2025-10-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi

Ok jag svarar ändå 😊

Sett lite om detta fenomen på nätet å blev ställd att det verkar vara en grej som vissa vill göra å jag förstår inte varför. Är man så ensam/desperat att man känner behov av att starta en chat bot förhållande eller började det hela med att prata med en chat bot å sen kärade ner sig.

Ja precis, och jag tänker mycket framåt kanske på dagen då det blir lite som filmen Blade Runneretc. Där han har en "romantisk" relation med en AI robot, som ser ut att vara mänsklig på många sätt.

Tänker människor som kanske vill undvika att bli sårade, rädda för att bli sårade. Eller har svårt att få till en relation med en människa, av olika skäl, en del har ju mycket i bagaget som man inte tagit hand om, stort trygghetsbehov osv. Finns säkert många anledningar. Men jag ser inte det här som en lösning, kanske mer av en flykt.
Senast redigerad av rawjudge 2025-10-25 kl. 14:08.
Citera
2025-10-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Nej, det går inte. Kvinnor älskar drama över småsaker.
Och håll aldrig på och toffla för fridens skull. Ha respekt för dig själv.
Det är väl snarare män som skapar drama över nonsens? https://youtube.com/shorts/pCvNKWVO6...wffOoO9_t4EPgV
Citera
2025-10-25, 14:24
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Hur är det med män som inte är sysselsatta då? halvligger de bara nöjt i soffan framför fotbollen på TV:n och betraktar den halvfulla ölburken de ställt upp på sin håriga kulmage?

Som också varande (åtminstone på god väg) äldre gubbe kan jag inte påstå att det skulle vara något speciellt könsstyrt att ett för overksamt och innehållslöst liv genererar en inre oro och diverse tråkiga tankar. Till att börja med skulle jag säga att så gott som alla arbetsnarkomaner av bägge kön utmärks av det. Själv kunde jag softa mer som yngre, men ju äldre jag blivit desto mer aktivitet (fysisk såväl som intellektuell) krävs för att hålla oro och destruktiva tankar om alltings meningslöshet borta.

Inget av detta är särskilt konstigt egentligt, vi är genetiskt predisponerade att vara aktiva för att säkerställa vår överlevnad och vår intelligens är gjord för att ständigt utvärdera och fundera över omvärldens möjligheter och faror. Det som är konstigt är hur dessa trådar om kvinnors egenskaper ständigt fylls av påståenden om att kvinnor som grupp har en massa egenskaper (negativa som regel) som på något mystiskt vis inte skulle finnas hos män.

Ytliga, självupptagna personer som är övertygade om att de är Guds gåva till människorna finns givetvis hos bägge kön, det yttrar sig bara lite olika. Jag tror f.ö. att denna kvinnotyp ofta drar till sig män som går nästan bara på utsidan och vill ha en "statusfru" hellre än en vänlig och bra partner. Inte särskilt synd om dem i så fall om de får "drama"

Det är en vänlig tanke att män och kvinnor egentligen är lika till stora delar och har samma personlighet. Det är många av dessa tankar som genomsyrar delar av vårt samhälle. Javisst, det finns män som är trätgiriga och kan tjata hål i huvudet på den ihärdigaste.

Men i min karriär har jag varit chef över 80-tslet män och kvinnor med akademisk utbildning. Min erfarenhet är att de som skapar mest problem, tjatar mest vid löneförhandlingar och tisslar och tasslar och fryser ut kollegor är kvinnor. Men det finns män som inte är roliga också.

Kvinnor har andra gener än män. Att inte inse det utan att tro att alla är lika är ovetenskapligt. Det påminner om de ryssar som ville odla majs i Sibirien. I den politiska tron att alla växter kan anpassas….

De flesta män är inte ”drama queens”. De sköter sitt och håller käft! Jag föredrar därför män som kollegor. Likaså är de bästa chefer jag haft män, de kärringar som jag haft onöjet att möta ångrar jag att jag inte slutade direkt när dessa klätter-möss blev utnämnda.
Citera
2025-10-25, 14:24
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Ja precis, och jag tänker mycket framåt kanske på dagen då det blir lite som filmen Blade Runneretc. Där han har en "romantisk" relation med en AI robot, som ser ut att vara mänsklig på många sätt.

Tänker människor som kanske vill undvika att bli sårade, rädda för att bli sårade. Eller har svårt att få till en relation med en människa, av olika skäl, en del har ju mycket i bagaget som man inte tagit hand om, stort trygghetsbehov osv. Finns säkert många anledningar. Men jag ser inte det här som en lösning, kanske mer av en flykt.
Känner igen titeln men osäker om jag har sett den filmen. Men är det en AI robot så kommer det bli en klassfråga om AI romanser skulle bli vanligare. Som kan inte vara billiga 😳

Ja det har du rätt i när man kollar från det perspektivet å ser det oxå som mer flykt än lösning.
Citera
2025-10-25, 14:39
Medlem
Citat:
Med kommunikation å respekt kommer man långt på. Sen beror det väl på vilken sorts tjej du är med. Finns ju alla möjliga olika sorter. Å alla kan väl inte vara drama Queens 🤔

Ok jag svarar ändå 😊

Sett lite om detta fenomen på nätet å blev ställd att det verkar vara en grej som vissa vill göra å jag förstår inte varför. Är man så ensam/desperat att man känner behov av att starta en chat bot förhållande eller började det hela med att prata med en chat bot å sen kärade ner sig.

Bra frågeställningar du har, jag undrar oxå. Jag personligen hade hellre valt att vara singel än att ha ett AI förhållande 🙂

Haha jadu, blir dock svårt om du ska pussas med din tjej i Eiffeltornet 🙂

Dom tre K:na.. Kunnig, karta å blir kortslutning om du skulle tappa henne (telefonen) 😆😅

Haha tappar man henne från eiffeltornet så får man hoppa efter med räddningslinan, allt för kärleken 🤗🤩😅

Vill man ha en kärleksrelation utan för mycket drama så skulle jag föreslå en tamagotchi det hade jag när jag var barn och det fungerade bra 😂
Citera
2025-10-25, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadAddict
Som rubriken lyder, går detta? Jag hade inte ställt frågan, som ni förstår. Om svaret vore Ja.
Så i nuläge så är svaret: Nej. Men någon kanske har upplevt detta och kan svara: Ja?

Så då blir frågan, HUR? Och vad behöver offras för att detta skall kunna hända?
Att hela tiden låta dem bestämma? För det förstår jag. Att cucka kommer såklart lugna läget.

Går det att leva ett dramafritt liv med en kvinna?

Hans Kristian Rausing kunde ju leva ett tag med Ewa utan drama. Tyvärr var hon mer eller mindre mumifierad när polisen störde friden.
Citera
2025-10-25, 15:13
Medlem
Den här är så jäkla bra.
https://www.bokus.com/bok/9789176088...ar-fran-venus/
Citera
2025-10-25, 16:22
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha tappar man henne från eiffeltornet så får man hoppa efter med räddningslinan, allt för kärleken 🤗🤩😅

Vill man ha en kärleksrelation utan för mycket drama så skulle jag föreslå en tamagotchi det hade jag när jag var barn och det fungerade bra 😂
Haha en sån hade jag med 😅
Citera
2025-10-25, 16:32
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Nej riktig fakta är att män är extremt känslostyrda och hormonberoende. Lättkränkta, reaktiva, våldsamma. Många män är egentligen direkt olämpliga i ledarpositioner, resultatet ser man i världspolitiken. Kvinnor är tvärt om de som ofta trippar runt mäns egon, höjer deras mediokra prestationer och låter dem tro att de är så starka och manliga, för att männen inte ska bli instabila i sina sköra psyken. Det Atwood sa "Män är rädda för att kvinnor ska skratta åt dem, kvinnor är rädda för att män ska döda dem" stämmer otäckt väl.
Ja, män är ytterst känslostyrda. Irriterade i trafiken och huliganer gällande sport. Är de inte huliganer sitter de hemma och lipar när laget förlorar- eller vinner. Road rage är sällsynt bland kvinnor. Slagsmål på krogen likaså.

Kan vi sluta med ”män är logiska- kvinnor är känslostyrda”? Det är bara tramsigt.
Citera
2025-10-25, 16:53
Medlem
Citat:
Haha en sån hade jag med 😅

Haha en sån skulle man behöva ibland även som fullvuxen.

Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Ja, män är ytterst känslostyrda. Irriterade i trafiken och huliganer gällande sport. Är de inte huliganer sitter de hemma och lipar när laget förlorar- eller vinner. Road rage är sällsynt bland kvinnor. Slagsmål på krogen likaså.

Kan vi sluta med ”män är logiska- kvinnor är känslostyrda”? Det är bara tramsigt.

Ja män från mars, kvinnor från venus. Det kan bara sluta i kaos.
Citera
2025-10-25, 17:11
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha en sån skulle man behöva ibland även som fullvuxen.
Vette fan. Jag glömde mata å pyssla om den (eller vad man nu gjorde igen med den). Hisdjuren har jag aldrig glömt 😅
Citera
2025-10-25, 17:11
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det är en vänlig tanke att män och kvinnor egentligen är lika till stora delar och har samma personlighet. Det är många av dessa tankar som genomsyrar delar av vårt samhälle. Javisst, det finns män som är trätgiriga och kan tjata hål i huvudet på den ihärdigaste.

Men i min karriär har jag varit chef över 80-tslet män och kvinnor med akademisk utbildning. Min erfarenhet är att de som skapar mest problem, tjatar mest vid löneförhandlingar och tisslar och tasslar och fryser ut kollegor är kvinnor. Men det finns män som inte är roliga också.

Kvinnor har andra gener än män. Att inte inse det utan att tro att alla är lika är ovetenskapligt. Det påminner om de ryssar som ville odla majs i Sibirien. I den politiska tron att alla växter kan anpassas….

De flesta män är inte ”drama queens”. De sköter sitt och håller käft! Jag föredrar därför män som kollegor. Likaså är de bästa chefer jag haft män, de kärringar som jag haft onöjet att möta ångrar jag att jag inte slutade direkt när dessa klätter-möss blev utnämnda.

Dit ordval "kärringar" säger nog mer om dig själv och dina biases än du själv förstår.

Jag har inte påstått att kvinnor och män i genomsnitt skulle vara lika på alla punkter. Hormonella processer under fosterutvecklingen och efter skapar skillnader. Att de skulle ha andra gener tror jag däremot inte på, om vi bortser från faktumet att de har X-kromosomen i dubbel upplaga och vi bara en.

Min erfarenhet är inte som din. Jag har haft dåliga chefer/ledare av bägge könen, men de allra bästa sett till helheten (exekutiv förmåga, effektivitet, personlighet etc) har varit kvinnor. Två åtminstone delvis psykopater har jag haft som höga chefer - en av varje kön. De kvinnliga cheferna har i högre grad än männen varit strukturerade och i besittning av hög arbetsmoral. Fler än en manlig chef har varit den typiska "sköna snubben". Lätt att komma överens med, trevlig att snacka med. Men mer snack än verkstad.

Ditt största problem är sannolikt att du har ett typiskt in-/utgruppstänkande kring kön. Därmed så ser du mycket av beteendet genom den lins där beteenden, attityder etc i ingruppen (i ditt fall människor med kuk) höjs upp eller - om de är sämre - ursäktas eller förträngs. Medan beteenden i utgruppen (kvinnorna då för din del) tillskrivs sämre egenskaper och generellt sett betraktas med mycket lägre tolerans. Ett typiskt exempel - stött i forskning - är en tendens att män av din sort betraktar kvinnlig aggression på ett helt annat vis än manlig.

Jag ger inte mycket för relevansen i dina personliga erfarenheter och de slutsatser du dragit om verkligheten. Förmodligen har du redan som ung matats med diverse könsstereotypiska åsikter och värderingar och blivit därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in