Citat:
Ursprungligen postat av
AnonOnMouse
Skatt, skatt, skatt. Vänstern har f-n inga moderna tankar överhuvudtaget rörande skattebegreppet.
Folk MÅSTE få veta att OM det blir regeringsbyte så kommer vi bli fattigare, staten kommer få mer pengar och inte mycket kommer förbättras alls. 🤷🏼♂️
Moderaterna/högern/tidö driver HEDERLIG skattesänkarpolitik för alla. Alla skall kunna tjäna drägligt och BÄTTRE än idag. JA, löneklyftan blir större. JA, detta är BRA för Sverige. Alla är inte lika. Varför skall vi alla tjäna lika mycket pengar?
F-n, tåghelvittena går ju inte och trottoarerna vittrar sönder trots ENORM skattebörda på pöbeln.
Nej. Nytt behövs! Inte gammalt. Vi har provat det.
Personligen är jag inte så brydd om just skattefrågan som sådan, däremot är brottsfrågan något som jag anser bör ligga högre upp på agendan. Här ser vi forskning som visar på att lika barn leka bäst, dvs alla skall ga möjlighet till boende, jobb, familj med det sociala nätverket som medföljer. Det är så vi får ner brottsligheten.
Klyftor i samhället behövs för att driva på utvecklingen, men ifall de blir för stora så skapas ett "vi och dom"-samhälle vilket vi nu kallar "skuggsamhälle". Det spelar ingen roll hur mycket pengar du tjänar ifall du får en kula mellan ögonen om nåt år eller två pga att klyftorna rusar.
Jag menar på att alla i Sverige blir rikare ifall alla har en form av gemenskap i grunden och då finns det definitivt utrymme för större löneutrymmen, men just nu har vi inte lyxen att göra det innan den ekonomiska segregationen är löst. Det är inte gratis att anställa fler poliser och fångvaktare, något som på sikt istället skulle kunna hamna i din plånbok i form av sänkt skatt.