2025-10-24, 17:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Abstrakt tänkande är en kognitiv förmåga att förstå och resonera kring idéer och koncept som inte är direkt kopplade till den fysiska världen.

Låt mig höra, vad kan det finnas för kritik mot abstrakt tänkande?

Men du, det handlar ju om resultatet av tänkandet.

Du är helt borta nu, när du trasslar in dig i vad ordet abstrakt kan tänkas betyda.

Finns det fler ord du funderar över?

Exempelvis, om du hade utgått från andra hade du kanske förstått att du framstår som en empatilös råidiot.
Citera
2025-10-24, 17:46
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar. Det kan absolut finnas en sanning det spelar roll att den misstänkte gärningsmannen är en kändis och att åklagaren väcker åtal dels för att själv bli omnämnd i medierna. Det betvivlar jag inte.

Tack. Och jag förstår vad du menar också på sätt och vis. Att ta andra personers upplevelse på allvar är viktigt. Man ska inte acceptera att bli fysiskt eller psykiskt kränkt. Denne kändisgubbe kanske behöver just detta för att förändra sitt beteende. Många i den åldern beter sig så.
Citera
2025-10-24, 17:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej, men jag skulle nog kunna göra en mer rättvis bedömning på trovärdighet när båda parterna är fysiskt närvarande och inte bara utgå ifrån en text.

Jag tycker att pussen framställs som en oskyldig, vänskaplig gest ifrån M. L:s sida, och ett ofredande ifrån R.F:s sida, särskilt med tanke på den påstådda kommentaren om att hennes läppar var så mjuka att han ville pussa dem igen.

Hennes agerande dagen efter tolkar jag som att hon först tänkte att hon skulle kunna skaka av sig händelsen och gå vidare, men att hon sen ändrat sig på grund av påtryckningar utifrån (först hennes kille, och sen hennes chef. Kanske vännerna också, vad vet jag.) och ångest som uppstår senare under dagen i takt med att alkoholen lämnar kroppen.

Som jag sa, jag tror inte att det går att ställa utom rimligt tvivel att Mickes uppsåt var sexuellt, och därför tror jag att det blir en friande dom. Det har aldrig varit tal om att hans uppsåt var att kränka henne, så det vet jag inte vart du får det ifrån.

Men det är väl det åklagaren och målsägaren säger att hans syfte var eftersom de väckt åtal kring sexuellt ofredande.
Citat:
För att det ska räknas som sexuellt ofredande krävs att någon medvetet kränker en annans sexuella integritet, antingen genom sexuellt kränkande ord eller handlingar, eller genom att tvinga någon att utföra sexuella handlingar online
Citera
2025-10-24, 17:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Tack. Och jag förstår vad du menar också på sätt och vis. Att ta andra personers upplevelse på allvar är viktigt. Man ska inte acceptera att bli fysiskt eller psykiskt kränkt. Denne kändisgubbe kanske behöver just detta för att förändra sitt beteende. Många i den åldern beter sig så.

Både målsägaren och hennes väninna (vittne) beskriver ju inte honom som sådan utan tvärtom.
Citera
2025-10-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
I så fall har nog dessa rejäla problem...
Det här har verkligen spårat ur och kärringen som anmälde efter 2 månader verkar rejält psyksjuk!
En fällande dom är oväntad och kommer garanterat överklagas i så fall

Det kan vara så att hon har problem. Hon kanske har varit med om skitjobbiga saker som barn, och att denna händelse väcker trauman. Det vet jag ingenting om. Då kanske denna händelse leder till att hon får psykiatrisk hjälp att behandla dessa trauman, och det är väl svinbra?
Citera
2025-10-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men du, det handlar ju om resultatet av tänkandet.

Du är helt borta nu, när du trasslar in dig i vad ordet abstrakt kan tänkas betyda.

Finns det fler ord du funderar över?

Exempelvis, om du hade utgått från andra hade du kanske förstått att du framstår som en empatilös råidiot.

Haha, absolut. Vad brukar personangrepp vara en indikation på? Att argumenten är slut. Försök svara på min fråga istället.
Citera
2025-10-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn

Ja, det kan vara så att han behövde att det skulle förstoras upp till den här nivån. Kanske sänder det också ett betydande budskap till andra gubbar.

Vad fint att vi kunde mötas till slut.
Citera
2025-10-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Men det är väl det åklagaren och målsägaren säger att hans syfte var eftersom de väckt åtal kring sexuellt ofredande.

Ja, det är precis det de säger. Inte att kränka henne, men att han begick en handling som det inte fanns samtycke till, och som då BLIR kränkande.
Senast redigerad av design 2025-10-24 kl. 17:57.
Citera
2025-10-24, 17:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja, det är precis det de säger.

Men varför frågar du mig då var jag har fått det ifrån?
Citera
2025-10-24, 17:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja, det är precis det de säger.

Jag skulle vilja fråga dig en annan sak?

Tycker du att vi ska straffbelägga otrohet i Sverige?
Citera
2025-10-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Men varför frågar du mig då var jag har fått det ifrån?

De påstår inte att hans uppsåt var att kränka henne. De påstår att hans uppsåt var sexuellt, och som genom att det inte fanns samtycke blir kränkande.
Citera
2025-10-24, 18:01
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Det kan vara så att hon har problem. Hon kanske har varit med om skitjobbiga saker som barn, och att denna händelse väcker trauman. Det vet jag ingenting om. Då kanske denna händelse leder till att hon får psykiatrisk hjälp att behandla dessa trauman, och det är väl svinbra?
Ja det hade varit bättre för alla om hon fått hjälp innan hon drabbades av en puss på en personalfest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in