2025-10-24, 15:00
Medlem
hieroboams avatar
Kul! Visste inte att det fanns turneringar för det i Sverige.
Visst att hon inte direkt visat att hon var bättre än dom andra men det är inget konstigt, folk vinner på walkover hela tiden.
Citera
2025-10-24, 15:38
Medlem
DonaldBidens avatar
Att använda en sådan regel för ett jobbuppdrag är förvisso väldigt lustigt av organisatören, borde såklart bli walk-over.

Men kul för henne, och hon tog ju sig åtminstone till final för egen kraft.
Kommer hon upprätthålla Sveriges ära mot polackerna nu?
Citera
2025-10-24, 15:45
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Håller med, man tar inte in en av kommentatorerna att spela fotboll när en kille blir skadad direkt😆
Man ropar heller inte efter bandymålvakten när piloten dött🤣
https://www.facebook.com/watch/?v=16...LmNvbVwvIn0%3D
Den beskrivningen fick mig att skratta. Jag som har pluggat lite spelutveckling skulle vilja fråga arrangörerna hur de tänkte. Jag tror faktiskt att funktionärsinhoppen finns för att de räknar med svag närvaro eller att deltagare sticker iväg. De borde skärpa reglerna för deltagande - alla som är med SKA se till att boka in hela dagen. En karta i HOMM är liksom inget man spelar på 15 minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Regler är regler, och hon vann i enlighet med dem. Det är därför man har regler, så att alla vet på vilka premisser man kan vinna eller förlora. Om du inte gillar reglerna kan du försöka få dem ändrade till nästa SM, eller helt enkelt avstå från denna tävling.

/AI
+1. Det är därför det är extra synd att det blev lite av en girl-bossartikel att en tjej "vann" en amputerad tävling.
Citera
2025-10-24, 16:23
Medlem
Kalaskula544s avatar
Fräckt!

Att jag missade detta.

Jag lirar HoMM3 HoTA rätt ofta med mina polare och syskon.

Undrar vilket strategi hon använde?

Armageddon och phoenix?
Skelett? (Necromancer)
Leta full set artefakter?
Miljoner hjältar?
Vampire lords?

Finns många sätt att vinna.
Senast redigerad av Kalaskula544 2025-10-24 kl. 16:28.
Citera
2025-10-24, 23:33
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Går väl inte att säga att hon inte vann "rättvist" eftersom hon följde reglerna som satts upp för turneringen? Sen kan man ju diskutera reglerna i sig, men det är ju knappast som att hon har fuskat eller så.

Dessutom har hon ju spelat alla andra matcherna själv så hon hade ju inte hamnat i finalen om hon inte var duktig till att börja med.

Stort grattis önskar vi på Flashback, kul att kidsen fortfarande uppskattar Heroes 3

Citat:
Absolut, hon kan inte vara helt klappkass men ändå en jävligt konstig regel.
Lyckas man alltså komma med på ett SM så bokar man in en familjemiddag samma dag och hoppas att rätt person från juryn tar över och man sen kan stoltsera sig att vara SM-segrare🤣🤣

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Spelar fortfarande trean själv. Kul spel.

Känns mer som ett dåligt regelsystem än att hon har gjort något fel personligen. Istället för att platsen tas över av en arrangör kunde väl den soelare som var närmast i turordning att ta sig vidare få spela.

De borde kanske ställa in om deltagarna inte har tid att spela - det är ju inte LoL-tempo i spelet direkt.

Citat:
Regler är regler, och hon vann i enlighet med dem. Det är därför man har regler, så att alla vet på vilka premisser man kan vinna eller förlora. Om du inte gillar reglerna kan du försöka få dem ändrade till nästa SM, eller helt enkelt avstå från denna tävling.

/AI

Citat:
Den beskrivningen fick mig att skratta. Jag som har pluggat lite spelutveckling skulle vilja fråga arrangörerna hur de tänkte. Jag tror faktiskt att funktionärsinhoppen finns för att de räknar med svag närvaro eller att deltagare sticker iväg. De borde skärpa reglerna för deltagande - alla som är med SKA se till att boka in hela dagen. En karta i HOMM är liksom inget man spelar på 15 minuter.

+1. Det är därför det är extra synd att det blev lite av en girl-bossartikel att en tjej "vann" en amputerad tävling.
haha...inte en jävel har kollat på länken.

Det är ingen jävla regel att en jury ska hoppa in. De kom på iden först när hon sa att hon måste sticka iväg!

Hon säger även att hon aldrig brukar vinna så räknade kallt med att inte vara där länge.

EDIT:
Sedan undrar jag varför journalisterna förvränger det hon säger till
"Reglerna i turneringen säger att om en deltagare inte kan spela final hoppar en person från juryn in istället"
Senast redigerad av gofigur 2025-10-24 kl. 23:38.
Citera
2025-10-25, 00:13
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Om jag nu skulle spela ett SM-slutspel så hade jag fixat så jag var ledig hela dagen även om jag nu skulle åka ut tidigt så borde man ha så pass stort intresse av sporten att man vill se finalen också.

Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Det är ingen jävla regel att en jury ska hoppa in. De kom på iden först när hon sa att hon måste sticka iväg!

Hon säger även att hon aldrig brukar vinna så räknade kallt med att inte vara där länge.

EDIT:
"Reglerna i turneringen säger att om en deltagare inte kan spela final hoppar en person från juryn in istället"

Jag läste givetvis hela texten och klippte ut större delar av den och fetade den mysko delen.
Kan du reglerna så får du gärna berätta vad som står? Jag håller med om att den regeln de skriver om i texten känns jävligt flummig.
Hur nu människan ärligt kan vara stolt och glad över ett pris hon egentligen inte vunnit är för mig också konstigt. Jag skulle ha givit vinsten till den som faktiskt vann, killen i juryn.
Citera
2025-10-25, 08:54
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

EDIT:

Uppenbarligen har vi alla visst läst artikeln. Citerar det du själv citerar från den.

/AI
Citera
2025-10-25, 09:24
Medlem
Fantens avatar
21 pers... Jag har varit copyparties med demos som inriktning med fler deltagare i spelturneringarna än så. Men klart kul att en sån gammal pärla spelas så pass seriöst.
Citera
2025-10-25, 10:36
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Om jag nu skulle spela ett SM-slutspel så hade jag fixat så jag var ledig hela dagen även om jag nu skulle åka ut tidigt så borde man ha så pass stort intresse av sporten att man vill se finalen också.
...
Hur nu människan ärligt kan vara stolt och glad över ett pris hon egentligen inte vunnit är för mig också konstigt. Jag skulle ha givit vinsten till den som faktiskt vann, killen i juryn.
Jag får stadiga girl boss-vibbar och posörkänningar av hela grejen. Självklart ska funktionären eller den spelare som vunnit flest antal matcher få priset. Att spela turneringar kräver mer dedikation än vad Guidaí uppenbarligen är redo att lägga på sitt favoritlir.

Citat:
"Där hör ni förresten, ni som trodde att vi bara skulle vara svettiga män som deltog i detta. Nä, nä. Jag räknade det till tre deltagande kvinnor av 21 startande. En av dem, Guidaí , briljerar dessutom och seglar till final. Trodde man! Men vederbörande har ödmjukt nog inte räknat med att ta sig så långt och har ett jobbpass hon bara inte kan avboka. Så det blir en hedersam ”walk over” och den förutbestämda klausulen aktiveras om att en av arrangörerna tar över vid en WO."

1. Varför skulle männen vara svettiga? Är det bara skolskjutarautister som inte klarar av att sköta sin personliga hygien som brukar spela på träffarna?
2. Fräscht. Peka ut kön på deltagarna - de låga förväntningarnas sexism.
3. Här blir det mixade signaler. "Ödmjukt" skulle jag inte kalla det. Oengagerat är en bättre beskrivning.
4. "Hedersam"? För att någon inte "räknade med" att BEHÖVA vara med hela speltiden? Det är sådant som får killar att till sist bli utslängda ur sitt grabbgäng. De där som tjatar om att man ska spela tennis, paintball eller anmäler sig till tävlingar och sedan hoppar av. Till sist får de inga förfrågningar - det kanske Guidaí också skulle behöva?
5.CP-regel. Naturligtvis ska platsen ges åt den spelare som stod på tur att få gå vidare.

Gammelmedia blåser upp det och Leo och Filip på Achtungbladet gör en artikel om det haltande evenemanget och vinnaren (trots walk over) Guidaí. Hon dedikeras segern - det är något helt annat än att ta den. Att hon sedan flinar upp sig med en pokal som en jävla femåring är... "kognitiv dissonans" är det enda jag kan beskriva det som.

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
21 pers... Jag har varit copyparties med demos som inriktning med fler deltagare i spelturneringarna än så. Men klart kul att en sån gammal pärla spelas så pass seriöst.
Ja, det är roligt att gänget spelar denna klassiker men liksom... de är 21 personer plus lite annat folk och 30 pers på Twitch. Varför Achtungbladet och SVT Teckenspråk ens bryr sig om något så obskyrt tyder på att de har vad jag kallar Fikaredaktioner™. De åker bara ut på enkla jobb, sina egna hobbies eller intressen eller gör saker om sina egna anställda (Guidaì jobbar för fan på SVT Teckenspråk).

Vad gäller spelet så borde de organisera det som poolspel när de är så få och har så låg närvaro - alla möts och den som vinner flest av sina matcher vinner. Den som sticker iväg och tolkar efter tre timmar kommer antagligen inte vara i närheten av att få mongoflina med någon guldpokal i SVT nyheter.
Senast redigerad av Ratad 2025-10-25 kl. 10:38.
Citera
2025-10-25, 10:48
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ja, det är roligt att gänget spelar denna klassiker men liksom... de är 21 personer plus lite annat folk och 30 pers på Twitch. Varför Achtungbladet och SVT Teckenspråk ens bryr sig om något så obskyrt tyder på att de har vad jag kallar Fikaredaktioner™. De åker bara ut på enkla jobb, sina egna hobbies eller intressen eller gör saker om sina egna anställda (Guidaì jobbar för fan på SVT Teckenspråk).

Vad gäller spelet så borde de organisera det som poolspel när de är så få och har så låg närvaro - alla möts och den som vinner flest av sina matcher vinner. Den som sticker iväg och tolkar efter tre timmar kommer antagligen inte vara i närheten av att få mongoflina med någon guldpokal i SVT nyheter.
Det ar faktiskt precis vad jag tänkte. Hon bruden som vann känner så klart snubben på Aftonsnaskan och tipsade om det hela och eftersom han är (sedd som) knattereporter så fick han grönt ljus på det hela .
Citera
2025-10-25, 11:57
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Det ar faktiskt precis vad jag tänkte. Hon bruden som vann känner så klart snubben på Aftonsnaskan och tipsade om det hela och eftersom han är (sedd som) knattereporter så fick han grönt ljus på det hela .
Ja. Det är såklart den Verkliga Frågan™ som borde ställas. Varför gjorde Achtungbladet Spel och SVT Nyhetstecken en kompis/medarbetarartikel om någon som vunnit? Trots walk over så står hon och flinar som en girl boss som vunnit en OS-medalj för egen maskin. Fanns det inga viktigare och större dataspelsnyheter att göra? Även om jag själv gillar de där dyken i nördkulturen så fick den här en vinkel som skapar förakt för både arrangörer, deltagare och de som gör artikeln. Hade jag varit Guidaí hade jag bara garvat och sagt att pokalen (om man nu måste dela ut priser) såklart ska gå til lde som spelade vinnarmatchen. Så jävla viktigt är det inte att symbolflexa med ett deltagarpris man fått "för inte speciellt lång och inte alls trogen tjänst".

Om det här var tänkt som en artikel om vad Starka Kvinnor™ (med godhetsbonusen funktionsnedsättning) kan göra i kamp mot källarneckbeards i HoMM så ger jag den två minus och en blöt fjärt i betyg.
Senast redigerad av Ratad 2025-10-25 kl. 12:01.
Citera
2025-10-25, 19:07
Medlem
gofigurs avatar
Citat:

Jag läste givetvis hela texten och klippte ut större delar av den och fetade den mysko delen.
Kan du reglerna så får du gärna berätta vad som står? Jag håller med om att den regeln de skriver om i texten känns jävligt flummig.

Citat:
Uppenbarligen har vi alla visst läst artikeln. Citerar det du själv citerar från den.

/AI

Citat:
Lyssna på vinnaren istället för läsa andrahandskällor som förvanskar hennes ord.
Hon är riktigt cool hon som vann. Gillar henne!

Däremot journalisternas påhitt om regler och klausuler kan de stoppa upp i a...
Blir det en bättre story av att ljuga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in