2025-10-24, 22:43
Medlem
MadAddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Enligt min erfarenhet går det inte.
Jag har levt med olika kvinnor i närmare 40 år och det är drama oavsett. Ganska jobbigt, men man vänjer sig, och lär sig att mentalt stänga av när det vankas dramatik.

De kallar det ju toxisk maskulinitet om vi skulle göra det motsatta, eller "psykisk misshandel". Jag vet att de är svagare. Därav denna tråd.
Citera
2025-10-24, 22:45
Medlem
Masingas avatar
Ger man dem bra sex så tenderar de att lugna mer sig.
Citera
2025-10-24, 22:46
Medlem
MadAddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Ger man dem bra sex så tenderar de att lugna mer sig.
Fullt medveten om den delen. Det har fungerat varenda gång. Men jag tänker inte låta dem använda sex som vapen emot mig. Tänk om jag gjorde samma sak?
Citera
2025-10-24, 22:48
Medlem
Ja det går. 1. Ha godis hemma. Göm det och ta fram i händesle av drama. 2. Kommentera a l d r i g vikt, kläder, vad som äts, hur det äts, i vad det äts.
3. Tanka bilen 4. Häng a l l t i d upp dina kläder på en galge i en garderob 5. Det är hon som ska komma.
Citera
2025-10-24, 22:49
Medlem
MadAddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapenski
Ja det går. 1. Ha godis hemma. Göm det och ta fram i händesle av drama. 2. Kommentera a l d r i g vikt, kläder, vad som äts, hur det äts, i vad det äts.
3. Tanka bilen 4. Häng a l l t i d upp dina kläder på en galge i en garderob 5. Det är hon som ska komma.
Ha ha.. Du är incel
Citera
2025-10-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag har nog ett ovanligt exemplar av kvinna. Hon varken klagar, gnäller eller skapar dramatik.

Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Klart att det går. Du får nog kolla på vem du är, och sedan kompromissa.

Du kan inte alltid få det som du vill, det är lite av grejen. Man kommer överens och trivs med varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Ja? Min kvinna skapar aldrig något drama

Citat:
Ursprungligen postat av dintintin
Det går utmärkt. Har likt nedanstående här.. Du får väl lämna din dramaqueen och skaffa dig en stabil kvinna?

Ingen drama,gnäll eller klagokör. Det kan ha mer med "valet av kvinna" än "hur". Men om du har skaffat dig en dramaqueen och tänker stanna hos henne så är det nog svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
För den som funderar i såna banor går det inte. Det är en självuppfyllande profetia- har man bestämt sig att (i det här fallet) kvinnor är dramatiska och det är negativt så har man redan bestämt sig för att se en kvinnas behov och en relations behov som negativa och därmed blir det ”drama”.

Beter man sig vuxet och respekterar sin partner så blir det mindre drama. Ganska simpelt.
Uppenbarligen går det.

Det där med självuppfyllande profetia är värt att upprepa i sammanhanget. Kan man inte hitta någon man fungerar att leva tillsammans med kan det möjligtvis vara en själv som är problematisk.
Citera
2025-10-24, 22:52
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Ja det gör det om ni män bara försöker anpassa er lite efter hur vi för dagen mår efter att ha hämtat ungar på dagis, och kört nästa unge till ännu en aktivitet.

Om ni accepterar att man inte är pigg i bäret när kvällen kommer så blir det inget drama.
Svaret är att män och kvinnor är i långa loppet en oförenlig kombination som slutligen anpassar sig till varandra och får det att fungera i vardagen.
Eller så ger kvinnan upp efter att ha haft slö högen till man som endast tänker på sig själv och karriären som ändå bara mynnar ut i, och fan Gösta fick den tjänsten.
Problemet är väl att ni mår på omkring 700 olika sätt under samma eftermiddag
Citera
2025-10-24, 22:55
Medlem
MadAddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Uppenbarligen går det.

Det där med självuppfyllande profetia är värt att upprepa i sammanhanget. Kan man inte hitta någon man fungerar att leva tillsammans med kan det möjligtvis vara en själv som är problematisk.

Tack för sammanställningen! Kingen. Men jag blir lite konspiratorisk, är det som när SVT kör vänster och inte neutralt? :O Som Titanic "Kvinnor & Barn". ?
Citera
2025-10-24, 22:56
Medlem
MadAddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Problemet är väl att ni mår på omkring 700 olika sätt under samma eftermiddag
Jag hade väl inte frågat om jag vore frugan. Som sagt i TS. Karens finns alltid som skyller på män. Jag frågade inte om hennes trötta åsikt om att "Kvinnor gör allt buhu".
Citera
2025-10-24, 22:59
Medlem
Överhuvudtaget att leva i en tvåsamhet kräver arbete
Från båda sidor
ALDRIG mer säger jag
Jag är kvinna och har nog skapat en del drama
Men aldrig utan att någon annan hjälpte till
Citera
2025-10-24, 22:59
Medlem
Lill-Anns avatar
Under hela vår barndom hörde jag och mina syskon aldrig våra föräldrar gräla en enda gång.

Då jag i vuxen ålder frågade dem om de aldrig grälade så sa mamma:"Jo, men alls inte ofta och vi väntade alltid tills ni ungar somnat och lugnt och metodiskt diskuterade vi fram en lösning."

De är så underbara mina älskade päron 🍐🍐= ♥️♥️
Citera
2025-10-24, 23:00
Medlem
LupusLupuss avatar
Sover Dolly Parton på mage?
Nej nej nej och åter nej.

Men ärligt, vore det så jäkla mycket bättre med en slätstruket liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in