2025-10-06, 16:06
Medlem
Vilken typ av kläder packar ni ner i resväskan?

Tar ni era dagliga favoritkläder eller har ni i åtanke att kläderna kan försvinna under resans gång?

Det är en svår balans - man vill ha bekväma (och snygga) kläder som man trivs i samtidigt vill man ju inte bli av med favoritplaggen...

Det var ett tag sen jag genomförde några större resor av dignitet men jag brukar nog alltid ha i åtanke att jag ska kunna bli av med alla kläder jag reser med utan några större bekymmer.

Hur gör ni?
Citera
2025-10-06, 16:17
Avstängd
67arigGubbes avatar
Beror på vart man ska? Shorts o tshirt alt linne för badsemester

Annat vid storstad och om det är kallt dit man ska fattar du väl
Citera
2025-10-06, 16:32
Medlem
Onanikrems avatar
Varit på 40+ resor, privat och på jobb. Enda jag blivit av med var ett par skor jag söp bort. Tog av mig och kastade när jag hade 4.0 promille eller liknande. Oturligt för mig var de rätt dyra skor och fötterna såg ut som köttbitar när jag vaknade från karatefyllan.

Aldrig blivit av med bagage, tjejens resväska (hård) var sönderklämmd en gång. Hennes kläder hade klarat sig och hon fick ersättning för väskan när vi kom hem.
Citera
2025-10-06, 16:45
Medlem
Crabbofixs avatar
att ens kläder skulle försvinna har jag nog aldrig reflekterat över.

i övrigt gäller väl vart man ska och vad man ska göra - alltså badbyxor till värmen, inte till fjällen.
Citera
2025-10-06, 17:12
Medlem
Anonymfs avatar
Försvinna? Är du dement?
Två fladdriga skjortor och ett par shorts räcker en vecka i varmt land.
Citera
2025-10-06, 17:24
Moderator
HelgeBuks avatar
Reslängd, tillgång till tvättmaskin, klimat, pris på kläder på resmålet... Osv. Det är många faktorer som spelar in.

Men generellt max 7 uppsättningar kalsonger o strumpor, kanske 5 t-shirt och en vardera shorts och jeans, om man ska nånstans medelvarmt. Tvätta ca var sjunde dag.

Det går så klart att resa lättare än så men för mig är en tvätt i veckan fullt tillräckligt.
Citera
2025-10-06, 17:27
Medlem
Knucklehugss avatar
Beror på, åker jag till något billigt icke europeiskt land så brukar jag passa på och handla en resväska full med nya kläder.
Citera
2025-10-06, 17:31
Avstängd
Negercps avatar
Åker ofta till tropiska länder. Letar upp mina slitna tishor som jag sedan dumpar i landet. Snygga kläder behöver jag inte för att locka till mig luder.
Citera
2025-10-06, 18:04
Medlem
ja som sagt beror vart man ska ock vad man ska göra, jag planerar resa till thailand 2-26 dec
den här resan blir det bara med lätt packning kommer nog inte besöka nått ställe som har dresskod
så en 40 liters rygga med hjul från klasse ska nog räcka ,planerar att ta på mig en tunn sommarjacka ,byxor som går att göra om till shorts ock sandaler (har bara 50 meter till busstationen ) packar ner ett par shorts några skjortor samt några slitna kallingar som jag sen slänger ock köper nytt
tänker även ta med min gamla mobil
Citera
2025-10-06, 18:14
Medlem
Jag köper kläderna på destinationen
Gör allt för att inte se ut som en turist
Citera
2025-10-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Jag köper kläderna på destinationen
Gör allt för att inte se ut som en turist

precis när man åker till thailand köper man genast chang linne ock bilabong shorts
Citera
2025-10-06, 19:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
precis när man åker till thailand köper man genast chang linne ock bilabong shorts
+ Flip flops.
Åker man till Asien så kan man ju köpa allt där och sen slänga allt innan man åker hem då man sätter på sig samma plagg man kom dit med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in