Citat:
Ursprungligen postat av
jtd
Tjena! Jag å min granne ((Rolle)) brukar ses och bunkra ris som du.. Han hade några bra tips och trix .. så nu gör jag såhär: jag förvarar ris med dels ibland det du nämner själv (((sushi style )) och ibland slänger jag i lite färs som är ostekt (bland funkar bäst men nöt och älg går oxå ok) eller kyckling filé sen steker jag allt tillsammans det blir då som ""fryed Rice"" man får betala närmare 200 spänn för på thaivagnen .. ibland har jag ävne haft I röd chili ((hackad )) för att spänna på lite styrka .. jävla gött. Kör lite mer olja än vanligt i pannan bara och se till att den är tillräckligt varm innan du lägger på riset med tillbehör..
Inte för att vara elak..
Men det är just det som är poängen :P
Liksom dig och din vän tycker även jag det är oheligt gott med stekt ris som kan varieras på olagligt många sätt.
Därför blir man lite ledsen i ögat när man på vägen hem tänkt ihop en riktigt smarrig fried rice och tittar på riset man har i kylen - obrukbart.
Nu bor jag ju iofs rätt nära en thai mojj - tyvärr kan den mojjen ta betaaaalt - populärt ställe.