2025-10-25, 09:07
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Är det folktomt i Malmö på kvällarna eller?

Det brukar vara hyfsat mycket folk i parken vid den tiden men igår var det riktigt skitväder med blåst och duggregn så nog därför det var folktomt. Jag vet inte riktigt vad de skulle kunna göra mer än kanske ökad bevakning. Där är upplyst kring gångbanorna men det är ju en park. Så antingen fälla alla träd och röja alla buskar eller så får de börja patrullera regelbundet eller införa konstant kamera övervakning överallt men vill vi ha det så?
Citera
2025-10-25, 09:11
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Under kvällen kommer kvinnan att förhöras av polis på sjukhuset
Bilder från platsen i Pildammsparken:
https://www.pppress.se/nyhet/stor-po...ildammsparken/

Citat:
Polisens tekniker samt specialsökhund i Pildammsparken
Bilder: https://www.pppress.se/nyhet/polisen...ildammsparken/
Citera
2025-10-25, 09:26
Moderator
KomissarieBecks avatar
Rubrik uppdaterad från tidigare: Stort polispådrag i Pildammsparken Malmö (2025-10-24)// Moderator
Citera
2025-10-25, 09:32
Medlem
Denna historia fick mig att tro att allt inte stämmer, man kan väl inte få skadestånd utan hittad GM?
Citera
2025-10-25, 09:37
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Hur kan hon ringa in till polisen, meddela var hon är och ändå hinner GM våldta henne och hinna därifrån? Vad gör svensk polis idag ?

Citat:
En ung kvinna i 18-årsåldern ringde till 112.

Då påbörjas ett samtal om att hon känner obehag och att det är någon som förföljer henne, sedan bröts samtalet, säger Peter Martin, vakthavande befäl hos polisen i region Syd.*

Enligt polisen hade man vid den här tidpunkten ingen position kring var kvinnan befann sig. Sedan fick man kontakt med kvinnan igen, förklarar polisen.

–*De brotten som vi känner till och arbetar efter har skett efter att det här samtalet kommer in till oss, säger Peter Martin.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share
Citera
2025-10-25, 09:39
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoodietotter
Hur dags blir det mörkt nere i Malmö nu? Halvsju? Hur stort eget ansvar har man i Malmö om man stryker omkring i anslutning till parker efter mörkrets inbrott?

Hittade en sida på internet som anger solens upp- och nedgång i Malmö för år 2025.

2025-10-24.

Upp 07:59.

Ned 17:43.

Att ensam gå in i en stor och mörk park är inget att rekommendera. Detta gäller i både stora och mindre orter.

Polisen söker en mörkklädd man med uppdragen luva ”som betedde sig skumt”.

Att hitta denna man i Malmö är som att leta efter en nål i en höstack.
Citera
2025-10-25, 09:41
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Denna historia fick mig att tro att allt inte stämmer, man kan väl inte få skadestånd utan hittad GM?

Var framgår skadestånd innan de förhört henne?
Det är ju hon som får berätta först vad som hänt.
Senast redigerad av Lilett 2025-10-25 kl. 09:50.
Citera
2025-10-25, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Hur kan hon ringa in till polisen, meddela var hon är och ändå hinner GM våldta henne och hinna därifrån? Vad gör svensk polis idag ?

Glad att det inte är såna som dig om jobbar inom polisen iallafall. Jävla osmaklig kommentar. Ta reda på fakta innan du skriver troll
Citera
2025-10-25, 09:57
Medlem
swebarbs avatar
Hemskt, malmö är tyvärr inte en stad man man ska röra sig nånstans som i en stor park där det blir mörkt redan efter 17 man utsätter sig tyvärr enormt mycket som ung tjej idag.

Med det signalementet lär det inte leda mycket till...
Citera
2025-10-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten237
Man ska kunna gå var f man vill när man vill utan att ett äckligt jävla svin ska pilla på en. Det är enbart denna vidriga människas fel som begått denna vedervärdiga gärning som förstört ännu en kvinnas liv. En människa helt utan vett. En riktig grottmänniska.

Citat:
Ursprungligen postat av Hoodietotter
Hur dags blir det mörkt nere i Malmö nu? Halvsju? Hur stort eget ansvar har man i Malmö om man stryker omkring i anslutning till parker efter mörkrets inbrott?

Katten
Malmö är smockat med asylanter från rövhål som Syrien, Irak, Nordafrika och Afghanistan..
Det hör liksom till common sense att inte gå runt ensam i slutna områden så som parker när det är mörkt ute. Malmö är en av dom städer med flest överfallsvåldtäkter I hela Europa.

Det är mycket som man ska kunna göra i Sverige idag, men som man inte gör eftersom man fattar att det får konsekvenser, ex låta sin laptop stå framme på ett offentligt bibliotek, samtidigt som man går på toaletten. Eller koppla sin lilla chihauhau ensam utanför en matbutik.

Kvinnan borde känna till vart hon befinner sig och fatta beslut utefter det. Men många kvinnor idag är helt desillusionerade. Mycket tack vara media.
Man får hoppas att kvinnan är en sån där i palestinakramare i palestinasjal som ligger bakom hit släpandet av alla våldtäktsasylanter.
Senast redigerad av Pundedu 2025-10-25 kl. 10:13.
Citera
2025-10-25, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hemskt, malmö är tyvärr inte en stad man man ska röra sig nånstans som i en stor park där det blir mörkt redan efter 17 man utsätter sig tyvärr enormt mycket som ung tjej idag.

Med det signalementet lär det inte leda mycket till...
Tyvärr händer mycket skit i Sverige idag, men inte bara Malmö. Det finns två sidor av detta. Jag tycker absolut att man skall ta all brottslighet på allvar, men jag känner personligen ingen som råkat illa ut Malmö under mina 50 år i staden. Då har jag ändå en stor del av min släkt, vänner och arbetskamrater i staden. Folk skall vara försiktiga i dagens Sverige men att gå runt och vara rädd är i alla fall inget jag tror på.
Citera
2025-10-25, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det brukar vara hyfsat mycket folk i parken vid den tiden men igår var det riktigt skitväder med blåst och duggregn så nog därför det var folktomt. Jag vet inte riktigt vad de skulle kunna göra mer än kanske ökad bevakning. Där är upplyst kring gångbanorna men det är ju en park. Så antingen fälla alla träd och röja alla buskar eller så får de börja patrullera regelbundet eller införa konstant kamera övervakning överallt men vill vi ha det så?

Viktigare att sätta dit en mätare av buller, så man kan bötfälla bilisiter.
Och stänga av vägar efter kl 23.
Trots det finns det inte poliser till att lösa brott.

Finns kameror upsatta i var varannan område plus patrulleradande poliser överallt.

Men när det väl händer något så är dom aldrig på plats, och nu får man inte kritisera poliserna här på flashback, då blir man varnad.

Sen är pildammarna ännu mer öde när stora delar av J.E väg är avstängd för rivningen av stadion.

Men Malmö är en liten stad, att ingen bil är i närheten, eller ens hinner ta upp jakt på gm är katastrof. Hade det varit fotbollsrelaterat hade det varit fullt pådrag och alla skulle tas fast till vilket pris som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in