2025-10-25, 11:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja Trump för mittenpolitik och har därmed stöd av en majoritet. Har du fortfarande inte förstått det?

Sedan kan man fortfarande inte se tullarna i ett vaccuum. Bättre med skatt på konsumtion av utländska varor, än skatt på ärligt inhemskt arbete. Någonstans måste pengarna faktiskt komma ifrån.
Samma sak med sjukvården. Bättre ha råd med sjukvård till alla medborgare, än att göra slut på pengarna till illegala invandrare som inte har något i landet att göra.
Reagan sågade ändå donalds jäms med fotknölarna för generella tullar.

Och alla ggr det innan har misslyckats med tullar är då betydelselöst då för dig?

Och sen tullar på varor som USA inte ens har eller kan ens få upp produktionen på ett decennium, ja, då har man gjort stora fel.

Och hur kan det ens vara kränkande att påpeka Reagan har sagt detta och påpeka detta?
Är en gåta för mig, men donalds är ju också en sjuklig narcissist, och såna klarar inte av att någon berättar de har fel.
Citera
2025-10-25, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Och alla ggr det innan har misslyckats med tullar är då betydelselöst då för dig?

Ett land har rätten att med folkligt stöd belasta sina medborgare med vilka tullar de vill.
Fixa det i EU först så kan vi tala sedan. (din uppenbara hycklare... )
Senast redigerad av ManManne 2025-10-25 kl. 12:05.
Citera
2025-10-25, 12:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Fixa det i EU först så kan vi tala sedan. (din uppenbara hycklare... )
Inget i detta inlägget hjälper donalds det allra minsta och att Reagan sågar donalds jäms fotknölarna.

Och hycklare om vad?
Fixa vad som har det allra minsta med tullarna mellan USA och KAnada och göra, är det här jag får vänta i evigheter på det svaret?

Undrar då jag pratar om USA och hur tullarna attackerar varor som de inte ens har en produktion av och tar säkert ett decennium att bygga upp.

Älskar och se hur du försöker fly ifrån vad Reagan säger, antar du inbillar dig ingen skulle märka det heller
Citera
2025-10-25, 12:17
Medlem
Citat:
Inget i detta inlägget hjälper donalds det allra minsta och att Reagan sågar donalds jäms fotknölarna.

Och hycklare om vad?
Fixa vad som har det allra minsta med tullarna mellan USA och KAnada och göra, är det här jag får vänta i evigheter på det svaret?

Undrar då jag pratar om USA och hur tullarna attackerar varor som de inte ens har en produktion av och tar säkert ett decennium att bygga upp.

Älskar och se hur du försöker fly ifrån vad Reagan säger, antar du inbillar dig ingen skulle märka det heller

Det är inte jag som bryr mig om gamla citat från Reagan. Det är de dina som tar upp det. Jag äter pop-corn medan woke-Kanada ruineras samtidigt som den fria världen repar sig, men du får gärna förtydliga var du står.

Har du blivit en gammalmodig republikan och tycker att Reagan har rätt? Eller menar du att Reagan hade fel, och att Trump av någon underlig anledning ändå också har fel. Hur du än undviker att svara är ditt totala hycklande inristat i sten sedan länge.
Senast redigerad av ManManne 2025-10-25 kl. 12:42.
Citera
2025-10-25, 12:31
Medlem
Flashback borde verkligen ta tag i Bot/ai-problemet forumet lider av :/ Slöseri på elräkningen..
Citera
2025-10-25, 12:36
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Desperation mycket?
Det är påfallande att i stort ingen av Donalds och republiQanernas apologeter och försvarare kan prata eller skriva på svenska...
Det är nästan genomgående Google Translate bland den här sortens användare:
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Demokrati i sig är en vänsterideologi. Trump gör ett bra jobb. De sändningar som fördömer de auktoritära staterna som försöker rätta till felaktiga idéer och som, under frihetens namn, sprider propaganda för LGBT och feminism är inte sändningar.

Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Flashback borde verkligen ta tag i Bot/ai-problemet forumet lider av :/ Slöseri på elräkningen..
Det här forumet blev tyvärr en plattform för utländska påverkansoperationer för 10(+) år sedan, lite pinsamt för något som ska föreställa vara "Sveriges största befästning för det fria ordet och yttrandefrihet".
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Ju mer ukrainare gör motstånd, desto mer giftiga ryska björnar kommer att slita isär dem.
Men helt i enlighet med USAs pedofi... jag menar president:
https://x.com/realDonaldTrump/status/347191326112112640
Citat:
Ursprungligen postat av Donald J. Trump
"Do you think Putin will be going to The Miss Universe Pageant in November in Moscow - if so, will he become my new best friend?"
Senast redigerad av zergrush 2025-10-25 kl. 12:39.
Citera
2025-10-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är påfallande att i stort ingen av Donalds och republiQanernas apologeter och försvarare kan prata eller skriva på svenska...
Det är nästan genomgående Google Translate bland den här sortens användare:

Tror inte google translate gör lika många stavfel som jag, men ädelt försök. Alltid någon som kan luras.
Senast redigerad av ManManne 2025-10-25 kl. 12:49.
Citera
2025-10-25, 12:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är inte jag som bryr mig om gamla citat från Reagan. Det är de dina som tar upp det. Jag äter pop-corn medan woke-Kanada ruineras samtidigt som den fria världen repar sig, men du får gärna förtydliga var du står.

Har du blivit en gammalmodig republikan och tycker att Reagan har rätt? Eller menar du att Reagan hade fel, och att Trump av någon underlig anledning ändå också har fel. Hur du än undviker att svara är ditt totala hycklande inristat i sten sedan länge.
Vi älskar hur Reagan totalsågar donalds, men det har alla som kan något om ekonomi gjort från sekund ett och att generella tullar fungerar inte.
Och varför du börjar prata om annat är fascinerande, försöker du inbilla dig att något ändra sig för dig och donalds?

Jag berättat detta långt före jag visste Reagan hade sagt samma, och det är att generella tullar fungerar inte, men punkt tull kan.
Så där har du inget att hämta heller, och jag lider inte av polarisering som du heller, så jag kan stå bakom enskilda saker även i högern(Något du inte kan pga du är svårt polariserad, verkar som du inte ens fattar det själv.)

Vilket hyckleri, du pratar om hyckleri igen, men du berättar inte vad hyckleriet är och prata om Reagans radiotal totalsågar donalds tullar.
Och Sverige vi vill ha bort tullar, så inget hyckleri där inte, men såklart man lägger sig inte platt på marken heller.)

Och kanske är det inte du bryr dig om gamla citat, men donalds brydda sig svårt
Redan glömt?
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Fanns inte sån AI för 8 år sedan, och talet har en sändningsdatum som knappt en dator kunde redigera ett kort ens i den absolut enklaste formen.

Jag startade annars en tråd om AI-problemet ett bra tag tillbaka och hur Flashback ska tackla detta.(Och då när det används i illvilliga syften.)
Där kan du ventilera i hur dom ska hantera frågan.

Dock här så är det ingen AI alls.
Citera
2025-10-25, 13:06
Medlem
Citat:
Vi älskar hur Reagan totalsågar donalds, men det har alla som kan något om ekonomi gjort från sekund ett och att generella tullar fungerar inte.
Och varför du börjar prata om annat är fascinerande, försöker du inbilla dig att något ändra sig för dig och donalds?

Jag berättat detta långt före jag visste Reagan hade sagt samma, och det är att generella tullar fungerar inte, men punkt tull kan.
Så där har du inget att hämta heller, och jag lider inte av polarisering som du heller, så jag kan stå bakom enskilda saker även i högern(Något du inte kan pga du är svårt polariserad, verkar som du inte ens fattar det själv.)

Vilket hyckleri, du pratar om hyckleri igen, men du berättar inte vad hyckleriet är och prata om Reagans radiotal totalsågar donalds tullar.
Och Sverige vi vill ha bort tullar, så inget hyckleri där inte, men såklart man lägger sig inte platt på marken heller.)

Och kanske är det inte du bryr dig om gamla citat, men donalds brydda sig svårt
Redan glömt?

Inte mycket stämmer här heller. Alla som kan ekonomi vet att skatter inte är inflationsdrivande, därmed inte tullar heller.
Verkligheten talar sitt tydliga språk och bemöter dina text-bomber bra nog. tillbaka till pop-corn för min del.
Citera
2025-10-25, 13:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Inte mycket stämmer här heller. Alla som kan ekonomi vet att skatter inte är inflationsdrivande, därmed inte tullar heller.
Verkligheten talar sitt tydliga språk och bemöter dina text-bomber bra nog. tillbaka till pop-corn för min del.
Historien berättar att det stämmer.
Och varför man attackerar områden som kommer skada byggindustrin är en gåta.

Förstår du går ad hominem och för du vet att du inte har något alls, och tror att ljuga skulle funka.
Lägger man på pengar på en vara så blir den dyrare, varför tror du någon skulle gå på Nixer-matte för?

Förstår du är upprörd att donalds reagerade så svårt på att Reagan total sågade donalds tullar.
Och oerhört träffsäkert av Ontario och påvisa hyckleriet och felen som donalds gör.
Och donalds reagerade som en liten bäbis i en sandlåda och om dom dumma Ontario som drag hammaren rätt på spiken på ett sätt som man mycket sällan sker.

DU verkar dock helt besatt av att vara här fast du påstår annat, vad är det om?
Själv gillar jag hur extremt träffsäkert det blev och det pallade inte den sjukliga narcissisten av.
Citera
2025-10-25, 14:25
Medlem
här kan man lyssna på Reagans hela tall Cirka 5 min

https://www.youtube.com/watch?v=Foggkeiwlp0

Han skulle nog ta Trump i örat.
Citera
2025-10-25, 15:09
Medlem
Citat:
Vad skulle det vara ens?
Republikanernas hjälte Reagan totalsågar donalds tullar som direkt skadliga.

Undrar vart vi hört det innan?
Jo, de flesta som pratar om tullar och inte punkttullar, för det är de enda som kanske kan fungera.

Och vad Kanada myglar om är än större gåta, vad får dig skriva sånt här skräp?

Reagan gav sunt förnuft, så hur ska det bli avklätt?

Detta är nog ett av de roligaste sakerna faktiskt, och hur deras hjälte Reagan totalsågar donalds långt efter hans död.

Och nu vet dom inte längre vilken fot de ska stå på och är oerhört roligt att iakttaga.

Såg hela radiotalet och precis hela talet är en totalsågning av det som donalds håller på med och jäms med fotknölarna också.

För tex om man ta trä/virke, så har USA ingen produktion som ens nära mättar landets behov av dessa produkter.
De säger att det i bästa fall kan ta 10år att bygga upp en sådan industri och där berättar också det är ingen punkttull inom "fair trade", för USA har inte ens det efterfrågade.

Reagan är Republikaners hjälte och ingen idé du försöker projicera bort det, för det går ingen på.

Nä, ser ingen hjälte här, dock ser jag hur Reagan sågar donalds tullar med fotknölarna och hur satans komiskt det är.

Hjälte
Kämpa på
Du ser hur Reagan sågar Donalds tullar? Fantastiskt, speciellt om man har i åtanke att Reagan varit död sedan 2004. Vet din mamma om att du sitter här och skämmer ut familjen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in