Citat:

Ursprungligen postat av 
Sunimod

Ett bra tips är att alltid dra med momentnyckel och bra däckfirmor använder sådant när de skiftar däck.

När jag gör det själv är jag alltid försiktig. Nu bytte jag två däck i somras och jag tror det va en amatör som satte på däcken.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
F.Hansen

Skapa mer vridmoment och knacka hårdare med högre frekvens. Om du har lossat alla andra muttrar kan en andra person slå med slägga/rucka på själva hjulet samtidigt.
Ett annat alternativ är att du bultar hjulet med alla muttrar på gränsen att du kan skruva upp dem, sen bearbetar du den envisa muttern med vridmoment och hammarslag.
Du beskrev att de övriga satt väldigt hårt så kanske det inte spelat någon större roll vilken mutter som var sist, vilken som helst skulle ha tjorvat. Så om det är så kommer ^ att fungera.

Kan inte använda så mycket våld då de är dyr fälg.
Testade att ta bort låsbulten innan dom andra först. Tror inte ja kan dra dom andra hårdare än va dom satt utan att förstöra fälgen. Hade samma tanke också men släpper nog den.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Noccofocus

Som andra sagt redan, åk till däckverkstan istället så slipper du bli blåst på tusentals kronor hos  en bilverkstad.
Däckverkstan jobbar med sådant och gör det hela tiden, tar nog inte ens 30min. Bilverkstan kommer försöka mjölka timmar på dig.
"Kunde ta en hel dag" Fan tog inte ens 2h när jag löste det på min bil, drog aldrig av den så jag borra upp den bara.

Verkstaden pratade om att borra men menade att de kunde va väldigt svårt. Förstod att han överdrev.
Fick jag bara tag ordentligt så skulle det gå men den slinter. Vill ju inte göra det värre eller paja fler bultnycklar. Fick beställa ny från Tyskland. 
Blir däckverkstad i veckan, men ville kolla om någon hade nån fantastiskt bra lösning innan så man kunde löst det idag.