2025-10-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuvetHen
Såhär har det kommenterats på en video om händelsen på Nya Lidköpings-tidningen på TT:

"Det är ett somalisk par som är anhållen. De hade lämnat sitt barn själv i badkaret och hade kranen på så barnet hade drunknat och barnet var 4 år stackars barn må barnet vila i frid 🕊"

Detta stämmer ej.
Citera
2025-10-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken75
Detta stämmer ej.
Vet du vilka det är som är misstänkta?
Citera
2025-10-25, 00:12
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Vad heter hon då?
Är han skriven som A**e Eln*bolsi?
*t. *a
Citera
2025-10-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KANGFLAKKA
Även om så är fallet så tror jag att de kommer frias under: han trodde "medicinen" var godis. Jag fattar att det är nära halloween men det finns alltid ett "före" innan det kommer ett "efter".

Jag är själv en knarkare som kastat bort mitt liv här i Lisch men jag håller skiten jävligt långt borta från ungar och ungdomar.

Om det skulle vara knark tror jag de faktiskt skulle bli fällda för de haft det framme, eller på sådant sätt att barnet kommit åt det. Särskilt om det kan se ut som godis i form och färg. Ungefär som att alla vet att städkemikalier ska vara i låsta skåp eller högt upp där barnen inte når måste en knarkare skydda barnet mot knarket.

Men nu kan såklart var som helst ha hänt det stackars barnet.

Tråkigt att du upplever att du kastat bort ditt liv (men uppenbarligen lever du än), men bra att du inte är en loser som dragit in barn eller ungdomar i det iallafall.
Citera
2025-10-25, 00:39
Medlem
Om barnet dör av hjärtstopp så är det ju inte troligt att barnet drunknade i badkaret. Då dör man ac att lungorna fylla med vatten och du får syrebrist i hjärnan. Sist men inte minst ett hjärtstopp. Men då skall det enda tagit lång tid. Låter tveksamt..dock kommer det visa sig snabbt om han har vatten i lungorna och dött av drunkning och syrebrist.
Citera
2025-10-25, 01:31
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Såhär har det kommenterats på en video om händelsen på Nya Lidköpings-tidningen på TT:

"Det är ett somalisk par som är anhållen. De hade lämnat sitt barn själv i badkaret och hade kranen på så barnet hade drunknat och barnet var 4 år stackars barn må barnet vila i frid 🕊"
En normal fyraåring tar sig själv upp ur ett badkar. Är ungen deformerad eller kocko tar den sig kanske inte upp. Eller om den varit fasthållen eller medvetslös när vattnet steg den över huvet. .
Citera
2025-10-25, 04:18
Medlem
Trovärdigheten om det är de svensk/arabiska föräldrarna som enligt rykten drogar, eller om det är somaliska föräldrar som lämnat sitt barn i badkar med vatten på är väl 50/50 just nu.
Inget är bekräftat mer än att det handlar om en pojke i förskoleålder
Citera
2025-10-25, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxxet
Dom startar så klart en utredning för att faktiskt kunna utreda om det är ett brott eller inte. Samma sak när någon hittas död kan det startas en mordutredning för då får dom tilldelat personal och hjälp för att få reda på om det är det eller inte. Bara för att dom startat en utredning betyder det ju inte att det är ett brott.

Att någon åkt till JC kan bero på många saker, kanske är det okunskap och inte förstått allvaret. Kanske är det för att man bor nära och tänker att det går snabbare att åka dit än att få en ambulans. Vissa förstår ju inte skillnaden mellan akut och VC/JC och tror att dom kanske kan göra samma sak. Kanske är det utländska som inte vet hur det faktiskt fungerar. Jag tror de allra flesta svenska familjerna hade ringt 112 och inte åkt själva om det var så allvarligt men stress kan göra mycket. Kan också vara så att barnet var allvarligt sjukt/skadat och på väg till JC blir barnet livlöst. Kanske förstod dom inte allvaret.

Eller så förstod dom allvaret och ville få snabbaste möjliga hjälp. Det finns ju läkare på plats och alla läkare är ju utbildade i akut trauma.
(ATLS - Advanced Trauma Life Support)
En läkare ska kunna rädda liv, oavsett vart hen befinner sig.

BTW: Finns ingen akut i Lidköping. (googlade jag nu) (verkar som den stängde ner)

I panik åker föräldrarna till närmaste läkare d.v.s. en Vårdcentral / jourcentral.
(öppet dygnet runt)

Tror att många hade agerat exakt likadant om man inser att ambulans tar för lång tid eller om det är för långt att åka till närmaste akut.
(vet ej vart närmsta akut ligger dock)
Senast redigerad av LadyFaz 2025-10-25 kl. 05:11.
Citera
2025-10-25, 06:54
Medlem
Citat:

Verkar inte stämma … källa på detta att NLT har kommenterat så..
Citera
2025-10-25, 07:39
Medlem
Är det någon som med säkerhet vet vilka föräldrarna är. Eller hängs det bara ut random personer i sedvanlig ordning?
Citera
2025-10-25, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyFaz
Eller så förstod dom allvaret och ville få snabbaste möjliga hjälp. Det finns ju läkare på plats och alla läkare är ju utbildade i akut trauma.
(ATLS - Advanced Trauma Life Support)
En läkare ska kunna rädda liv, oavsett vart hen befinner sig.

BTW: Finns ingen akut i Lidköping. (googlade jag nu) (verkar som den stängde ner)

I panik åker föräldrarna till närmaste läkare d.v.s. en Vårdcentral / jourcentral.
(öppet dygnet runt)

Tror att många hade agerat exakt likadant om man inser att ambulans tar för lång tid eller om det är för långt att åka till närmaste akut.
(vet ej vart närmsta akut ligger dock)
Närmaste akut finns i Skövde eller Trollhättan, båda 40-50 minuter bort.
Citera
2025-10-25, 08:53
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andurrsson
Närmaste akut finns i Skövde eller Trollhättan, båda 40-50 minuter bort.
När något allvarligt händer så ringer man 112 och då kommer en ambulans med sjukvårdskunnig personal.
Ambulansen utgår frän räddningstjänstens lokaler centralt i Lidköping, se plats via hitta.se nedan

Tornväktargatan 2
531 62 Lidköping

Ställ dig frågan varför de inte gjorde så.

https://www.hitta.se/kartan!~58.5027...ffhlnvdk&srb=0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in