2025-10-27, 21:04
Medlem
rusmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Har du inget annat än min stavning att komma med som motargument säger det en del om hur efterbliven du är, diskutera sakfrågan istället ditt fucktard

Vilken överraskning. Du verkar vara ett argt litet troll? Dämpa dig lite.

Sakfrågan? Jag skrev ju att 20% inte är något att skymfa?

Tycker nog ändå att Åkesson gör ett bra jobb, eventuellt kan han få min röst nästa höst. Vi får se.

Att du hakar upp dig på deras polisiärä förslag får ju du naturligtvis göra, men varför är det en stor sak för dig? Är du rädd för att bli häktad själv eller?

Om polisen anser att någon är av intresse i en utredning, eller om denne beter sig misstänkt, så är det väl inte helt orimligt att kunna bli omhändertagen?
Citera
2025-10-27, 21:12
Medlem
Storstark68s avatar
Vilken ny partiledare skulle det vara? Nån som slickar sosserövarna? Eller finborgarnas arslen? Åkesson har gjort en makalös politisk karriär och nästa år sitter han äntligen i regeringen. Sveriges näst största parti ska ta för sig maximalt och bygga ett nytt blågult folkhem så vi slipper se fler områden som Stinkeby och Fisengård. Kom igen TS och kom med ett alternativ som kan lyfta SD mer än Åkesson?
Citera
2025-10-27, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Ta din medicin...

(FB) Ergenyl retard mot ångest

Sömnpiller för något jävla inavel? "ta inte bort mina moskéer, buhu, buhu..."

Aha du har inget bättre att komma med än tidigare trådstarten? Ja det säger en hel del du klarar inte av att diskutera sakfrågan, riktigt efterblivet mongo är vad du är, rösta du på fascister som vill göra landet till en diktatur, som efterbliven lär du vara den första som fängslas
Citera
2025-10-27, 21:15
Medlem
Kundalinis avatar
För att vara ett populistpart (supposedly) tycker jag att SD under lång tid lyckats hålla en föredömligt god debatton, i alla fall om man bortser från nötter med rasistiska och tom nazistiska sympatier och en och annan inom det ledande skiktet som gjort bort sig rejält.

Åkesson har jag alltid uppfattat som en väldigt skicklig retoriker som vunnit många röster genom att inte hemfalla åt överdrivet mycket personangrepp, och som åtminstone på ytan (och definitivt i betydligt högre grad än många politiska broilers i övriga partier, framför allt S och M) velat föra en mer saklig debatt.

Inte så konstigt kanske med tanke på att man varit ideologiskt övertygade i många sakfrågor. Det blir lite lättare då, än om man på månads- eller halvårsbasis ska argumentera för den ena eller andra sidan.

Hans utspel om Dumpen gör att de inte får min röst fler gånger. Det var droppen efter att bägaren blivit mer än halvfull efter att ledande kriminellt slödder bjudits in på hans bröllop.

Lika illa som när sossarna lierar sig med (eller i en snällare tolkning inte kan hålla rent från) klankriminellt slödder i sina distrikt.

Det där med att riva moskeer har gått mig förbi, men det låter helt idiotiskt om det stämmer. Gör säkerhetskontroller på alla anställda inom offentlig sektor, låt det påverka upphandlingsmöjligheter, förbjud utländsk finansiering av moskebyggen...det finns hur många vettiga alternativ som helst för islamofober (en fullständigt rationell fobi) att stävja fientlig infiltration och påverkan av vår demokrati.
Citera
2025-10-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Vilken ny partiledare skulle det vara? Nån som slickar sosserövarna? Eller finborgarnas arslen? Åkesson har gjort en makalös politisk karriär och nästa år sitter han äntligen i regeringen. Sveriges näst största parti ska ta för sig maximalt och bygga ett nytt blågult folkhem så vi slipper se fler områden som Stinkeby och Fisengård. Kom igen TS och kom med ett alternativ som kan lyfta SD mer än Åkesson?

Kommer aldrig hända han har 20 problem av rösterna 80 procent inser att han är både fascist och efterbliven så tyvärr mr retard det blir sossarna som kommer ta makten det kunde varit Jimmie om han inte kommit med efterblivna utspel som fått de flesta presumtiva väljare att backa
Citera
2025-10-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusmag
Vilken överraskning. Du verkar vara ett argt litet troll? Dämpa dig lite.

Sakfrågan? Jag skrev ju att 20% inte är något att skymfa?

Tycker nog ändå att Åkesson gör ett bra jobb, eventuellt kan han få min röst nästa höst. Vi får se.

Att du hakar upp dig på deras polisiärä förslag får ju du naturligtvis göra, men varför är det en stor sak för dig? Är du rädd för att bli häktad själv eller?

Om polisen anser att någon är av intresse i en utredning, eller om denne beter sig misstänkt, så är det väl inte helt orimligt att kunna bli omhändertagen?

Inte det minsta rädd jag värnar om rättssäkerhet ett ord SD inte ens vet vad de betyder de har de bevisat genom x antal korkade utspel
Citera
2025-10-27, 21:19
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Aha du har inget bättre att komma med än tidigare trådstarten? Ja det säger en hel del du klarar inte av att diskutera sakfrågan, riktigt efterblivet mongo är vad du är, rösta du på fascister som vill göra landet till en diktatur, som efterbliven lär du vara den första som fängslas

Jodå, men att äga den här konversationen kräver ej min energi.. Är inte ett dugg intresserad av att lyssna på det du tror att folk vill snacka om här inne. Tyckte namnet på medicinerna var ett roligt tillägg....

Du sitter här och kallar folk för fascister och mongo, när du själv är ett oroligt litet jävla medicinerat cp...
Senast redigerad av buhbye 2025-10-27 kl. 21:23.
Citera
2025-10-27, 21:24
Medlem
Vad är alternativet?
Citera
2025-10-27, 21:26
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Lika illa som när sossarna lierar sig med (eller i en snällare tolkning inte kan hålla rent från) klankriminellt slödder i sina distrikt.
Det ser jag som ett större problem än att det finns SD:are som råkar känna kriminella. Där tror jag, till skillnad från sossarna och diverse (klan)kriminellt pack att man skiljer på "business" och "pleasure". Det är så klart illa att man som ett "ordning&reda-parti" inte bara känner utan faktiskt umgås med till exempel MC-gäng, men det finns ju liksom grader i Hel.
Citera
2025-10-27, 21:39
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ja han är korkad 70-80 procent vill ha krafttag mot kriminalitet och mindre invandrare, ändå får han bara 20 procent av rösterna för han kommer med korkade utspel som att man bör kunna fängsla folk utan brottsmisstanke , att man bör riva moskeer SD behöver en ny partiledare om man ska få makten vad tycker ni?
Det blev lite för mycket ansvar för SD att bli regeringsunderlag.

Helt plötsligt ska de ta ställning till saker och ting de inte ens haft uppe på en partistämma och Åkesson börjar likt en modern AI-bot hallucinera fritt både i samtal med M och i TV.

Det krävs en viss IQ för att hitta en bra struktur eller mönster eller ideologisk linje. Det är tveksamt om någon i SD har den erfarenheten eller intelligensen att man klarar av att leda partiet.

Man klarar inte ens av att få bort nazister från partiet så bara av den anledningen kan man säga att organisationen som sådan verkar klart dysfunktionell. Allt detta belastar naturligtvis en partiledare som inte är beredd att släppa sin toppstyrning. Det finns inget parti där processen är så långdragen för att utesluta medlemmar som gått över gränserna. Givetvis sitter Åkesson nere i Blekinge och försöker få tid över för interna angelägenheter helt enkelt för att de är för många. Kanske sitter han där också för att folk börjat misstro mot Guden Åkesson.

SD har passat på politiken och man har passat på organisationen och givetvis behöver man då byta partiledare.
Citera
2025-10-27, 21:42
Medlem
solstrålars avatar
Dom behöver en invandrare som partiledare.
Citera
2025-10-27, 21:52
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det ser jag som ett större problem än att det finns SD:are som råkar känna kriminella. Där tror jag, till skillnad från sossarna och diverse (klan)kriminellt pack att man skiljer på "business" och "pleasure". Det är så klart illa att man som ett "ordning&reda-parti" inte bara känner utan faktiskt umgås med till exempel MC-gäng, men det finns ju liksom grader i Hel.

Jag vet inte hur naiv man måste vara för att tro att det fungerar så. Korruption är ett av de största problemen som finns. Folk som kränger kokain och slavar kan man inte beblanda sig med. Man kan inte bjuda in anställda i AB Mord till sitt bröllop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in