2025-10-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Många kvinnor kan känna sig provocerade om en man klankar ner på hennes kropp.
Eller om han jämför henne med andra kvinnor, antyder att hon skulle vara okvinnlig.
Om han förlöjligar henne som kvinna så kan hon känna sig provocerad.
Om hon pratar med en man hon är intresserad av, eller är på en dejt, och mannen pratar om alla kvinnor som vill ha honom, berättar om andra kvinnor han har legat med, så kan hon tycka att han provocerar lite.

Vad är det för skillnad mellan dessa bägge påståenden? Fundera lite vad som ens var poängen med det du skrev, vart ville du komma? Tänker du att det är någon som ifrågasätter att det är ett otrevligt beteende, oavsett kön på respektive personer? Prova att sätta in "han" och "honom" på alla platser i din mening och fundera på om det blir någon skillnad. Eller "hon" och "henne".

Du beskriver ett beteende som inte har koppling till något speciellt kön.

Skillnaden är att kvinnor generellt anser sig ha rätt att provocera en man på det här sättet. Hon skulle inte tåla samma själv från en man. Men hon anses inte vara överkänslig om hon reagerar.

Ibland hör man kvinnor säga att de önskar att män vågade öppna upp, prata om sina känslor.
Kvinnor säger så mycket.
Citera
2025-10-25, 12:58
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadAddict
Som rubriken lyder, går detta? Jag hade inte ställt frågan, som ni förstår. Om svaret vore Ja.
Så i nuläge så är svaret: Nej. Men någon kanske har upplevt detta och kan svara: Ja?

Så då blir frågan, HUR? Och vad behöver offras för att detta skall kunna hända?
Att hela tiden låta dem bestämma? För det förstår jag. Att cucka kommer såklart lugna läget.

Går det att leva ett dramafritt liv med en kvinna?
Självklart, det är ett givande och tagande. På ett bra och trevligt sätt.

Om du bara upplevt stormiga relationer så är det troligen du som faller för den sortens tjejer.
Citera
2025-10-25, 13:02
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Enligt min erfarenhet går det inte.
Jag har levt med olika kvinnor i närmare 40 år och det är drama oavsett. Ganska jobbigt, men man vänjer sig, och lär sig att mentalt stänga av när det vankas dramatik.
Vilken typ av kvinnor brukar du väöja att vara tillsammans med?
Citera
2025-10-25, 13:02
Medlem
Katzyns avatar
Det beror väl på vad du menar med drama. Alla relationer kommer med ett visst mått av skav och konflikter. Sen hanterar olika personer sådant på olika sätt, vissa mer dramatiskt än andra.

Vill du ha ett liv helt utan alla motsättningar med andra människor kan du inte ha andra människor i ditt liv överhuvudtaget, oavsett kön eller andra distinktioner.
Citera
2025-10-25, 13:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag säger inte att alla kvinnor är så. Men min erfarenhet är att kvinnor anser sig ha högre i tak att säga vad som helst till män. Gärna när han är i en sårbar situation. Då ser hon chansen att göra det ännu jävligare för honom. Samma kvinnor tycker inte att män ska få säga sånt till kvinnor.
Samhället säger samma sak. Män ska behandla kvinnor väl. Var snäll mot kvinnor.

Ur en annan tråd

Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag har aldrig haft ett förhållande. Men har erfarenhet av att kvinnor är såhär. Och läst om många män i förhållanden som varit med om samma.

Sorry, men jag känner att jag inte har något annat val än att vara ganska taskig mot dig nu. Detta eftersom du själv sitter i tråd efter tråd och skriver nedsättande, fördomsfulla saker om kvinnor och hur de är i relationer.

DU HAR ALDRIG HAFT ETT FÖRHÅLLANDE! Du är därmed inte kvalificerad att sitta och skriva på Flashback om hur kvinnor är i förhållanden. Det kanske är så tråkigt som du skrev i nån annan tråd att du haft kritiserande och dömande kvinnliga släktingar som du känner dig förminskad av. Ledsamt i så fall, men du kan inte på grundval av din personliga erfarenhet som barn/syskon/svåger eller whatever dra slutsatsen att det är så kvinnor i allmänhet är. Det finns inget sätt som kvinnor "i allmänhet" är på, eftersom de är individer precis som män. Ingen av mina nära kvinnliga släktingar inkluderat min mamma har nånsin uppträtt mot mig på det vis du skriver om.

Framförallt förstår du helt uppenbart (eftersom du saknar all erfarenhet) dynamiken som uppstår i en nära relation med allt vad det innebär av både lycka och svårigheter. Du förstår inte hur människor tar med sig sina tidigare livserfarenheter och temperament in i en relation och hur det oundvikligen kommer att påverka relationen på olika vis. Du förstår inte att det är en process med två personer inblandade där det är fullständigt omöjligt att separera ut den ena till en passiv agent som bara blir mottagare av allt skit den andra sysslar med (Det finns absolut fall där det kommer ganska nära sanningen, både när det är en svartsjuk/misshandlande man eller en obalanserad borderlinekvinna som gör sina partners till ett helvete. Men det är undantag, inte huvudregeln för dynamiken i ett förhållande).

Att du "läst om många män i förhållanden" bevisar ingenting heller. Gå in i ett forum för bokstavstroende muslimer och läs alla inlägg om hur rätt och bra det är att leva exakt efter vad Koranen säger. Bevisar det att de har rätt bara för att det står en massa inlägg på det temat på just det stället?

Det är ju exakt samma sak här på Flashback i dessa delforum, fattar du verkligen inte det? Fattar du inte att en stor del skribenterna är män/killar som du själv som är ledsna och arga för att de inte lyckats få till relationer med kvinnor överhuvudtaget? Att en minst lika stor del är män som på olika vis är känslomässigt handikappade och inte förstår sin egen roll och medansvar i att relationer de haft har gått åt helvete? Att en eller två dåliga personer man haft relation med inte utgör ett bevis (hur skulle det kunna göra det, hört talas om anekdotisk bevisföring?) för att kvinnor i gemen är hopplösa, självupptagna, känslostyrda varelser som förpestar livet för stackars oskyldiga, förståndiga, lugna och kärleksfulla män?

Jag ska berätta en sak för dig. Jag har levt ihop i över fem år med en kvinna som nog alla här skulle karaktärisera som en "dramaqueen". Det var skrik och gråt, smälla igen dörren och gå sin väg, kasta saker i golvet, panikattacker ibland också. Och mer ändå. Sen fanns det mycket bra också (annars hade jag ju inte fortsatt så länge). Gissningsvis har de flesta män som skriver och som faktiskt - till skillnad från dig - levt ihop med kvinnor inte upplevt något som kommer riktigt upp (eller ner) till den nivån. Ändå har de bestämt sig för att "så är kvinnor". Att jag inte har gjort det är att jag vet att det inte är sanningen. Ingen av mina övriga kvinnor kommer ens i närheten. Några av mina vänner hade relationer som unga med vad som måste beskrivas som något åt dramaqueen-hållet. Men har skaffat sig lugnare relationer efter det. Eller så har kvinnan mognat, precis som de själva. För det gör de flesta med åren, både män och kvinnor.

Skulle jag ge dig ett råd så skulle det vara: Sluta häng i och skriv i dessa trådar. Du mår helt uppenbart inte bättre av det och det löser inga av vad det nu är för problem du dras med. Och du bidrar bara till att sprida kvinnohat till yngre och osäkra killar som försöker treva sig fram i en svår vuxenvärld.
Citera
2025-10-25, 13:17
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Importluder från Thailand?
Nä, svensk.
Citera
2025-10-25, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theemme
De gånger jag varit ”dramatisk” enligt dåvarande så var det 100% av gångerna efter att han betett sig som ett arsle och jag inte accepterade hans bs. Det är i min erfarenhet återkommande hos män - de beter sig illa på något sätt och när kvinnan reagerar eller ifrågasätter detta så kallas hon dramatisk.
Det är nog just det… eller så är hon ”tjatig” för att hon ber honom ta upp kallingarna från golvet för 7:e dagen i rad.

Det roliga är att sådana män beter sig exakt likadant hos nästa kvinna, och då är han enligt honom själv också tjatig. Till slut blir alla kvinnor tjatiga. Bara enligt honom själv
Citera
2025-10-25, 13:30
Medlem
Citat:
Som rubriken lyder, går detta? Jag hade inte ställt frågan, som ni förstår. Om svaret vore Ja.
Så i nuläge så är svaret: Nej. Men någon kanske har upplevt detta och kan svara: Ja?

Att hela tiden låta dem bestämma? För det förstår jag. Att cucka kommer såklart lugna läget.

Jag har ett tiotal relationer bakom mig och min erfarenhet är att det är en coin flip. 50% av alla kvinnor är narcissister. Min slutsats är att det är inte värt det.
Citera
2025-10-25, 13:36
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag har ett tiotal relationer bakom mig och min erfarenhet är att det är en coin flip. 50% av alla kvinnor är narcissister. Min slutsats är att det är inte värt det.

Vilken överraskning att kontot "Binary" kommer fram till ett binärt svar på frågan
Citera
2025-10-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vilken överraskning att kontot "Binary" kommer fram till ett binärt svar på frågan
Ursprunget till "Binary" är bland annat karaktären Binary från the Matrix. Jag tolkar namnet som icke binärt även om karaktären var en kvinna. Ett passande namn för en "robot på Internet" där biologiskt kön inte borde spela någon roll.

Jag minns inte hur "woke" jag var 2004. Men tydligen tillräckligt woke för det ställningstagandet.

👌👍😛✌️🤩
Citera
2025-10-25, 13:57
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:

Med kommunikation å respekt kommer man långt på. Sen beror det väl på vilken sorts tjej du är med. Finns ju alla möjliga olika sorter. Å alla kan väl inte vara drama Queens 🤔

Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
hehe, Kommer ju säkert hända...

Men frågan är bara... kommer man växa av den typen av relation (AI)? Måste man växa? Kanske inte. Grejen är att det finns kanske inga större utmaningar med att leva med AI som alltid förstår, behandlar än helt snällt osv osv.. Kommer man tröttna? Steril relation?

En del som säkert söker bara trygghet kommer kanske må bra med AI gissar jag, eller vissa en period.

Men en relation med en människa får än att växa mer tror jag, iaf en sund än. Sen kan man nog växa på destruktiva relationer också om man väljer att göra det.

Det här svaret kanske inte riktas till just dig dom skrev de där..
Ok jag svarar ändå 😊

Sett lite om detta fenomen på nätet å blev ställd att det verkar vara en grej som vissa vill göra å jag förstår inte varför. Är man så ensam/desperat att man känner behov av att starta en chat bot förhållande eller började det hela med att prata med en chat bot å sen kärade ner sig.

Bra frågeställningar du har, jag undrar oxå. Jag personligen hade hellre valt att vara singel än att ha ett AI förhållande 🙂

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha det kan säkert vara romantiskt att ta med sin AI tjej till Paris över helgen. AI flickvännen är ju väldigt kunnig också. Hon är bra att ha om man kör vilse 🥰
Haha jadu, blir dock svårt om du ska pussas med din tjej i Eiffeltornet 🙂

Dom tre K:na.. Kunnig, karta å blir kortslutning om du skulle tappa henne (telefonen) 😆😅
Citera
2025-10-25, 14:00
Medlem
1754s avatar
Citat:

Nej, det går inte. Kvinnor älskar drama över småsaker.
Och håll aldrig på och toffla för fridens skull. Ha respekt för dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in