2025-10-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Indien har väl kvar dödsstraff för mord men vet inte hur ofta det tillämpas. Kanske oftare om det även inbegriper våldtäkt.

Såvittt jag har förstått det kan det bli precis vilket straff som helst i Indien oavsett brott. Iaf i praktiken.
Citera
2025-10-27, 14:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Såvittt jag har förstått det kan det bli precis vilket straff som helst i Indien oavsett brott. Iaf i praktiken.

Menar du att man kan få samma staff om man har tagit livet av någon som om man stulit t. ex. en cykel?
Citera
2025-10-27, 14:55
Medlem
.
Senast redigerad av CyrusDaVirus 2025-10-27 kl. 15:12.
Citera
2025-10-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Varför blir dom hemlighetsstämplade? Av vilka anledningar?

Vet inte alls varför, det anges naturligtvis inte. Men, en anledning kan vara att då får inte heller hans ombud ta del av vad hon berättar i förhören och inte han heller naturligtvis.

Att de är gifta borde kanske komplicera det hela något. Som vittne till nära anhörig behöver man ju inte delta i förhör om man inte vill.

Men nu är ju båda misstänkta.

Eller så är det någon helt annan anledning.
Citera
2025-10-27, 21:27
Medlem
Jag tycker allt detta är bara så synd och tragiskt, Att det blev som det blev. Jag hade roliga och bra stunder med grabben, fast han var som han var. Det är bara ett minnes blått. Jag önskar jag kunnat ändra honom men det gick tyvärr inte. Han blev bara värre och värre psykiskt och en sämre vän. Han är 29 år och jag är 37.
Citera
2025-10-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusDaVirus
Vi umgicks väll 1 gång i veckan för det mesta ibland varannan vecka. Men vi höll kontakten varje dag på snapchat och dylikt. Hans relation till morsan enligt min uppfattning var bara negativt, hon ringde han ofta och ibland kom på besök hos honom fast han egentligen ej ville ha henne där, speciellt inte när han hade tjejen där som nu var fallet också. Men han var beroende av droger och sex. Han blev bara en värre och värre vän och ville endast ha knark kompisar i slutändan. Det blev värre efter att han skaffade den där jävla indiska tjejen. Han hade planerat att dumpa henne ett flertal gånger men gjorde aldrig det, den där tjejen var riktigt galen. Men ända sen han skaffade sin tjej så umgicks vi mer och mer sällan. För att han också var i england där hon bodde, och sen flytta hon tillbaka till indien. Så många resor till england/indien.

Menar du att det blev mer och mer droger typ varje dag eller var det partydroger på helgerna?

Måste kosta en del att resa till Indien och England och använda droger, vad arbetar han med?
Citera
2025-10-27, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Menar du att det blev mer och mer droger typ varje dag eller var det partydroger på helgerna?

Måste kosta en del att resa till Indien och England och använda droger, vad arbetar han med?
Han fick pengar från morsan till resor och mat och allt annat. Till sist fick han jobb på SL kundtjänst i några månader tills (misstänkta mordet) Han rökte på ofta, han sa att han röker lika mycket som snoop dog.... Han gillade hash/weed/alkohol/lsd/ketamine/benzo tabletter, och säkert annat men det var lättare droger som han brukade. Aldrig tunga droger iaf.
Senast redigerad av CyrusDaVirus 2025-10-27 kl. 23:06.
Citera
2025-10-27, 23:50
Medlem
Citat:
Han fick pengar från morsan till resor och mat och allt annat. Till sist fick han jobb på SL kundtjänst i några månader tills (misstänkta mordet) Han rökte på ofta, han sa att han röker lika mycket som snoop dog.... Han gillade hash/weed/alkohol/lsd/ketamine/benzo tabletter, och säkert annat men det var lättare droger som han brukade. Aldrig tunga droger iaf.

Oj är det det enda jobb han haft och det bara ett par månader? Är han sjuklig så han självmedicinerar eller hur är det möjligt att han har kunnat vara arbetslös typ sen gymnasiet? Vet du vad han har för utbildning?
Citera
2025-10-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Oj är det det enda jobb han haft och det bara ett par månader? Är han sjuklig så han självmedicinerar eller hur är det möjligt att han har kunnat vara arbetslös typ sen gymnasiet? Vet du vad han har för utbildning?
Asså han gick ut gymnasiet och annat. Här kan du se hans tidigare jobb och utbildning. Kan säga att han var en smart kille och lätt lärd. Hans mor köpte lägenheten till han för 3.2m efter det renoverades hans lägenhet och som är nu såld. https://www.linkedin.com/in/gustaa-6531b4183?originalSubdomain=se
Senast redigerad av CyrusDaVirus 2025-10-28 kl. 00:19.
Citera
2025-10-28, 00:30
Medlem
[quote=CyrusDaVirus|93336246]
Asså han gick ut gymnasiet och annat. Här kan du se hans tidigare jobb och utbildning. Kan säga att han var en smart kille och lätt lärd. Hans mor köpte lägenheten till han för 3.2m efter det renoverades hans lägenhet och som är nu såld. https://www.linkedin.com/in/gustaa-6531b4183?originalSubdomain=se
[/QUOTE

Kan det vara så att modern ägde lägenheten och han fick hyra den? Är väl rimligt att det varit bouppteckning och att lägenheten då sålts?
Citera
2025-10-28, 00:42
Medlem
[quote=Onemisstake|93336323]
Citat:
[/QUOTE

Kan det vara så att modern ägde lägenheten och han fick hyra den? Är väl rimligt att det varit bouppteckning och att lägenheten då sålts?
Det stämmer. Hon ägde den och bestämde en hel del angående renoveringen som hon sköt upp för att jävlas med gustaf. Till sist gick renoveringen igång igen. Jag var där i lägenheten och såg en del nytt, men renoveringen var ej klar just då. Men det var ett tag sen så lägenheten var säkert helrenoverad till slut.
Citera
2025-10-28, 07:36
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Vi umgicks väll 1 gång i veckan för det mesta ibland varannan vecka. Men vi höll kontakten varje dag på snapchat och dylikt. Hans relation till morsan enligt min uppfattning var bara negativt, hon ringde han ofta och ibland kom på besök hos honom fast han egentligen ej ville ha henne där, speciellt inte när han hade tjejen där som nu var fallet också. Men han var beroende av droger och sex. Han blev bara en värre och värre vän och ville endast ha knark kompisar i slutändan. Det blev värre efter att han skaffade den där jävla indiska tjejen. Han hade planerat att dumpa henne ett flertal gånger men gjorde aldrig det, den där tjejen var riktigt galen. Men ända sen han skaffade sin tjej så umgicks vi mer och mer sällan. För att han också var i england där hon bodde, och sen flytta hon tillbaka till indien. Så många resor till england/indien.

Kan du berätta för mig på vilket sätt den indiska tjejen var "galen"? Försökte hon kontrollera honom, hade hon någon form av makt över honom eftersom han var kär i henne? Hur var hennes relation till droger och alkohol, hade hon också ett beroende eller försökte hon stoppa hans beroende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in