2025-10-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Du menar när Jocke anlitade en redovisningskonsult för att hjälpa bidragsChrippa att göra rätt för sig?

Precis. Jag fattar inte det här med att Jocke ville förstöra för Chrippa för att Jocke är sexuellt besatt av Linnea. Vad menas???

Hans guddotter har han nog velat värna, särskilt med tanke på sin egen barndom så har han velat påverka så gott det går.

Och sen var det väl så att om Jocke inte betalade in skatt så skulle Jocke få baksmällan av det, inte Chrippa. Men Chrippa verkade tycka att Jocke skulle skita i skatt han också, men det ville han inte.
Citera
2025-10-24, 14:48
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Nej min skatt, personen som skriver det i Anjos discord är samma person som behöver dölja vem anstiftaren är och alla som sprider felaktigheter om det, skyddar anstiftaren.

Varför hjärtar du Daxwaxpax som var här inne och spred ut det fruktansvärda ryktet?
Dessa användare som nu hjärtar daxvax är ju samma användare som fortsätter sprida Anjos lögner om Chrippa och Linnea.
De som själva hittar på lögner om Chrippa och Linnea som de försöker sprida som sanning.
Det är ju inte konstigt att de stöttar en användare som försöker sprida lögner om att Jocke ska ha förgripit sig på en tjej som sen tog sitt liv.
Citera
2025-10-24, 14:50
Medlem
Pallals avatar
Jag har blivit rapporterad för att jag skrev att jag vet vem som anstiftat daxvaxpax att sprida ryktet.

Anstiftan har skett i chattar där daxvaxpax varit anonym och anstiftaren inte varit det.

Det verkar viktigt för vissa användare att man inte får komma till tals om som anstiftat barnknullarryktet.

Det är som jag skrev i det borttagna meddelandet, inte Chrippa. Anstiftaren finns på sektens sida och daxvaxpax är en psy op.
Citera
2025-10-24, 14:52
Medlem
Citat:
Nej min skatt, personen som skriver det i Anjos discord är samma person som behöver dölja vem anstiftaren är och alla som sprider felaktigheter om det, skyddar anstiftaren.

Varför hjärtar du Daxwaxpax som var här inne och spred ut det fruktansvärda ryktet?

För att inte vara inblandad vet du väldigt mycket tydligen.

Vad tycker du om FUPen?

Polis fick bra info igår btw.
Citera
2025-10-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Var Jocke okej med att Chrippa fifflade?

Det kanske funkade en tid? Men Jocke visste att Chrippa hade fogden i hasorna. Då är det väl som sagt inte så konstigt att han slutade fiffla för att inte sätta sig själv i klistret. Typ logiskt tänkande.
?
Nej, han var inte okej med det. Det finns inspelade samtal som bevisar det.
Och varför var han annars villig att låna ut en miljon till sin bror?
Citera
2025-10-24, 15:02
Medlem
Citat:
Jag har blivit rapporterad för att jag skrev att jag vet vem som anstiftat daxvaxpax att sprida ryktet.

Anstiftan har skett i chattar där daxvaxpax varit anonym och anstiftaren inte varit det.

Det verkar viktigt för vissa användare att man inte får komma till tals om som anstiftat barnknullarryktet.

Det är som jag skrev i det borttagna meddelandet, inte Chrippa. Anstiftaren finns på sektens sida och daxvaxpax är en psy op.

Vet inte vad detta gäller, men om det inte har med Chrippa att göra, varför skriva om det här?
Citera
2025-10-24, 15:12
Medlem
Citat:

Du skriver i gåtor, beyond flashback. Vad vill du säga?
Citera
2025-10-24, 15:37
Medlem
Citat:
Det ligger ingen anmälan på det och kommer aldrig göra det i framtiden heller mot Chrippa.

Jo ligger visst en anmälan men är Förhudsundersökningsekretess. Hur vet du att det inte finns en anmälan? Christopher är inte förhörd eller delgiven denna brottsmisstanke.
Citera
2025-10-24, 15:39
Medlem
Citat:
Anstiftaren finns på sektens sida och daxvaxpax är en psy op.

Konstigt någon kontaktade polis igår och bevisade nåt annat.
Citera
2025-10-24, 15:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Precis. Jag fattar inte det här med att Jocke ville förstöra för Chrippa för att Jocke är sexuellt besatt av Linnea. Vad menas???

Hans guddotter har han nog velat värna, särskilt med tanke på sin egen barndom så har han velat påverka så gott det går.

Och sen var det väl så att om Jocke inte betalade in skatt så skulle Jocke få baksmällan av det, inte Chrippa. Men Chrippa verkade tycka att Jocke skulle skita i skatt han också, men det ville han inte.

Jag har inte påstått att det låg något sexuellt intresse bakom.
Citera
2025-10-24, 15:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
För att inte vara inblandad vet du väldigt mycket tydligen.

Vad tycker du om FUPen?

Polis fick bra info igår btw.

Vad fick polisen bra info om igår?

Eftersom det verkar viktigt att ta upp här så kanske du skulle förklara dig lite bättre?
Citera
2025-10-24, 15:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Vet inte vad detta gäller, men om det inte har med Chrippa att göra, varför skriva om det här?

Därför att det handlade om att beskylla Chrippa för ett rykte om barnsex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in