2025-10-24, 21:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ja och det är det enda vissa bryr sig om, anledningen till att de bryr ihjäl sig är för att det är det enda brott som personerna de hatar kan potentiellt dömas för.

Ofta böter vid fällande dom, finns ju vissa däremot som riskerar ett par år i kvv kläder!

Anledningen till att vissa bryr sig är pga den långvariga mobbing som pågått på internet.

Vuxna människor ska vara förebilder för de som växer upp och unga vuxna.

Det har gått för långt.
Citera
2025-10-24, 21:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Egentligen är det ganska enkelt, om man bara förstår sig på det.

Att försvara sig mot ett påstående gör man genom att bemöta det aktuella påståendet. Om Den illaluktande högen med bajs anklagas för att inte arbeta för att han är lat, då kan han bemöta det med att han har giltiga skäl att göra det, för han har psyyyykisk oooooohäääälsa, och det är syyyyynd om honom.

Det är inte att bemöta ett påstående med "Jag må inte arbeta, men du, du är knarkare, anabolagris och kriminell". Det är inte att försvara sig, det är att utpeka någon som brottslig och klandervärd i sitt levnadssätt.

Det hela är mycket enkelt.

Man försvarar sig inte mot kritik genom att rota fram någons porrbilder och ba "amen durå, du spelar ju in knullfilmer!".

Förstår man denna gräns, då är det omöjligt för en att bli misstänkt för förtal.

Absolut. Men jag tänker helheten.

Tror du att både Anjo och Rask kommer att bli fällda eller en av dom? Dvs om det går till åtal.
Citera
2025-10-24, 21:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life

Nu när chrippa betalt pengar för nakenbilder enbart för att misskreditera Rask så har jag svårt att tro att han får igenom det till fällande dom

Åsa hade varit värd minst det tiodubbla som tack för fjolårets bästa tillbakakaka.

Det kommer inte att påverka åtalet. Rask får göra en egen anmälan.
Citera
2025-10-24, 21:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Det är dessutom skillnad på förtal och förolämpning.

Det är väl det som är grejen om det blir åtal tänker jag. Att lagen ska särskilja det.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Och som sagt att hon redan hade kontakt med SOCIALEN.

Just det! Hon är väldigt kreativ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Precis. Jag fattar inte det här med att Jocke ville förstöra för Chrippa för att Jocke är sexuellt besatt av Linnea. Vad menas???

Hans guddotter har han nog velat värna, särskilt med tanke på sin egen barndom så har han velat påverka så gott det går.

Och sen var det väl så att om Jocke inte betalade in skatt så skulle Jocke få baksmällan av det, inte Chrippa. Men Chrippa verkade tycka att Jocke skulle skita i skatt han också, men det ville han inte.

Han skrek o härjade om att pengarna skulle betalas ut till honom och han ville ha summan innan skatt, och hotade stefan o jocke.

Förslaget då va att ninetone skickade pengarna till jocke och chrippa anlitade frilandsfinans el dyl för att fakturera pengarna hos jocke o jonna.
Frilandsfinans drar skatt o arbetsgivaravgifter, detta då chrippa inte har ett företag och jocke o jonna kan inte betala ut d som lön.
Hade jocke betalat ut pengarna utan skatt hade han begått ett brott.
Citera
2025-10-24, 21:37
Medlem
Citat:
Åsa hade varit värd minst det tiodubbla som tack för fjolårets bästa tillbakakaka.

Så behöver det inte vara, när Rask och Anjo presenterar sina bevis.

Kan domare anse att det kastats skit åt båda håll vilket gör att det läggs ned.
Citera
2025-10-24, 21:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111

Det lär ju inte hjälp till precis.

Han missade delen med att fundera ett varv till innan han gjorde en anmälan. Sen sas det att det bara var Linnéa som anmält men det visade sig också vara en lögn.

Det var Linneas anmälan som togs upp i januari och föranledde en förundersökning av grovt förtal.

Det var åklagaren som lade till Chrippa som målsägande i augusti.

Du lyssnar för mycket på Anjo.
Citera
2025-10-24, 21:39
Medlem
Citat:

Det kan du räkna med att d kommer göra
Citera
2025-10-24, 21:40
Avstängd
Citat:
Det är väl det som är grejen om det blir åtal tänker jag. Att lagen ska särskilja det.

Det är inte svårt.
Citera
2025-10-24, 21:41
Medlem
Citat:
Absolut. Men jag tänker helheten.

Tror du att både Anjo och Rask kommer att bli fällda eller en av dom? Dvs om det går till åtal.

Båda kommer åka på den. Kiss-Ponta kommer komma undan ganska lindrigt med tanke på att han är ostraffad sedan tidigare. I fallet med Baronen kommer man behöva ta hänsyn till att han blivit mycket äldre men trots det återfallit i samma typ av brottslighet flera år senare.

Nu ska jag vara realistisk. Jag tror inte Baronen slängs in i kurran direkt. Men det lär bli en straffskärpning, där exempelvis skyddstillsynen förenas med en samhällstjänst. Det här tror jag kommer göra honom gott. Träffa vanliga människor och göra hederliga arbetsuppgifter ett par veckor. Det kanske kan få honom att komma på bättre tankar, och inse att det här han ägnat sig åt på YouTube i 10+ egentligen är ett riktigt skämt, och att man kan tjäna pengar och känna sig duglig som människa utan att göra det på att vara "kändis".

Baronen ska bara ut och göra.
Citera
2025-10-24, 21:41
Medlem
Citat:
Det var Linneas anmälan som togs upp i januari och föranledde en förundersökning av grovt förtal.

Det var åklagaren som lade till Chrippa som målsägande i augusti.

Du lyssnar för mycket på Anjo.

Och du lyssnar för mkt på skiller assssss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in