• 2
  • 3
2025-10-25, 23:52
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja. Det är såklart den Verkliga Frågan™ som borde ställas. Varför gjorde Achtungbladet Spel och SVT Nyhetstecken en kompis/medarbetarartikel om någon som vunnit? Trots walk over så står hon och flinar som en girl boss som vunnit en OS-medalj för egen maskin. Fanns det inga viktigare och större dataspelsnyheter att göra? Även om jag själv gillar de där dyken i nördkulturen så fick den här en vinkel som skapar förakt för både arrangörer, deltagare och de som gör artikeln. Hade jag varit Guidaí hade jag bara garvat och sagt att pokalen (om man nu måste dela ut priser) såklart ska gå til lde som spelade vinnarmatchen. Så jävla viktigt är det inte att symbolflexa med ett deltagarpris man fått "för inte speciellt lång och inte alls trogen tjänst".
Ja alltså... Det hade varit en sak om man räknade poäng eller så där men nu handlade det, iaf enligt Aftonsnaskan, om att vinna sina matcher, vilket hon inte gjorde. Det spottar lite i ansiktet på vad fair play innebär. Det är så klart roligt rent principiellt att mer udda delar av gamingkulturen får nedslag och att annat än Starcraft och jag vet inte, CS2 får uppmärksamhet och det var riktigt rart att läsa att det var en riktig gräsrotsgrej utan direkt kommersiella inslag och coolt att höra att HoMM3 fortfarande spelas på en så pass seriös nivå men hela "vinnaren vann egentligen inte" förstör hela grejen. Hade jag varit i henne skor så hade jag blivit ganska upprörd snarare än känt mig som en boss bitch och som en bricka i ett spel. Men mina fördomar säger att en SVT-medarbetare förmodligen tycker det är helt rätt. Grrl power liksom.

Citat:
Om det här var tänkt som en artikel om vad Starka Kvinnor™ (med godhetsbonusen funktionsnedsättning) kan göra i kamp mot källarneckbeards i HoMM så ger jag den två minus och en blöt fjärt i betyg.
Jag kan inte låta bli att tro att det är dubbel-whammyn kvinna och funktionsnedsatt som gjorde att hon vann på det sättet hon gjorde. Tror knappast att du eller jag hade fått samma ynnest.

Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Lyssna på vinnaren istället för läsa andrahandskällor som förvanskar hennes ord.
Hon är riktigt cool hon som vann. Gillar henne!
Det är hon säkert men det ändrar inte på det faktum att hon vann på oschyssta villkor. Något som inom precis alla andra sporter - digitala som analoga - anses som något väldigt ofint.
Citat:
Däremot journalisternas påhitt om regler och klausuler kan de stoppa upp i a...
Blir det en bättre story av att ljuga?
Ja, det är ju främst det jag diskuterar. Och att det ens blev nämnt i media överhuvudettaget.
Citera
2025-10-26, 06:41
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Lyssna på vinnaren istället för läsa andrahandskällor som förvanskar hennes ord.
Hon är riktigt cool hon som vann. Gillar henne!

Däremot journalisternas påhitt om regler och klausuler kan de stoppa upp i a...
Blir det en bättre story av att ljuga?

Det hon säger och det som skrivs är två helt olika historier, bra journalistik får man verkligen säga.
Jag hade inte tittar på filmen innan jag la upp tråden.
Ändå rätt udda att man kan kasta in en ny spelare i finalen ändå.
Vad krävs egentligen för att få anordna ett SM i en sport kan man undra.
Citera
2025-10-27, 11:54
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Uppenbarligen har vi alla visst läst artikeln. Citerar det du själv citerar från den.

/AI

Ja ,det var det jag sa. Alla läste, ingen lyssnade.
Källan är alltid bättre än journalisterna.

Skön lirare som vann ändå.
Citera
2025-10-27, 12:03
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ja ,det var det jag sa. Alla läste, ingen lyssnade.
Källan är alltid bättre än journalisterna.

Skön lirare som vann ändå.

Nu till frågan; hade hon vunnit även om hon förlorade sista setet?

/AI
Citera
2025-10-27, 18:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Nu till frågan; hade hon vunnit även om hon förlorade sista setet?

/AI
Med tanke på vilket flyt hon verkar ha haft så finns det ju alla möjligheter i världen att hon skulle ha gjort det. Men det vet vi inte och det är där problemet ligger. Hade jag varit där så hade jag lämnat i protest då jag är uppfostrad i att fair play ska gälla vid tävlingar.
Citera
2025-10-27, 20:21
Medlem
Ett av mina absoluta favoritspel, och coolt ändå med en ung kvinna som röjer i just denna!

Sen fattar man att det inte är så jäkla seriöst om någon som inte är med i tävlingen vinner finalen.

Önskar jag kunde spela idag, men från att man vet att man vinner en karta har man timmar kvar att spela, den biten är rätt värdelöst och något jag önskar kunde automatiseras..
Citera
2025-10-27, 20:38
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Med tanke på vilket flyt hon verkar ha haft så finns det ju alla möjligheter i världen att hon skulle ha gjort det. Men det vet vi inte och det är där problemet ligger. Hade jag varit där så hade jag lämnat i protest då jag är uppfostrad i att fair play ska gälla vid tävlingar.

Fast det verkar råda oklarheter ang. reglerna. Artikeln säger att det de facto är en regel som går att tillämpa, vilket dock inte framgår av intervjun. Men det behöver ju inte framgå där, eftersom journalisten kan ha tagit reda på reglerna annorstädes.

/AI
Citera
2025-10-27, 20:49
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Fast det verkar råda oklarheter ang. reglerna. Artikeln säger att det de facto är en regel som går att tillämpa, vilket dock inte framgår av intervjun. Men det behöver ju inte framgå där, eftersom journalisten kan ha tagit reda på reglerna annorstädes.

/AI
Om det nu är så att reglerna är som det påstås, att en domare hoppar in om det behövs, så anser jag att det är skäl nog att bojkotta hela skiten. Hade varit en annan sak om det var lagspel men nu är det ju inte det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in