2025-10-28, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Menar du att man kan få samma staff om man har tagit livet av någon som om man stulit t. ex. en cykel?

Nja, ver ej. Vet bara att det verkar godtyckligt.
Citera
2025-10-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Kan du berätta för mig på vilket sätt den indiska tjejen var "galen"? Försökte hon kontrollera honom, hade hon någon form av makt över honom eftersom han var kär i henne? Hur var hennes relation till droger och alkohol, hade hon också ett beroende eller försökte hon stoppa hans beroende?
Han fick henne bli en pundare liksom. Hon tog ej droger innan eller knappt drack alkohol. Fick också höra att hon är helt besatt i mannen. Han hade ej ett privatliv när dom umgicks. Sedan fick jag höra att hon ser och hör röster (scitzo) och skapade mycket drama hela tiden med tjafs och bråk. Han stod fan ej ut med henne, ville dumpa flera gånger men sa att han ej skulle kunna få en ung tjej igen om han gjorde det och bestämde sig för att stå ut med henne helt enkelt. Hon viftade runt med en kniv i luften och var nära med kniven runt mannens kropp och han blev lite rädd då. Hennes egna familj ogillade henne också. Hon sa att hon ville ta sitt liv tillsammans med mannen. Och skärde sig själv och sa ofta att hon skulle ta livet av sig. Asså båda hade självskadebeteende. Mannen hamna ju på akuten för han skärde sin handled djupt medans han pratade med tjejen på mobilen. Jag kan svära på att dom var en BAD MIX. Inget av detta skulle ha hänt om han bara hade dumpat henne.
Senast redigerad av CyrusDaVirus 2025-10-28 kl. 13:48.
Citera
2025-10-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusDaVirus
Både förvånad och inte. Han gillade ej morsan, men han var aldrig aggressiv som person, eller av den kaxiga typen. Jag trodde jag var på förhör pga narkotikabrott, men det visades sig vara nåt helt annat.

Vems idé tror du att det var att de gifte sig…? var det hon som såg en väg till att få stanna i Sverige 🇸🇪?
Citera
2025-10-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Vet inte alls varför, det anges naturligtvis inte. Men, en anledning kan vara att då får inte heller hans ombud ta del av vad hon berättar i förhören och inte han heller naturligtvis.

Att de är gifta borde kanske komplicera det hela något. Som vittne till nära anhörig behöver man ju inte delta i förhör om man inte vill.

Men nu är ju båda misstänkta.

Eller så är det någon helt annan anledning.
Samtliga tilltalade inkl målsägare/ombud får ta del av hela förundersökningen när den är klar och innan rättegången börjar. Då ser både hon och han vad som sagts i förhören. Sedan brukar försvaret lägga upp strategin inför rättegång. Det är också ungefär här som dom tilltalade börjar hitta på konstiga förklaringar för att försöka få till ett rimligt tvivel för att dom inte ska dömas skyldiga. Folk är vansinnigt kreativa på den fronten.
Citera
2025-10-28, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Samtliga tilltalade inkl målsägare/ombud får ta del av hela förundersökningen när den är klar och innan rättegången börjar. Då ser både hon och han vad som sagts i förhören. Sedan brukar försvaret lägga upp strategin inför rättegång. Det är också ungefär här som dom tilltalade börjar hitta på konstiga förklaringar för att försöka få till ett rimligt tvivel för att dom inte ska dömas skyldiga. Folk är vansinnigt kreativa på den fronten.

Ja, när den är klar. Något annat har jag inte påstått. Nu spekulerar jag mest vad som sker och inte sker under pågående utredning.

Hemligstämplingen av hennes dokument och bilagor framförallt har varit i stort sett från start när de blev häktade.
Citera
2025-10-28, 14:59
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Han fick henne bli en pundare liksom. Hon tog ej droger innan eller knappt drack alkohol. Fick också höra att hon är helt besatt i mannen. Han hade ej ett privatliv när dom umgicks. Sedan fick jag höra att hon ser och hör röster (scitzo) och skapade mycket drama hela tiden med tjafs och bråk. Han stod fan ej ut med henne, ville dumpa flera gånger men sa att han ej skulle kunna få en ung tjej igen om han gjorde det och bestämde sig för att stå ut med henne helt enkelt. Hon viftade runt med en kniv i luften och var nära med kniven runt mannens kropp och han blev lite rädd då. Hennes egna familj ogillade henne också. Hon sa att hon ville ta sitt liv tillsammans med mannen. Och skärde sig själv och sa ofta att hon skulle ta livet av sig. Asså båda hade självskadebeteende. Mannen hamna ju på akuten för han skärde sin handled djupt medans han pratade med tjejen på mobilen. Jag kan svära på att dom var en BAD MIX. Inget av detta skulle ha hänt om han bara hade dumpat henne.

Ja, jag måste hålla med dig – det låter verkligen inte som en "match made in heaven"! De verkar ha kunnat accelerera varandras egenheter och svagheter. När man tittar på deras YouTube-videor och Instagram verkar tjejen inte konstig, utan det är bara en förskönad ögonblicksbild. Man börjar förstå att de lyckades döda hans mamma. Det är bara synd om hans halvsyster, som knappt har vuxit upp innan hon förlorar sin mamma.
Citera
2025-10-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Vems idé tror du att det var att de gifte sig…? var det hon som såg en väg till att få stanna i Sverige 🇸🇪?
Ja exakt så.
Citera
2025-10-28, 23:18
Medlem
[quote=CyrusDaVirus|93336358]
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Det stämmer. Hon ägde den och bestämde en hel del angående renoveringen som hon sköt upp för att jävlas med gustaf. Till sist gick renoveringen igång igen. Jag var där i lägenheten och såg en del nytt, men renoveringen var ej klar just då. Men det var ett tag sen så lägenheten var säkert helrenoverad till slut.

Men anlitade hon företag som skulle renovera i lägenheten så var det väl företaget som hade dålig planering som inte fick det gjort på utsatt tid? Eller menar du att hans mamma gjorde renoveringen själv?
Citera
2025-10-28, 23:52
Medlem
Citat:

Varför ville han att hon skulle börja med droger? Kan det varit drogerna hon blev galen och scitzo av då?

Det här att hon skulle hota med att ta livet av sig och vifta med kniv, är du säker på att det är sant? Tänker att vi fått uppgifter tidigare i tråden att han är typ lite psykiskt instabil och när du berättar att han skar sig själv när han pratade med henne på telefon, så får man ju känslan av att det kan istället ha varit han själv som hotat med att ta livet av sig?

Är ju inte helt ovanligt att människor projicerar sitt dåliga beteende på andra, så därför jag undrar om det kan vara möjligt att han ljög för dig om tjejen? Du vet ju bara vad han sagt till dig, men frågan blir om du kan vara helt säker på att det faktiskt stämmer med verkligheten?
Citera
2025-10-29, 00:04
Medlem
exoticspices avatar
[quote=Onemisstake|93345160]
Citat:

Men anlitade hon företag som skulle renovera i lägenheten så var det väl företaget som hade dålig planering som inte fick det gjort på utsatt tid? Eller menar du att hans mamma gjorde renoveringen själv?
Det är styrelsen som kontaktas om man vill göra en paus i renoveringen och man ska uppge skäl varför.

Hon kom väl på skäl att pausa, ändrat sig om skåp eller golv ex. och måste få tid att fundera m m.
Citera
2025-10-29, 00:12
Medlem
[quote=exoticspice|93345393]
Citat:

Det är styrelsen som kontaktas om man vill göra en paus i renoveringen och man ska uppge skäl varför.

Hon kom väl på skäl att pausa, ändrat sig om skåp eller golv ex. och måste få tid att fundera m m.

Min fråga var om hon anlitat något företag eller om hon renoverade själv på egen hand?
Citera
2025-10-29, 00:21
Medlem
Citat:
Varför ville han att hon skulle börja med droger? Kan det varit drogerna hon blev galen och scitzo av då?

Det här att hon skulle hota med att ta livet av sig och vifta med kniv, är du säker på att det är sant? Tänker att vi fått uppgifter tidigare i tråden att han är typ lite psykiskt instabil och när du berättar att han skar sig själv när han pratade med henne på telefon, så får man ju känslan av att det kan istället ha varit han själv som hotat med att ta livet av sig?

Är ju inte helt ovanligt att människor projicerar sitt dåliga beteende på andra, så därför jag undrar om det kan vara möjligt att han ljög för dig om tjejen? Du vet ju bara vad han sagt till dig, men frågan blir om du kan vara helt säker på att det faktiskt stämmer med verkligheten?
Nää hon blev lugn och chill med drogerna fick jag höra. Han gjorde ju samma med mig när vi träffades, gav mig en joint första dagen vi sågs. Han gillar bara punda med vänner/tjejer. Det var hans livsstil. När tjejen var upprörd för något, eller när han hotade att lämna henne då ville hon ta sitt liv och skit. Båda var självmordsbenägna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in