2025-10-23, 17:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Det handlar om en ny dimension av information. Du kan kalla det för ett anti-derivat av information. Insikten om det jag kommer berätta för dig förstås naturligt bara av människor med högre IQ.

Ett enkelt exempel är musik.
Du kan lyssna på 34 oberoende musiker. Enskilt. Kanske till och med samma dag.
Du hör flöjt, saxofon, trumpet, trummor osv.

En annan person hör alla dessa 34 musiker samtidigt. Det kallas för en orkester och det du hör är en symfoni.

Ni har båda sett SAMMA MUSIKER. Men HÖR HELT OLIKA saker.
Intelligenta människor förstår detta intuitivt, men de flesta gör det inte. Människor som kan applicera det jag just berättat har precis ökat sin IQ med 10%.

Information kan inte tolkas lika, bara för att du drar ut det över tid. Det är stor skillnad på HUR det presenteras.

Så du säger att egentligen säger filmen ingenting nytt och ingenting beviass men den presenterar det på ett sätt som gör att folk ska tro på det ändå.

Ja det har du nog rätt i - av recensionerna att döma är det precis det som verkar vara avsikten.
Citera
2025-10-23, 17:35
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Ok, har inte sett den själv. Gissar dock på att Hollywoodreportern och variety har begränsad koll på UFO ämnet, blir nog lite luddigt då. Utan bakomliggande kontext.
Får se vad den får på IMDB. Brukar vara en bättre ref

Ja se där, 7.3. Klart godkänt. 170 recensioner redan
Citera
2025-10-23, 17:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Ok, har inte sett den själv. Gissar dock på att Hollywoodreportern och variety har begränsad koll på UFO ämnet, blir nog lite luddigt då. Utan bakomliggande kontext.
Får se vad den får på IMDB. Brukar vara en bättre ref

Är det bättre där - eller kan det vara så att recensioner på imDB och Amazon och liknande platser främst görs av folk som har ett brinnande intresse för ämnet?
Jag menar - när en ny bok ska släppas om konspirationsteoretiskt tunga ämnen som t.ex Qanon, Epstein, Ufo eller spöken så tenderar de att direkt få 5 stjärnor av mängder anonyma recensenter trots att boken ifråga inte släppts än på några veckor.
Citera
2025-10-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Har följt trådens utveckling, är typiskt flashback! Så tröttsam läsning.

Så enkelspåriga , allt är binärt , ja/nej , svart/vit. Vi svenskar är faktiskt jävligt dryga besserwissers vilket tråden bevisar tydligt och klart. Håller ni allt inne i verkliga livet och släpper loss totalt anonymt på nätet? Så typiskt svenskt.

Ufo förnekare som sannolikt lider av en stor dos kognitiv dissonans försöker övertyga sig själva att det inte finns några bevis. Ufo troende som pratar om olika utomjordiska raser! Ni fattar väl att ni aldrig kommer kunna mötas, att ni bara avvisar varandra med cirkelresonemang?

Fokus: Militärer osv talar just utifrån en position där fysiska evidens har observerats, är dokumenterade etc. Ni är inte domare som avgör vad som är sant eller inte, ni bjuds in att lyssna men inte mera än så. Ni sitter inte ens i publiken, utan tittar hemma från soffan. Än mindre inne i matchen där frågan avgörs. Det handlar inte om era åsikter. Men ni argumenterar som om det gjorde det.

Ta ett steg tillbaka, den finns ingen anledning att konkludera utomjordingar eller förneka utomjordingar. Eller att dumförklara någon annan. Det är intressant, dokumenterade fall som USS Nimitz, Cargo Flight 1628 etc, det är verkliga mysterium och det behöver undersökas ordentligt. Just nu inte mera än så utifrån den position där ni sitter.

Jag ser inga utomjordingar! Det inte sant! Alla som inte tror som jag är dumma! Vilka bebisar.

Det är interna utredningar och maktspel som pågår bakom kulisserna som avgör hur mycket som kommer att avslöjas inom sin tid. Dokumentären Age of Disclosure är en milstolpe, människor medverkar som är i positioner att göra förändringar och med en insyn i den här frågan ni här inne saknar.

Men att efterfråga ödmjukhet här inne är lite som att be om ett mirakel.

Fy vilket uppfriskande inlägg, tog många sidor.
Citera
2025-10-23, 17:45
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det bättre där - eller kan det vara så att recensioner på imDB och Amazon och liknande platser främst görs av folk som har ett brinnande intresse för ämnet?
Jag menar - när en ny bok ska släppas om konspirationsteoretiskt tunga ämnen som t.ex Qanon, Epstein, Ufo eller spöken så tenderar de att direkt få 5 stjärnor av mängder anonyma recensenter trots att boken ifråga inte släppts än på några veckor.

Mja, fast hela Metabunk skulle ju kunna gå in där och bomba om dom behagar. Vem som skriver vet man dock aldrig det är sant

Gissar dock på att du kan hitta liknande produktioner med lågt betyg
Senast redigerad av Viktor79x 2025-10-23 kl. 18:00.
Citera
2025-10-23, 17:55
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Det är en helt annan fråga. Och det var inte den eventuella sekretessen diskussionen gällde.

Du påstod att det inte finns och jag överbevisade dig.
Nej du har inte överbevisat mig någonting. Du påstår det finns bevis vilket inte är definition av överbevisa

Så sätt dig ner för helvete din fjant
Citera
2025-10-23, 18:18
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Nej du har inte överbevisat mig någonting. Du påstår det finns bevis vilket inte är definition av överbevisa

Så sätt dig ner för helvete din fjant

Jo det har jag! Jag " påstår " inte bara att det finns bevis! Det FINNS! Sen att du är alldeles för obstinat och korkad för att ta till dig det och erkänna det. Det är inte mitt problem.

Att gå igenom livet och vara dum i huvudet kan inte vara lätt! Så fjanten, pajasen och den obildade jubelidioten är du! Din forumsclown!🤡🤡🤡
Citera
2025-10-23, 18:21
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Spännande! Kul att tänka att det kan komma något nytt som förändrar allt i framtiden.
Citera
2025-10-23, 18:23
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Jo det har jag! Jag " påstår " inte bara att det finns bevis! Det FINNS! Sen att du är alldeles för obstinat och korkad för att ta till dig det och erkänna det. Det är inte mitt problem.

Att gå igenom livet och vara dum i huvudet kan inte vara lätt! Så fjanten, pajasen och den obildade jubelidioten är du! Din forumsclown!🤡🤡🤡
Ja men presentera dina bevis då så vi andra får ta del av dom också istället för sitt där å fjanta
Citera
2025-10-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ja men presentera dina bevis då så vi andra får ta del av dom också istället för sitt där å fjanta

De senaste sidorna i tråden har ägnats åt att debattera vilken sagoberättare som är mer trovärdig än de andra sagoberättarna.

Det kommer inga bevis
Citera
2025-10-23, 18:46
Medlem
falconer8s avatar
Citat:

Är du inte läskunning din idiot? Läs mina föregående inlägg. Eller be dina vårdare att läsa dom för dig.

Nu väntar jag på att du ska presentera dina motbevis?

Nej just det! Det finns inga! Du är bortgjord!
Schack matt!
Citera
2025-10-23, 18:48
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
De senaste sidorna i tråden har ägnats åt att debattera vilken sagoberättare som är mer trovärdig än de andra sagoberättarna.

Det kommer inga bevis

Avdelning: En idiot som beundrar en annan idiot! Sagoberättarna är dom som bara kommer med känsloargument och åsikter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in