2025-10-25, 11:42
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag har nog ett ovanligt exemplar av kvinna. Hon varken klagar, gnäller eller skapar dramatik.

Importluder från Thailand?
Citera
2025-10-25, 11:49
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadAddict
Som rubriken lyder, går detta? Jag hade inte ställt frågan, som ni förstår. Om svaret vore Ja.
Så i nuläge så är svaret: Nej. Men någon kanske har upplevt detta och kan svara: Ja?

Så då blir frågan, HUR? Och vad behöver offras för att detta skall kunna hända?
Att hela tiden låta dem bestämma? För det förstår jag. Att cucka kommer såklart lugna läget.

Går det att leva ett dramafritt liv med en kvinna?
Du får hitta någon med samma sävliga livsstil som dig själv.
Eller, om din definition av drama är att kvinnan ska vara din oavlönade hushållerska/sexförsörjare utan att ifrågasätta detta, iställer köpa en sexdocka och anlita en städfirma.
Citera
2025-10-25, 11:54
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast såna lirare ser väl de flesta som typ en "kvinnlig man", och inte en karl?

Nej riktig fakta är att män är extremt känslostyrda och hormonberoende. Lättkränkta, reaktiva, våldsamma. Många män är egentligen direkt olämpliga i ledarpositioner, resultatet ser man i världspolitiken. Kvinnor är tvärt om de som ofta trippar runt mäns egon, höjer deras mediokra prestationer och låter dem tro att de är så starka och manliga, för att männen inte ska bli instabila i sina sköra psyken. Det Atwood sa "Män är rädda för att kvinnor ska skratta åt dem, kvinnor är rädda för att män ska döda dem" stämmer otäckt väl.
Citera
2025-10-25, 11:54
Medlem
Batman-Livess avatar
Det korta svaret på det får bli för mig ett stort rungande NEJ.

Jag har försökt genom åren, jag har verkligen försökt att leva tillsammans med damer, men det slutar ändå på samma sätt genom en brytning. Just för att det i slutändan blir mycket gnat från damen.

Bara vad jag har upplevt i mitt liv genom alla år.
Citera
2025-10-25, 11:57
Medlem
Finns det kvinnor som inte letar fel på män?
Som inte vill provocera en man?
Jag har träffat kvinnor som var sköna att umgås med. Men jag levde inte tillsammans med dom. Det blir nog nåt helt annat då. Med tanke på alla problem man hör folk har i sina relationer.
Och kvinnor blir snabbt uttråkade och vill få uppleva andra kukar.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-10-25 kl. 11:59.
Citera
2025-10-25, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Nej riktig fakta är att män är extremt känslostyrda och hormonberoende. Lättkränkta, reaktiva, våldsamma. Många män är egentligen direkt olämpliga i ledarpositioner, resultatet ser man i världspolitiken. Kvinnor är tvärt om de som ofta trippar runt mäns egon, höjer deras mediokra prestationer och låter dem tro att de är så starka och manliga, för att männen inte ska bli instabila i sina sköra psyken. Det Atwood sa "Män är rädda för att kvinnor ska skratta åt dem, kvinnor är rädda för att män ska döda dem" stämmer otäckt väl.
Det är faktiskt sant att många män är känslostyrda och neurotiska . De kan bli helt tokiga och är så gott som alltid utåtagerande. De retar sig mest på lugna och obrydda personer. Dessvärre.

Antagligen är de därför de sitter och runkar åt drama queens. De har mycket gemensamt med dem
Citera
2025-10-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadAddict
Att hela tiden låta dem bestämma? För det förstår jag. Att cucka kommer såklart lugna läget.

Går det att leva ett dramafritt liv med en kvinna?
Ja, det går men det hänger på er båda. Vad du som man är helt nöjd med, är att hon är glad, mer behöver du inte för en bra karl reder sig själv. Det allra värsta "cuckande" du någonsin kan göra, är att stanna med någon som förgiftar förhållandet.
Citera
2025-10-25, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag tycker att det blir mer drama när kvinnor håller på sådär. Om kvinnor slutade med sånt, så skulle det bli mindre dramatiskt.
Du håller i alla fall med om att det är ett dåligt beteende. Många kvinnor anser att de ska få säga sånt till män. Om han tar illa upp så är han överkänslig.

Nej, många kvinnor anser inte att sånt beteende är okej och de beter sig inte heller så. Du verkar vara ett bra exempel på en man som haft dålig erfarenhet av kvinnor och sen bestämt dig för att alla är så. Med den kvinnosynen skrämmer du bort vettiga kvinnor och så blir det en självuppfyllande profetia.
Citera
2025-10-25, 12:24
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Min erfarenhet som äldre gubbe är att det går inte att helt minimera drama. Lösningen är att försöka hålla dessa utbrott under kontroll.

En effektiv metod är att hålla kvinnorna sysselsatta. Att hon arbetar, sköter barn eller är med i ett husbygge. En kvinna som har tid att sitta och fundera över sitt liv och vad hennes väninnor har blir ibland ”drama-queens”. Då får vi män ett helvete.

Ofta har kvinnor, som många anser vackra,lättare att bli ”drama-queens”. De tycker ibland att det liv de lever skulle vara i paritet med deras skönhet!

Tyvärr är det så som tidigare skrivits i tråden att ett liv i ensamhet blir lugnare och mer rofyllt. Men kanske tråkigare….

Hur är det med män som inte är sysselsatta då? halvligger de bara nöjt i soffan framför fotbollen på TV:n och betraktar den halvfulla ölburken de ställt upp på sin håriga kulmage?

Som också varande (åtminstone på god väg) äldre gubbe kan jag inte påstå att det skulle vara något speciellt könsstyrt att ett för overksamt och innehållslöst liv genererar en inre oro och diverse tråkiga tankar. Till att börja med skulle jag säga att så gott som alla arbetsnarkomaner av bägge kön utmärks av det. Själv kunde jag softa mer som yngre, men ju äldre jag blivit desto mer aktivitet (fysisk såväl som intellektuell) krävs för att hålla oro och destruktiva tankar om alltings meningslöshet borta.

Inget av detta är särskilt konstigt egentligt, vi är genetiskt predisponerade att vara aktiva för att säkerställa vår överlevnad och vår intelligens är gjord för att ständigt utvärdera och fundera över omvärldens möjligheter och faror. Det som är konstigt är hur dessa trådar om kvinnors egenskaper ständigt fylls av påståenden om att kvinnor som grupp har en massa egenskaper (negativa som regel) som på något mystiskt vis inte skulle finnas hos män.

Ytliga, självupptagna personer som är övertygade om att de är Guds gåva till människorna finns givetvis hos bägge kön, det yttrar sig bara lite olika. Jag tror f.ö. att denna kvinnotyp ofta drar till sig män som går nästan bara på utsidan och vill ha en "statusfru" hellre än en vänlig och bra partner. Inte särskilt synd om dem i så fall om de får "drama"
Citera
2025-10-25, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Nej, många kvinnor anser inte att sånt beteende är okej och de beter sig inte heller så. Du verkar vara ett bra exempel på en man som haft dålig erfarenhet av kvinnor och sen bestämt dig för att alla är så. Med den kvinnosynen skrämmer du bort vettiga kvinnor och så blir det en självuppfyllande profetia.

Jag säger inte att alla kvinnor är så. Men min erfarenhet är att kvinnor anser sig ha högre i tak att säga vad som helst till män. Gärna när han är i en sårbar situation. Då ser hon chansen att göra det ännu jävligare för honom. Samma kvinnor tycker inte att män ska få säga sånt till kvinnor.
Samhället säger samma sak. Män ska behandla kvinnor väl. Var snäll mot kvinnor.
Citera
2025-10-25, 12:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Många män kan känna sig provocerade om en kvinna klankar ner på hans kropp.
Eller om hon jämför honom med andra män, antyder att han skulle vara omanlig.
Om hon förlöjligar honom som man så kan han känna sig provocerad.
Om han pratar med en kvinna han är intresserad av, eller är på en dejt, och kvinnan pratar om alla män som vill ha henne, berättar om andra män hon har legat med, så kan han tycka att hon provocerar lite.

Många kvinnor kan känna sig provocerade om en man klankar ner på hennes kropp.
Eller om han jämför henne med andra kvinnor, antyder att hon skulle vara okvinnlig.
Om han förlöjligar henne som kvinna så kan hon känna sig provocerad.
Om hon pratar med en man hon är intresserad av, eller är på en dejt, och mannen pratar om alla kvinnor som vill ha honom, berättar om andra kvinnor han har legat med, så kan hon tycka att han provocerar lite.

Vad är det för skillnad mellan dessa bägge påståenden? Fundera lite vad som ens var poängen med det du skrev, vart ville du komma? Tänker du att det är någon som ifrågasätter att det är ett otrevligt beteende, oavsett kön på respektive personer? Prova att sätta in "han" och "honom" på alla platser i din mening och fundera på om det blir någon skillnad. Eller "hon" och "henne".

Du beskriver ett beteende som inte har koppling till något speciellt kön.
Citera
2025-10-25, 12:44
Medlem
De gånger jag varit ”dramatisk” enligt dåvarande så var det 100% av gångerna efter att han betett sig som ett arsle och jag inte accepterade hans bs. Det är i min erfarenhet återkommande hos män - de beter sig illa på något sätt och när kvinnan reagerar eller ifrågasätter detta så kallas hon dramatisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in