2025-10-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Det låter bisarrt det jag skriver nu och kommer mötas utav ”man ska kunna gå fri var som helst utan att någonting kommer hända” vilket jag håller med om, men verkligheten fungerar inte så.

Som kvinna och i detta fall ung kvinna så bör du inte vistas i Malmös parker ensam i kvällsmörkret.
De är väldigt sårbara då och med tanke på mångkulturen vi har fått in speciellt i Malmö så är det väldigt osäker då.

Bara se hundägaren som blev misshandlad till döds häromveckan i samma omständigheter dvs ensam i kvällsmörket.

Tiderna förändras och Malmö har desvärre förändrats.

Malmö är ingen stad man vistas ute i kvällsmörkret såvidare det inte är många människor runtomkring som tex Lilla Torg och jag bor här så jag vet.

Du säger det själv. Man ska kunna gå var som helst. Resten är inte ens upp för diskussion. Punt.
Citera
2025-10-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Polisen letade på stor yta innan man hittade henne står det i media. Man kanske bara skickade en bil? Är platsen så stor?

Parken är enorm. Finns bilder på flertalet patruller, och en stor del av parken spärrades av.
Citera
2025-10-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
ok. att du har en lista i huvudet över Vilka kvinnor du tycker mer eller mindre förtjänar att utsättas för överfallsvåldtäkter kan du säkert stå för.
Ingen förtjänar att utsättas och det äcklet ska straffas lika hänsynslöst oavsett vem som drabbats.

Men självklart är det mer rättvist om det drabbar någon som propagerar för att få hit våldtäktsasylanter, än dom som aktivt arbetar mot det.
Citera
2025-10-25, 16:46
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Ingen förtjänar att utsättas och det äcklet ska straffas lika hänsynslöst oavsett vem som drabbats.

Men självklart är det mer rättvist om det drabbar någon som propagerar för att få hit våldtäktsasylanter, än dom som aktivt arbetar mot det.

Det får stå för dig om en överfallsvåldtäkt på en 18-årig tjej / kvinna skulle vara mer "rättvis" än en annan.

I mina öron låter du som en störd incel.
Citera
2025-10-25, 16:56
Medlem
Jag är med i en Malmögrupp på Facebook där en kvinna skrev att hon blev förföljd av en man på kvällen den 17/10, när hon var på väg till jobbet. Mannen hade utländsk utseende, pratade svenska utan brytning, var ca 175 cm lång och antagligen 30-40 år. Han hade börjat pratat med henne och framstått som väldigt trevlig men socialt udda. När hon gick så började han följa efter henne. Han hade t.o.m. hoppat på samma buss som hon och av på hållplatsen efter hennes. Sedan började han gå över vägen och rakt mot henne med stora steg, med uppdragen luva. Hon ringde sin sambo i panik och när hon pratade med sambon så började mannen gå långsammare, och kvinnan hann därifrån och in i det huset hon skulle till, som låg precis runt hörnet. Hon har anmält händelsen till polisen.

En annan kvinna i tråden berättade att något liknande hände henne nyligen. Mannen hade följt henne hem och försökt komma in genom porten men kvinnan hann stänga. Hon ringde polisen och bad dem kolla kamerorna som tillfälligt fanns uppsatta runt ingången till hennes hus, men det struntade polisen i med motiveringen att ”inget har ju hänt”. Ett par andra kvinnor i tråden skrev att de kände igen mannens beteende och också har känt sig förföljda nyligen, på lite olika ställen i stan. Det verkar som att mannen (om det är samma) är på väg mot ett håll, vänder och börjar gå efter dem, säger något trevligt och försöker prata med dem, och förföljer dem.

Jag föreslår att kvinnor i Malmö lägger det här på minnet och är snabba med att ringa 112 om de upplever sig förföljda. Man kan också ladda ner appen SOS Alarm, som skickar ens koordinater automatiskt om man ringer 112 genom den.
Senast redigerad av honeoyed 2025-10-25 kl. 16:58.
Citera
2025-10-25, 16:58
Medlem
Citat:
Det får stå för dig om en överfallsvåldtäkt på en 18-årig tjej / kvinna skulle vara mer "rättvis" än en annan.

Ja det står för mig. Käften nu. Orkar inte med dig mer.

Det står för mig. Valde hon att skeppa hit asylantpedofiler/våldtäktsmän, så får hon ta konsekvenserna av det.

Kallas survival of the fittest, idioterna dör. Släpa inte hit massa jävla arabmuslimer om du inte vill bli överfallsvåldtagen i en park i din hemstad.
Senast redigerad av Pundedu 2025-10-25 kl. 17:05.
Citera
2025-10-25, 17:22
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:

Störd incel för att man säger "som man bäddar får man ligga vettu?" har jag fått höra utav vuxna hela livet här i sverige, men detsamma gäller kanske inte alla er inavel i vänstern?
Citera
2025-10-25, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoodietotter
Hur dags blir det mörkt nere i Malmö nu? Halvsju? Hur stort eget ansvar har man i Malmö om man stryker omkring i anslutning till parker efter mörkrets inbrott?

Är man våldtäktsman och stryker omkring i parker efter mörkrets inbrott skulle jag säga att man har 100% egenansvar.
Citera
2025-10-25, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Ja det står för mig. Käften nu. Orkar inte med dig mer.

Det står för mig. Valde hon att skeppa hit asylantpedofiler/våldtäktsmän, så får hon ta konsekvenserna av det.

Kallas survival of the fittest, idioterna dör. Släpa inte hit massa jävla arabmuslimer om du inte vill bli överfallsvåldtagen i en park i din hemstad.

Hur tänker du dig att en 18 åring (som kanske inte hunnit rösta en enda gång i sitt liv än) skulle "skeppat" hit en massa våldtäktsmän?
Citera
2025-10-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoodietotter
Hur dags blir det mörkt nere i Malmö nu? Halvsju? Hur stort eget ansvar har man i Malmö om man stryker omkring i anslutning till parker efter mörkrets inbrott?

Rent rättsligt menar du? Exakt noll.
Citera
2025-10-25, 18:19
Medlem
rondellhundens avatar
Detta är ett udda fall, ytterst ovanligt med sånt här i Malmö nuförtiden. folk är alldeles för rädda och paranoida. åk till något riktigt stort land istället typ frankrike eller liknande mycket värre där.
Citera
2025-10-25, 19:14
Medlem
K.Blomkvists avatar
Polisens jakt efter misstänkta våldtäktsmannen i Malmö
Publicerad 25 okt 2025 kl 19.04

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/polisens-jakt-efter-misstankta-valdtaktsmannen-i-malmo/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in