2025-07-23, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Tack då vet vi det.

Är det bara jag som tycker det är märkligt att BO skulle avlidit samma dag som missing people gick ut med att hon var försvunnen?

Är det rimligt att paret förflyttat BO kropp från bostad till träsket, med kärran, efter att hon avlidit den 22/6?
Jag menar, polisen bör väl varit i lägenheten och letat innan missing people gick ut med att hon saknades? Och uppgiften att grannarna känt att det luktat illa, bör väl i så fall varit odör från sopor?
Citera
2025-07-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Är det bara jag som tycker det är märkligt att BO skulle avlidit samma dag som missing people gick ut med att hon var försvunnen?

Är det rimligt att paret förflyttat BO kropp från bostad till träsket, med kärran, efter att hon avlidit den 22/6?
Jag menar, polisen bör väl varit i lägenheten och letat innan missing people gick ut med att hon saknades? Och uppgiften att grannarna känt att det luktat illa, bör väl i så fall varit odör från sopor?
Vad för sopor luktar i hela höghusets trappuppgång på 7 våningar? Kräftskiva i maj eller?!
Citera
2025-07-23, 23:54
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Vem har sagt att hon dog 22:a. Du skrev ju själv tidigare datum polisen gått ut med.
Citera
2025-07-24, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vem har sagt att hon dog 22:a. Du skrev ju själv tidigare datum polisen gått ut med.

Jag tänkte fel. Hon registrerades som avliden den 22, det var en helt annan femma!
Citera
2025-07-24, 08:10
Medlem
Marielysts avatar
Citat:

Det här kanske är en dum fråga, men tror du att polisen genomsökte det unga parets lägenhet innan Missing People anmälde henne försvunnen? Jag tror inte att polisen gör det – de går bara fram till paret och frågar artigt om de har sett offret. De börjar inte genomsöka en lägenhet förrän det finns misstanke om brott (kidnappning/våld/mord).
Citera
2025-07-24, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Det här kanske är en dum fråga, men tror du att polisen genomsökte det unga parets lägenhet innan Missing People anmälde henne försvunnen? Jag tror inte att polisen gör det – de går bara fram till paret och frågar artigt om de har sett offret. De börjar inte genomsöka en lägenhet förrän det finns misstanke om brott (kidnappning/våld/mord).

Eh... Missing people anmälde henne försvunnen???
Du tror inte att polisen visste om att hon var försvunnen innan Missing people kopplades in?
Citera
2025-07-24, 09:15
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swordtoploughshare
Eh... Missing people anmälde henne försvunnen???
Du tror inte att polisen visste om att hon var försvunnen innan Missing people kopplades in?

Der går altid noget galt, når jeg bruger Google Translate til at oversætte fra mit danske sprog!
Nu får du et svar på dansk:

Selvfølgelig vidste politiet, at hun var forsvundet, da Missing People lavede en efterlysning af BO. Min kommentar handlede om, at politiet ikke gennemsøgte MGM/MGK's lejlighed, da de første gang besøgte parret, efter BO var forsvundet (det lyder som om, personen jeg svarer, tror det), men at politiet først begynder at gennemsøge en lejlighed, når der er mistanke om en forbrydelse.
Citera
2025-07-24, 09:27
Medlem
Citat:
Der går altid noget galt, når jeg bruger Google Translate til at oversætte fra mit danske sprog!
Nu får du et svar på dansk:

Selvfølgelig vidste politiet, at hun var forsvundet, da Missing People lavede en efterlysning af BO. Min kommentar handlede om, at politiet ikke gennemsøgte MGM/MGK's lejlighed, da de første gang besøgte parret, efter BO var forsvundet (det lyder som om, personen jeg svarer, tror det), men at politiet først begynder at gennemsøge en lejlighed, når der er mistanke om en forbrydelse.

Och eftersom jag är skåning så har jag inga problem med skriven danska, men det verkar som om Google Translate har (eller om det är svenskan som Google inte klarar?).
Talad danska kan jag ha lite problem med, framför allt era räkneord måste jag fundera lite på.
Citera
2025-07-24, 16:30
Medlem
Citat:

Jag tänkte fel om datumet den 22 som jag skrev. Ratsit uppgav att hon registrerades som avliden 2025-07-22. Och jag tänkte fel där och trodde det var juni. Jag missförstod och tänkte helt galet. Men du kanske förstår hur galet jag tänkte utifrån att jag tänkte 06 och inte 07?
Citera
2025-07-24, 16:33
Medlem
Citat:
Jag tänkte fel om datumet den 22 som jag skrev. Ratsit uppgav att hon registrerades som avliden 2025-07-22. Och jag tänkte fel där och trodde det var juni. Jag missförstod och tänkte helt galet. Men du kanske förstår hur galet jag tänkte utifrån att jag tänkte 06 och inte 07?

Och som svar på din fråga..satt de inte anhållna för människorov innan hon hittades? Då bör de väl genomsökt lägenheten?
Skitsamma jag har redan sagt att jag tänkte fel eller hur.
Citera
2025-07-28, 00:26
Medlem
Den svenska familjen ville inte att de skulle gifta sig.
Citera
2025-07-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unawatuna12
Den svenska familjen ville inte att de skulle gifta sig.

Kan du berätta något om varför?

Förstår naturligtvis vis att det finns många skäl, något kanske var mer påtagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in