Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-10-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Det finns inga klädkoder för simpla lunchrestauranger, det hade du vetat, om du satt din fot på en någon gång, eller levt ute i verkligheten.

Att en dryg fjärdedel av alla matgäster på en simpel lunchrestaurang dessutom är arbetare i arbetskläder, hade du vetat om, om du satt din fot på en någon gång, eller levt ute i verkligheten.

Du har precis berättat, att du är den största bonnläppen, rent av en snedseglare som sällan eller aldrig lämnar din lägenhet.

Enbart bondeståndet, outbildade och vulgär, primitiv arbetarklass överväger att gå och äta på restaurang i arbetskläder…!

Väldigt hygieniskt!

Eftersom du varken begripit att detta är ett forum för fria åsikter, att fokusera på trådens rubrik och diskutera eller ens vet hur formulera dig på annat vis än klientelet av undermänniskor nämnda ovan, får jag önska dig en trevlig helg!
Citera
2025-10-24, 17:47
Medlem
Väldigt ohygieniskt!

Sjukvårdspersonal i synnerhet med fruktansvärt mycket olika bakterier med sig i kläderna.

Tvi fan så vedervärdigt!

Lastbilschaufförer, bönder, bilmekaniker visst…., samtliga sådana som inte ens vet att man ska tvätta händerna med tvål efter ett toalettbesök!

Kom in en gång i en brunch buffé restaurang var det hade suttit ett gäng cyklister och käkat.

Vartenda säte var blankt av svett, rövsvett alltså.

Enbart låginkomstagare som går all in rakt från toastolen, efter ett pass med långvårdspatienters byta blöja arbetsdag med samma kläder på sig?

Varsågoda och njut av buffén
Citera
2025-10-24, 17:47
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Enbart bondeståndet, outbildade och vulgär, primitiv arbetarklass överväger att gå och äta på restaurang i arbetskläder…!

Väldigt hygieniskt!

Eftersom du varken begripit att detta är ett forum för fria åsikter, att fokusera på trådens rubrik och diskutera eller ens vet hur formulera dig på annat vis än klientelet av undermänniskor nämnda ovan, får jag önska dig en trevlig helg!

Eftersom du inte vet skillnaden, på enkel lunchrestaurang och vanlig restaurang, är du diskvalificerad från vidare diskussion. På enkla lunchrestauranger kryllar det av arbetare i arbetskläder, finns givetvis ingen anledningen för dom (eller någon) att klä upp sig, om man ska sleva i sig undermåligt mos och tveksamma färsbiffar (eller annan krockskadad husmanskost) på en opersonlig sylta ägd av tvivelaktig personal. Detta hade du vetat, om du varit torr bakom öronen och haft en fot i verkligheten.

Ditt andra stycke lider tyvärr av undermåligt och tafatt skriftspråk, lite oklart vad du menar, eftersom du försöker föra dig med uttryck du inte behärskar. Om du skriver i nyktert tillstånd, bör du överväga att kontakta Komvux för att få rätsida på dina problem. Lycka till med din vardag.
Citera
2025-10-24, 17:53
Medlem
Citat:
Eftersom du inte vet skillnaden, på enkel lunchrestaurang och vanlig restaurang, är du diskvalificerad från vidare diskussion. På enkla lunchrestauranger kryllar det av arbetare i arbetskläder, finns givetvis ingen anledningen för dom (eller någon) att klä upp sig, om man ska sleva i sig undermåligt mos och tveksamma färsbiffar (eller annan krockskadad husmanskost) på en opersonlig sylta ägd av tvivelaktig personal. Detta hade du vetat, om du varit torr bakom öronen och haft en fot i verkligheten.

Ditt andra stycke lider tyvärr av undermåligt och tafatt skriftspråk, lite oklart vad du menar, eftersom du försöker föra dig med uttryck du inte behärskar. Om du skriver i nyktert tillstånd, bör du överväga att kontakta Komvux för att få rätsida på dina problem. Lycka till med din vardag.

Verkar tvärtom faktiskt att du har synnerligen klart för dig vad jag menar, och samtidigt bekräftar du för
mig att även du är en sådan primitiv bonde och arbetare som lunchar i knegarkläder.

Annars hade du inte varit så pass hysterisk och ilsken.

Om du läser fler av dessa inlägg lär du även kunna förbättra din förmåga att kunna läsa och lära dig svenska annat än svetsar-, målare- och fabriksspråk samt t.o.m. överväga att använda tvål o vatten efter toalettbesök, och definitivt inte komma i dina bakteriefulla kläder som du knegat i flera dagar i sträck.

Arbetare, trevlig helg! Njut av alla dina bufféer och rea rätter….
Senast redigerad av Snairbox 2025-10-24 kl. 17:59.
Citera
2025-10-24, 18:09
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Verkar tvärtom faktiskt att du har synnerligen klart för dig vad jag menar, och samtidigt bekräftar du för
mig att även du är en sådan primitiv bonde och arbetare som lunchar i knegarkläder.

Annars hade du inte varit så pass hysterisk och ilsken.

Om du läser fler av dessa inlägg lär du även kunna förbättra din förmåga att kunna läsa och lära dig svenska annat än svetsar-, målare- och fabriksspråk samt t.o.m. överväga att använda tvål o vatten efter toalettbesök, och definitivt inte komma i dina bakteriefulla kläder som du knegat i flera dagar i sträck.

Arbetare, trevlig helg! Njut av alla dina bufféer och rea rätter….

Återigen, du verkar stå ostadigt på fötterna, ha dålig koll på restaurangvärlden, såväl enklare syltor som bättre vattenhål. Ditt undermåliga skriftspråk och hur du uttrycker dig, berättar att du är både arbetslös och saknar eftergymnasial utbildning. Beklagar detta.

Jag har arbetat på ett slags kontor i hela mitt liv, är så långt ifrån fysisk arbetare det går att komma. Sorry. Mitt arbete gör de flesta avundsjuk, både gällande sysslor och ersättning.

Jag önskar dig all lycka med dina förehavanden framledes, ge inte upp, det finns en plats även för dig i den här världen.
Citera
2025-10-24, 18:16
Medlem
Citat:

Det är faktiskt inte bara äckligt men väldigt ohygieniskt och med enorma mängder olika typer av bakterier….. i en miljö där man alltså ska äta…

Vem går frivilligt och äter under så pass primitiva omständigheter.

Klart att man regelbundet läser hur matgäster kräker, mår dåligt o åker ambulans till sjukhus, inget förvånansvärt.

Snarare rätt åt dom! Lortgrisar!

Andra matgästers rent ut sagt skit från arbetskläderna på tallriken…

Men fortsätt du och ät.

Enbart dom svältande o Gaza må ha andra prioriteringar och är dessutom vana vid bakteriefloran men arbetare o vårdpersonal direkt från patienterna?

Fy fan rent ut sagt

Bon apetit på dig din livsnjutare
Citera
2025-10-24, 18:21
Medlem
Citat:
Återigen, du verkar stå ostadigt på fötterna, ha dålig koll på restaurangvärlden, såväl enklare syltor som bättre vattenhål. Ditt undermåliga skriftspråk och hur du uttrycker dig, berättar att du är både arbetslös och saknar eftergymnasial utbildning. Beklagar detta.

Jag har arbetat på ett slags kontor i hela mitt liv, är så långt ifrån fysisk arbetare det går att komma. Sorry. Mitt arbete gör de flesta avundsjuk, både gällande sysslor och ersättning.

Jag önskar dig all lycka med dina förehavanden framledes, ge inte upp, det finns en plats även för dig i den här världen.

”Arbetar på ett slags kontor”.

Vore det försäljningschef på en offentlig toa?

Gå du o luncha bland bakterierna du!

Trevligt för dig att du är så nöjd i buffé miljön.
Citera
2025-10-24, 18:25
Medlem
Citat:

Om du nu är så välutbildad, sofistikerad och världsvan och t.o.m har arbete och arbetar på ett sorts kontor, kan du väl hålla dig till trådens rubrik o sluta med personliga påhopp?

Det ÄR faktiskt äckligt och framförallt hälsovådligt med matgäster som kommer direkt från arbete i alla slags smutsiga former! Bakterier på helt fel plats och INTE där man äter!!

Det har tydligen blivit normalt att som knegare gå rakt från verkstan in i restaurangen o sätta sig att skulle någon komma in i civila kläder börjar pöbeln rynka på pormaskarna

Lortgrisar o bönder
Senast redigerad av TurboGarbo 2025-10-24 kl. 18:27.
Citera
2025-10-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Det ÄR faktiskt äckligt och framförallt hälsovådligt med matgäster som kommer direkt från arbete i alla slags smutsiga former!
Håller med dig, självklart tar man först vägen hem och byter om till något mer passande innan man äter lunch. Jag uppskattar lagom välklätt, typ kostym, men egentligen hellre smoking. Självklart klänning för damerna, även om den inte behöver vara släpande.

Ska man till donken så kan det duga med något marginellt enklare. Kör man i drive-inen spelar det inte så stor roll, då är det ändå chauffören som beställer och tar emot maten.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-10-24 kl. 18:32.
Citera
2025-10-24, 18:32
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Det är faktiskt inte bara äckligt men väldigt ohygieniskt och med enorma mängder olika typer av bakterier….. i en miljö där man alltså ska äta…

Vem går frivilligt och äter under så pass primitiva omständigheter.

Klart att man regelbundet läser hur matgäster kräker, mår dåligt o åker ambulans till sjukhus, inget förvånansvärt.

Snarare rätt åt dom! Lortgrisar!

Andra matgästers rent ut sagt skit från arbetskläderna på tallriken…

Men fortsätt du och ät.

Enbart dom svältande o Gaza må ha andra prioriteringar och är dessutom vana vid bakteriefloran men arbetare o vårdpersonal direkt från patienterna?

Fy fan rent ut sagt

Bon apetit på dig din livsnjutare

Citat:
”Arbetar på ett slags kontor”.

Vore det försäljningschef på en offentlig toa?

Gå du o luncha bland bakterierna du!

Trevligt för dig att du är så nöjd i buffé miljön.

Visst, kan hålla med dig i grunden. Jag skulle aldrig besöka en lunchbuffé, av många orsaker. Det är i grunden ohygienskt. Folk rotar runt i bläck och kantiner, sträcker sig över maten, de slänger med håren, hår lossnar från armar, partiklar från kläder, damm, virus och bakterier från människor, det hostas och pratas över bläck/kantiner, maten står framme länge, flugor, etc. Tämligen snuskigt.

"Vore det försäljningschef på en offentlig toa?"

Du visar än en gång styrkeprov på att vara en outbildad, obildad arbetslös. Beklagar din livssituation. Men försök hitta en väg ut.

Jag avslöjar inte mitt arbete, så klart. Men jag har förmånen att jobba hemifrån, och tjänar drygt sjusiffrigt om året - mig går det ingen nöd på.

Önskar dig en fortsatt angenäm fredag. Håll tummarna för Sverige ikväll när de drabbar samman mot Spanien!
Citera
2025-10-24, 18:35
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Om du nu är så välutbildad, sofistikerad och världsvan och t.o.m har arbete och arbetar på ett sorts kontor, kan du väl hålla dig till trådens rubrik o sluta med personliga påhopp?

Det ÄR faktiskt äckligt och framförallt hälsovådligt med matgäster som kommer direkt från arbete i alla slags smutsiga former! Bakterier på helt fel plats och INTE där man äter!!

Det har tydligen blivit normalt att som knegare gå rakt från verkstan in i restaurangen o sätta sig att skulle någon komma in i civila kläder börjar pöbeln rynka på pormaskarna

Lortgrisar o bönder

Du är knappt torr bakom öronen märker jag. "Knegare" i arbetskläder har frekventerat lunchrestauranger långt över hundra år, besökt lunchbufféer lika länge som fenomenet funnits. Det är skillnad på lunchrestaurang och vanlig restaurang.

Jag håller mig till trådens ämne och rubrik. Jag svarade en användare. Har du problem med det, kanske det här med datorer, internet och forum är något du ska undvika? Det verkar vara dig övermäktigt. Personliga påhopp? Givetvis bemöter jag personliga påhopp med personliga påhopp. Vari ligger det märkvärdiga? Är du förövrigt medveten om att du surfat in på en tråd på Flashback? Känner du till dess kutym? Nå, återgå till ditt, så gör jag detsamma. Han en fortsatt trasslig kväll.
Citera
2025-10-24, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Fyra biffar blir man inte ens mätt på
Du blir inte mätt på 800g nötfärs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto