och gått därifrån"??? Hon sprang därifrån i panik. Vilken idiot.
Senast redigerad av Dumdryg 2025-10-28 kl. 15:21.
Citera
2025-10-28, 15:17
Bannlyst
” Mannen åtalades för våldtäkt, men friades av tingsrätten. Tingsrätten ansåg att flickan hade blivit våldtagen, men att det inte gick att fastsälla att polisen hade fått fast rätt gärningsman.”

När man läser detta så knappt tro att man är i Sverige?

Att Sverige skulle vara ”fungerande rättstat” när man läser tingsrättens dom är ju helt verklighetsfrånvänt.

Vad är det för jävla charlataner som sitter i våra tingsrätter egentligen?
Citera
2025-10-28, 15:19
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Nej jag tycker verkligen inte det är okej.
Jag tvivlade på storyn. Den kanske är så som du påstår.
Då är det våldtäkt.
Men som jag skrivit flera ggr så tycker jag det är suspekt att lyckas med allt han anklagas för med en arm. Och att hon ljuger för pojken och påstår att hon först inte vet vem han är och sedan vet hon det och att dom dessutom går i samma skola. Då väcks det frågor för mig. Domstolen har också svårt att komma till klarhet uppenbarligen.
Tycker det är ganska löjligt att påstå att jag inte anser att köra upp fingrarna i fittan på någon ska vara okej. Lågt. Men et är väl sådan du är.

Herregud, en 18 årig kille mot en späd säkert extremt rädd 16 årig tjej, killen trycker upp henne mot tunnelväggen med sin kropp, förstår du inte det så är det märkligt.

Fullständigt obegripligt med dina inlägg i denna tråd, har du en böjelse för att förnedra kvinnor eller vad är ditt problem, din agenda?
Citera
2025-10-28, 15:20
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD

Fullständigt obegripligt med dina inlägg i denna tråd, har du en böjelse för att förnedra kvinnor eller vad är ditt problem, din agenda?
Verkligen inte. Läser du inte det jag skriver?
Citera
2025-10-28, 15:21
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/B052Vg/hur-blev-en-svensk-valdtaktsdom-fran-skelleftea-viral

Till dess kan det få vissa att undra ”vad fan som är fel med världen” och kanske i detta fall just Sverige. Men lägger man känslorna åt sidan så kan man se det som ett bevis på att vi är en fungerande rättsstat.

Jag kommer aldrig förstå mig på landsförrädare.
Det MÅSTE vara skillnad på om man kommer från ett annat land och utför brott. Då har man förbrukat sin chans.
Citera
2025-10-28, 15:23
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Verkligen inte. Läser du inte det jag skriver.

Läser varje ord du skriver och att du inte förstår den stora fysikiska skillnaden mellan en 16 årig rädd tjej och en 18 årig kille går bara att tolka på ett sätt.
Citera
2025-10-28, 15:23
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Läser varje ord du skriver och att du inte förstår den stora fysikiska skillnaden mellan en 16 årig rädd tjej och 18 årig kille går bara att tolka på ett sätt.
Du får styrka ditt påstående faktiskt. Jävla dravel.
Citera
2025-10-28, 15:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Nej då ska han väl också skickas ut? Du missade poängen.

Poängen med det jag skrev är att du tog upp rasism som ett slags skydd för gärningsmannen.
Du ser rasism i att folk vill att han ska utvisas men du såg inte rasism i att han möjligtvis valde ett svenskt offer.

När man har en ensidig syn på rasism att bara svenskar kan vara rasister och inte invandrare så brukar det betyda att man är hjärntvättad eller marxist, för det är bara dessa människor som tänker så.

Nej, rasismen ser jag i att det enda ni vill är att utvisa folk. Du är okej med att han går fri i hemlandet efter en vecka? Det är inte ett hån mot offer eller risk för andra? Du bryr dig uteslutande om blonda tjejer och vill skicka ut invandrare. Vad är det då sherlock?
Citera
2025-10-28, 15:32
Avstängd
Citat:
Läser varje ord du skriver och att du inte förstår den stora fysikiska skillnaden mellan en 16 årig rädd tjej och en 18 årig kille går bara att tolka på ett sätt.

Tydligen gick dom på samma skola. Är det bara jag som ser en räv ligga gömd här?
Citera
2025-10-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Nej, rasismen ser jag i att det enda ni vill är att utvisa folk. Du är okej med att han går fri i hemlandet efter en vecka? Det är inte ett hån mot offer eller risk för andra? Du bryr dig uteslutande om blonda tjejer och vill skicka ut invandrare. Vad är det då sherlock?

Varför ska vi ta hand om all världens avskum?
Alla länder får väl ta hand om sina egna medborgare. Han har försatt sin chans här. Om de vill skydda sina medborgare så får de låsa in honom.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2025-10-28 kl. 15:42.
Citera
2025-10-28, 15:42
Medlem
Riksreptilens avatar
Varning för Quick-bait..... eller vad det heter att vara krönikörsja på Aftonhoran 2025:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/B052Vg/hur-blev-en-svensk-valdtaktsdom-fran-skelleftea-viral

" I centrum står en idag 17 år gammal tjej i Skellefteå, Meya, och hennes våldtäktsman, en 19-årig man som för några år sedan flydde från ett annat land utan sina föräldrar."

Undrar vad ålder och livshistoria på min utsedda blivande analvåldtäcktsman kan vara.??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in