Citat:
Ursprungligen postat av
chonard
Ja, jobbade med en som till sist fick operera magen för att gå ner i vikt, stor djävla luns å ändå överviktig, ofta kom han till Boden med en biggmack plus läsk.. alltså nyligen opererad men suget efter skräpmat tog överhanden ändå.
Det är därför dessa operationer ofta inte "håller", då samma beteende sitter kvar. Om jag förstått rätt så går det att töja ut magsäcken rätt duktigt även efter att den knutits, så det finns fortf utrymme till att överäta.
Jag gillar inte fetma eller att se övervikt överallt, men samtidigt på individnivå förstår jag att ingen av dem vill vara feta, och antagligen inte mår kalas och kanon när de står framför badrumsspegeln. Väldigt, väldigt få människor är helt obrydda inför hur de ser ut. Eller hur de mår. 15 kilo på mig är skillnaden mellan en pigg och atletisk 35-åring vs någon som nästan känns som hur jag misstänker det är att bli 45.....
Vi behöver mer idrott i skolan, folkhälsoinitiativ, bättre och bredare friskvårdsbidrag samt ett bättre debattklimat för att lyfta frågan utan att det blir pajkastning