2025-10-28, 14:33
Medlem
Dumdrygs avatar
Det är helt sjukt att hovrätten gör bedömningen utifrån hur länge övergreppet pågått. Oavsett om det pågår i 30 sekunder eller två minuter så kan flickan vara lika traumatiserad och fått sin trygghet förstörd så att hon inte vågar gå hem ensam efter jobbet och kanske får problem med tillit mot pojkar/män och blir påmind så fort hon ska ha intimt umgänge i framtiden.

Erbarmligt illa av hovrätten. Utvisning borde vara självklar enligt deras egna hänvisning till andra våldtäktsdomar som de tar upp i domen.
Citera
2025-10-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Kanske kränkta mobbade offer inte ska bestämma för då kommer man inte få säga emot ett ord utan att hamna i fängelse.
Så tyst med ditt dravel.
Gå och gråtrunka hejdå

Håll käften på dig själv du din vurmare för flyktingar som våldtar oskyldiga tjejer.
Citera
2025-10-28, 14:35
Avstängd
Unobosss avatar
Detta är likvärdigt med mästarnas mästar programledaren.
Citera
2025-10-28, 14:36
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Håll käften på dig själv du din vurmare för flyktingar som våldtar oskyldiga tjejer.
Jag har aldrig sagt att jag förminskar våldtäkter eller står och ger andra chanser till krimminella flyktingar. Tvärt om.

Men du blev kränkt.
Pinsamt.
Citera
2025-10-28, 14:41
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att jag förminskar våldtäkter eller står och ger andra chanser till krimminella flyktingar. Tvärt om.

Men du blev kränkt.
Pinsamt.

Varför skulle jag ha blivit kränkt? Jag vill bara stå upp för det som är rätt. Nej till flyktingar som tror de kan komma hit och våldta.
Citera
2025-10-28, 14:44
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Nej till flyktingar som tror de kan komma hit och våldta.
Ja verkligen!
Jag vill dock inte att vi dömer folk felaktigt eller i värsta fall oskyldigt.

En neger unge som anklagas för våldtäkt i en liten håla är alltid dömd på förhand.

Först vet hon inte vem han är och hon ljuger vem hon är till honom, sen vet hon vem han är och dom går i samma skola.
Sen att han ska ha gjort allt med en arm.
Låter suspekt minst sagt men jag kan ju säkert ha missat något vitalt.
Citera
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Detta är likvärdigt med mästarnas mästar programledaren.

Så du menar att två fingrar upp i fittan när tjejen hålls fast är samma som MLs pussar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är helt sjukt att hovrätten gör bedömningen utifrån hur länge övergreppet pågått. Oavsett om det pågår i 30 sekunder eller två minuter så kan flickan vara lika traumatiserad och fått sin trygghet förstörd så att hon inte vågar gå hem ensam efter jobbet och kanske får problem med tillit mot pojkar/män och blir påmind så fort hon ska ha intimt umgänge i framtiden.

Erbarmligt illa av hovrätten. Utvisning borde vara självklar enligt deras egna hänvisning till andra våldtäktsdomar som de tar upp i domen.

Precis, detta har ju mindre betydelse enligt mig.

Den värsta delen av upplevelsen är att bli mött av en okänd person som håller fast dig när du är helt ensam vid nattetid, vid det laget kommer hjärnan att förbereda sig på att det värsta tänkbara kan hända och då är redan paniken total. Traumat av den upplevelsen kommer vara likadan oavsett hur många minuter de sedan pågick efteråt.
Citera
2025-10-28, 14:45
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Så du menar att två fingrar upp i fittan när tjejen hålls fast är samma som MLs pussar?
Är det bevisat?

Är fortfarande fast i tanken att han håller fast henne och tafsar på henne kommer in under trosorna och in i fittan samtidigt som hon är fasthållen men han har ju bara en arm fri för han höll ju i hennes telefon hela tiden påstår hon.
Han må va flykting men han har nog bara två armar.
Citera
2025-10-28, 14:48
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Gärningen är allvarlig, men inte lika allvarlig som en våldtäkt där mannen penetrerar kvinnan med sin penis. Det sänder väldigt konstiga signaler till kvinnor som har blivit utsatta för en grov våldtäkt som det här inte är.

Å andra sidan finns det personer som har dömts till längre fängelsestraff efter en våldtäkt där de inte ens varit i närheten av offret. Dvs via ett chattprogram.

Naturligtvis finns det olika grader av våldtäkt och det är möjligt att tre år är rimligt jämfört med andra domar MEN det är inte rimligt att mannen inte utvisades pga att brottet inte var tillräckligt grovt. Brottet är grovt! Kan man utvisa snattare, så kan man naturligtvis utvisa personer som begår våldtäkter mot barn i gångtunnlar. Punkt!!!
Citera
2025-10-28, 14:49
Avstängd
Unobosss avatar
Kan det vara ett hopkok av två unga tjejer där ena blir uppraggad av en svarting och vill inte associera sig med honom och sätter dit honom?
Citera
2025-10-28, 14:49
Medlem
Citat:
Ja verkligen!
Jag vill dock inte att vi dömer folk felaktigt eller i värsta fall oskyldigt.

En neger unge som anklagas för våldtäkt i en liten håla är alltid dömd på förhand.

Först vet hon inte vem han är och hon ljuger vem hon är till honom, sen vet hon vem han är och dom går i samma skola.
Sen att han ska ha gjort allt med en arm.
Låter suspekt minst sagt men jag kan ju säkert ha missat något vitalt.

Men oj, nu råkade han vara mörkhyad. Du är ju bara patetisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in