Citat:
Ursprungligen postat av
DurexPlayHeat
Vilken typ av kläder packar ni ner i resväskan?
Tar ni era dagliga favoritkläder eller har ni i åtanke att kläderna kan försvinna under resans gång?
Det är en svår balans - man vill ha bekväma (och snygga) kläder som man trivs i samtidigt vill man ju inte bli av med favoritplaggen...
Det var ett tag sen jag genomförde några större resor av dignitet men jag brukar nog alltid ha i åtanke att jag ska kunna bli av med alla kläder jag reser med utan några större bekymmer.
Hur gör ni?
Eftersom du inte speceficerat vart du skall, så lär du få rätt rejält på nöten (har redan fått det av vissa i tråden).
Norra Finland ställer helt andra krav på kläder än Gran Canaria.
Sedan får man välja kläder efter vad man skall göra.
Skall man åka på jeep-safari, så är kanske Armanikostymen inte rätt val.
Skall du på middagsbjudning i ett hotell i Monaco, så är den slitna Fjällrävenjackan rätt olämplig.
Men säg att du skall vistas i en välfungerande stad med temperatur som inte skiljer sig så mycket från Sverige.
Jag brukar välja bekväma men snygga kläder. Folk som skall ut och flyga brukar ibland klä sig som om de precis kommit ut från skithuset på en budget-camping. Känns som att just där är man nära andra människor så snygga kläder och dusch innan rekommenderas.
Rent krasst kan jag säga dig att du vinner på att klä dig snyggt. Är du i en ny stad som tex. Wien och du hela tiden kommer i kontakt med nya människor, så finns chansen att du får bättre service om du är välklädd och stilig, än om du ser ut som en kommunistisk pissluffare.
Slutligen behöver du inte vara rädd för att förlora ditt bagage. Det finns så bra försäkringar idag, att det snarare vore en vinst och bli av med den där väskan.