2025-10-25, 11:40
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad pratar du om? Du låter snurrig.
Det är väl snarare du som är trög i huvudet om du inte kan läsa enkel svenska? Jag är väldigt tydlig med vad jag menar.

Det är iofs inte första gången du medvetet driver en tråd off topic med ditt trollande. Vänligen citera inte mig mer. Jag har inget intresse av att tramsa med dig.
Citera
2025-10-25, 11:42
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
AfD är ett parti för tyska folket som vill leva i lugn och ro utan en massa kriminella muslimer, så varför skulle AfD vilja hjälpa kommunistiska Ryssland?
Dom hatar ju vänstern och de Gröna i Tyskland.
AFD är ett gäng gammalkommunister som sitter och romantiserar DDR. Klart som fan dessa stolpskott älskar Ryssland.
Citera
2025-10-25, 11:44
Medlem
citymormors avatar
Visserligen tjänar Ryssland på politisk splittring i Väst och är återkommande misstänkta för att sponsra opposition eller annat som stör ordningen, precis som väst gjort mot Ryssland, men det verkar lite långsökt att ett nationalistisk tyskt parti skulle spionera åt Ryssland.

Springer AFD'are runt vid skyddsobjekt och samlar info som sedan skickas till Ryssland? Eller är det politiska diskussioner som man menar läcker ut? Har AFD tillgång till statshemligheter?

Vad har AFD att vinna på att hjälpa Ryssland? Pengar? Njaa känns inte riktigt rätt. Finns det några bevis? Eller är det nästa steg i smutskastningen partiet fått utstå?
Citera
2025-10-25, 11:46
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
AFD är ett gäng gammalkommunister som sitter och romantiserar DDR. Klart som fan dessa stolpskott älskar Ryssland.
Ok?
Citera
2025-10-25, 11:48
Medlem
Citat:
Men AFD är väl inte anti-HBTQ generellt sett? En av deras högsta ledare är väl en lebba för bövelen. Så det håller inte.

Den viktiga frågan är vad det finns för bevis och trovärdig bakgrund till hävdandet att "AFD spionerar på direkt order av Kreml"?

Vad pratar du om? Du låter snurrig.
De tolerar väl "klassiska gays" numera. Det gör ju typ alla i dag, så det blir liksom svårt med något annat.

Om ca 10% är gay och en femtedel av dem är rasister då behövs ju de väljarna. Så de går inte att exkludera.

Men AfD är väl minst sagt skeptiska mot könsbyten etc. Det finns bara två kön osv? Exakt samma åsikter som Putin har.

Helg Seger.
Citera
2025-10-25, 11:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Det är väl snarare du som är trög i huvudet om du inte kan läsa enkel svenska? Jag är väldigt tydlig med vad jag menar.

Det är iofs inte första gången du medvetet driver en tråd off topic med ditt trollande. Vänligen citera inte mig mer. Jag har inget intresse av att tramsa med dig.

Jag är inte det minsta trög och jag har inte drivit tråden det minsta off topic. Jävla klappmongo.

En av de viktigaste faktorerna i tråden handlar om vad det finns för trovärdighet bakom påståendet. Du låter som ett sånt där vänstersnusk som inte tolererar att man ifrågasätter något som du vill ska vara på ett visst sätt.

Det är helt omöjligt för normalbegåvade att förstå vad du babblar om för trams.

Citat:
Ursprungligen postat av Binary
De tolerar väl "klassiska gays" numera. Det gör ju typ alla i dag, så det blir liksom svårt med något annat.

Om ca 10% är gay och en femtedel av dem är rasister då behövs ju de väljarna. Så de går inte att exkludera.

Men AfD är väl minst sagt skeptiska mot könsbyten etc. Det finns bara två kön osv? Exakt samma åsikter som Putin har.

Helg Seger.

Men är det så att de faktiskt har ett samarbete med ryssen i det avseendet?

Skulle det i så fall vara vad som avses med att de spionerar på order av Kreml?

I vilket fall som helst så skulle det med tanke på hur nuvarande situation ser ut vara ganska idiotiskt att ha något som helst samarbete med ryssen, om det inte är så att de faktiskt sympatiserar med ryssen mer generellt i motsats till den övriga tyska politiken.
Citera
2025-10-25, 12:01
Medlem
Citat:

Men är det så att de faktiskt har ett samarbete med ryssen i det avseendet?

Skulle det i så fall vara vad som avses med att de spionerar på order av Kreml?

I vilket fall som helst så skulle det med tanke på hur nuvarande situation ser ut vara ganska idiotiskt att ha något som helst samarbete med ryssen, om det inte är så att de faktiskt sympatiserar med ryssen mer generellt i motsats till den övriga tyska politiken.
Min arbetshypotes är att AfD delvis uppskattar Putins konservativa och auktoritära ledarstil och att det därför är rimligt att misstänka AfD för någon grad av samröre med ryssen.
Citera
2025-10-25, 12:03
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Min arbetshypotes är att AfD delvis uppskattar Putins konservativa och auktoritära ledarstil och att det därför är rimligt att misstänka AfD för någon grad av samröre med ryssen.

Jo visst, men det är skillnad på "samröre" och "AFD spionerar på direkt order av Kreml"

Så frågan kvarstår alltjämt. Vad finns det för bevis för att AFD spionerar för ryssens räkning och på "direkt order"?
Citera
2025-10-25, 12:07
Medlem
Citat:
Jo visst, men det är skillnad på "samröre" och "AFD spionerar på direkt order av Kreml"

Så frågan kvarstår alltjämt. Vad finns det för bevis för att AFD spionerar för ryssens räkning och på "direkt order"?
Jag stödjer misstanken som TS handlar om. Jag har inte därför och måste inte därför inneha fällande bevis i sakfrågan.
Citera
2025-10-25, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Nyheten är gammal och aftonbladets research obefintlig. Höcke har anmält Maier som ju nu själv menar att det inte finns bevis för det han påstod och han säger at inte finns något konkret bakom ev spionmisstanke.
Varför aftonbladet ej gör research kan man ju fråga sig?
Man kan nog hitta svaret bland Aftonbladets ägare..
Citera
2025-10-25, 13:05
Medlem
Joeybananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Man behöver bara se på Orban och Fico för att förstå att "ryssvänligheten" går längre än bara ord.

Och också om SD varit smarta nog att tacka nej till ryska pengar och ryskt stöd så har inte de europeiska systerpartierna lika rent mjöl i påsen, och det gäller båda AfD i Tyskland och NF/NR i Frankrike. Också flera italienska ytterhögerpartier har eget smutsbyke när det gäller Ryssland (både Lega och Fratelli d'Italia). I Finland har SDs systerparti Sannfinländarna de senaste åren rensat ut Putin-sympatisörer med hård hand, eftersom sådana Ryssland-sympatier hade krupit in i partiet innan invasionen av Ukraina.

Så för att förstå vad det är fråga om ska man nog inte titta på det med "svenska" ögon, utan förstå att det upplevs som ett reellt hot i många andra länder. Att ytterhögerpartierna konkret samarbetar eller har samarbetat med Ryssland, och t.o.m. bekostats av Ryssland.

Går det enligt dig att vara sympatisk mot Ryssland och förstå deras synvinkel utan att vara en betald spion tror du? Känns som att efter amerikanska "Russiagate" - en total bluff. Gav fritt fram för politiker i Europa att kalla sina motståndare för ryska spioner.
Citera
2025-10-25, 14:02
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Dom enda nazister vi har i Europa är muslimerna och vänstern dom vill utplåna judarna och Israel.

Du kan ju tro det om du vill, men om du öppnar för att du kan ha fel så är det ganska lätt att se att vänstern avskyr nassar av alla dess slag. Därav varför det är så tråkigt att se att folk faller för deras propaganda igen, utan att den ändrats nämnvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in