2025-10-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Hela kommunikationen vägs in, annars skulle man ju bara behöva läsa halva konversationer i alla utredningar.

Vafalls tror du inte på din idol????? Att det han själv skriver bara är ett påstående.
Nu höll jag på o sätta colan i halsen
Citera
2025-10-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja och ändå tjatar en del om grovt förtal. Det måste ju i sig vara förtal att anklaga någon för grovt förtal.
Förtal är otroligt skumt brott 😂
Citera
2025-10-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadhanderhar
Ja, den finns, för att slippa bläddra i denna tråden så finns det en ny som heter: Influencern Christofer ”Chrippa” Lundström åtalas för bl.a främjande av olovligt spel, där hittar du länkarna på sid.3
Stort tack för hjälpen! Har man det man gör ett tag haha.
Citera
2025-10-24, 21:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Haha jo😂
Precis som det är att påstå att jocke hjälpt chrippa med sin brottslighet, att det är jocke som satt igång allt med mycket mer.

Linnea och chrippa bråkade hela hösten och hon skrev i meddelanden att hon "hade mkt på honom", VARFÖR annars började hon dokumentera så tidigt I förhållandet

Och hon kände ju ett tvång att berätta för polisen att Chrippa skattefuskade.

Jag har bara ett svar jag kan komma på. Hon antecknade för att ha hållhakar och möjligt utpressa honom.
Citera
2025-10-24, 21:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk

Sannerligen! Det är en hårfin skillnad på förtal och rätten att uttala något samt att försvara sig.
Citera
2025-10-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk

Ja och det är det enda vissa bryr sig om, anledningen till att de bryr ihjäl sig är för att det är det enda brott som personerna de hatar kan potentiellt dömas för.

Ofta böter vid fällande dom, finns ju vissa däremot som riskerar ett par år i kvv kläder!
Citera
2025-10-24, 21:28
Medlem
[quote=Infinity1|93309373]
Ja och det är det enda vissa bryr sig om, anledningen till att de bryr ihjäl sig är för att det är det enda brott som personerna de hatar kan potentiellt dömas för.

Ofta böter vid fällande dom, finns ju vissa däremot som riskerar ett par år i kvv kläder!
[/QUOTE

Nu när chrippa betalt pengar för nakenbilder enbart för att misskreditera Rask så har jag svårt att tro att han får igenom det till fällande dom
Citera
2025-10-24, 21:29
Medlem
Citat:

Jag har bara ett svar jag kan komma på. Hon antecknade för att ha hållhakar och möjligt utpressa honom.

Och som sagt att hon redan hade kontakt med SOCIALEN.
Citera
2025-10-24, 21:29
Avstängd
Citat:

Hört talas om något som heter samvete?
Citera
2025-10-24, 21:30
Avstängd
Citat:
Sannerligen! Det är en hårfin skillnad på förtal och rätten att uttala något samt att försvara sig.

Det är dessutom skillnad på förtal och förolämpning.
Citera
2025-10-24, 21:31
Medlem
Citat:

Egentligen är det ganska enkelt, om man bara förstår sig på det.

Att försvara sig mot ett påstående gör man genom att bemöta det aktuella påståendet. Om Den illaluktande högen med bajs anklagas för att inte arbeta för att han är lat, då kan han bemöta det med att han har giltiga skäl att göra det, för han har psyyyykisk oooooohäääälsa, och det är syyyyynd om honom.

Det är inte att bemöta ett påstående med "Jag må inte arbeta, men du, du är knarkare, anabolagris och kriminell". Det är inte att försvara sig, det är att utpeka någon som brottslig och klandervärd i sitt levnadssätt.

Det hela är mycket enkelt.

Man försvarar sig inte mot kritik genom att rota fram någons porrbilder och ba "amen durå, du spelar ju in knullfilmer!".

Förstår man denna gräns, då är det omöjligt för en att bli misstänkt för förtal.
Citera
2025-10-24, 21:32
Avstängd
[quote=Amstaff4life|93309414]
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1

[/QUOTE

Nu när chrippa betalt pengar för nakenbilder enbart för att misskreditera Rask så har jag svårt att tro att han får igenom det till fällande dom

Det lär ju inte hjälp till precis.

Han missade delen med att fundera ett varv till innan han gjorde en anmälan. Sen sas det att det bara var Linnéa som anmält men det visade sig också vara en lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in