2025-10-22, 07:33
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowcow
Gäsp, ännu en dokumentär som innehåller 34 personer som vill tjäna en hacka.
Inga bevis den här gången heller.

Ingen av de intervjuade tar betalt – Alla individer utan undantag har redan gjort fritt tillgängliga uttalanden i hundratals kombinerade intervjuer som det är enkelt att hitta på Youtube.

Filmbolaget och produktion, distribution etc. – Ja, tyvärr är inte det gratis så de tar säkert betalt, precis som författarna till dina studentböcker (om du gått i skolan).
Citera
2025-10-22, 08:01
Medlem
Ufos är en sån jävla D tier psyop... går ni på det så köper ni väl allt.
Citera
2025-10-22, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Människans skit är skapad av människan, precis som du får plocka upp din egen skit, om du har armar och ben. De har inte något ansvar för att hantera våra problem, eftersom vi rent praktiskt kan lösa dem själva.

Du skulle kunna sprida din kärlek på det här forumet, med förståelse, insikt, tålamod och välvilja. Gör du det? Nej, därför att "kärlek" till andra människor på ett anonymet forum inte har någon betydelse för dig.

Så varför skulle de bry sig?
Om jag hade varit en "galaktisk alien" med "free energy" då hade jag genast delat med mig till varelserna jag besökte. På planeten där jag är en gäst! Jag har uppenbarligen mycket mer kärlek och givmildhet än dina "galaktiska aliens" som framstår som väldigt egoistiska, snåla och rent av elaka. Så som du beskriver dina vänner från "yttje jymden" kan jag bara se dem som fiender. (Om vi bortser från att alltihop är påhittat trams).
Citera
2025-10-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ingen av de intervjuade tar betalt – Alla individer utan undantag har redan gjort fritt tillgängliga uttalanden i hundratals kombinerade intervjuer som det är enkelt att hitta på Youtube.

Filmbolaget och produktion, distribution etc. – Ja, tyvärr är inte det gratis så de tar säkert betalt, precis som författarna till dina studentböcker (om du gått i skolan).
Aha, så din senaste Alien Hoax är bara ett kollage, ett ihopkok av gamla klipp som redan finns på LjugTube?

Ändå ska de kränga skiten på Amazon Prime?

Tack för konsumentupplysningen , då ska jag genast avsluta mitt abonnemang.

Senast redigerad av Binary 2025-10-22 kl. 08:16.
Citera
2025-10-22, 08:30
Medlem
Citat:

Ja jag har gått i skolan.
Rätta till din foliehatt och ta din medicin.
Citera
2025-10-22, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
En person ser teknik som den människan inte känner till betyder inte "Aliens".
Det finns många hemliga militära projekt.
Och har de faktiskt sett något ö.h.t, när detta alltid är hörsägen?

Om man vet vad man ska leta efter/se är det alltid enklare.

Om du tittar på gammal teknologi och den som används av militären, var uppmärksam på nya uppfinningar och försök att föreställa dig vad militären skulle kunna använda dem till.
Om du då lyssnar på vissa personer som jobbar med sådana program och följer andra rykten.

Eller så har du själv vänner eller släktingar som berättar om sådana saker.
Så kan du få en bra överblick över situationen här.

Jag ska ge dig ett exempel, TR3B-bombplanen eller B2 Stealth-bombplanen.

Patent för antigravitation
https://patents.google.com/patent/US10144532B2/en

Patent för en Triangulär rymdfarkost
https://patents.google.com/patent/US...06%2f0145019A1

Bilder av B2 Stealth Bomber
https://www.google.com/search?client...&bih=490&dpr=1

Bilder av TR3B
https://www.google.com/search?client...&bih=490&dpr=1

Det finns ett kanadensiskt företag som har osynlighetsteknik och påstår att samarbeta med militären.

Canadian camouflage company Hyperstealth Biotechnology

https://www.dezeen.com/2019/11/07/hyperstealth-biotechnology-quantum-stealth-invisibility-cloak/

Quantum Stealth "osynlighetsmantel" kan dölja människor och hela byggnader

https://www.youtube.com/watch?v=VvX84o_e7vs

Det är egentligen ingen stor grej.
Om jag skulle göra det skulle jag fästa en tunn, transparent film på ett objekt som kan projicera bilder, dvs. en självhäftande skärm.
Du projicerar bilder av din omgivning på detta – moln, träd, berg, vad som helst.
Om du inte går rakt på kommer du inte att se det första hand.
Ingen häxkonst, ingen magi, bara teknologi.

Men om du vet att det finns där, eller skulle kunna finnas där, kan du titta närmare på sådana saker genom slumpmässiga observationer, som konstiga kanter på objekt, kanter som suddas ut, saker som överlappar varandra och inte är logiska, som i en bugg i ett datorspel.

Eller så kanske du ser en geometrisk form i molnen, som ett moln eller ett hål i molntäcket som kastar en geometrisk skugga.

Öppna dina ögon.

Gary McKinnon, mannen som hackade NASA: Interview transcript

https://avalonlibrary.net/Project_Ca...transcript.pdf

Med vänliga hälsningar till dina uppdragsgivare,
här är svaret på frågorna de har ställt i flera veckor nu.

Ja, jag kan se dem!

Och tro inte att detta upprör mig på något sätt.
Det finns andra saker som pågår.
Citera
2025-10-22, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Jag kan försöka disklosa och raljera lite, hehe;
Nej, det finns inga aliens som kommer hit i farkoster för att hjälpa eller stjälpa oss. Det som pågår under “disclosure”-narrativet är i grunden bara ännu en gammal gnostisk idé i ny förpackning. Den bygger alltid på samma tanke: att människan själv ska avslöja hemligheten, hitta gnistan inom sig, stiga i medvetande och på något sätt nå sanningen genom egen insikt eller kunskap. Samma skit som Q och andra löjliga psyops kör med.
Men i det ögonblicket man börjar tro på sådant nys så är man redan bortförd från den sanning som verkligen befriar.

Det är just här historien om Jesus skiljer sig från annat, speciellt då den där han faktiskt tillslut frälser oss alla och inte enbart sådana som gör vissa saker eller tror rätt.
Allt är redan gjort. Han bar hela skulden, hela ansvaret, hela bördan. Det finns inget kvar för oss att uppnå eller avslöja. Vi behöver bara tro på att det är så, vila i det och förstå att allt vi söker redan är fullbordat i honom och att gud är vår vän.

Alla andra läror, oavsett om det handlar om new age, gnosticism eller modern “alien disclosure”, leder alltid tillbaka till samma återvändsgränd, du måste göra något själv. Du måste vakna, förstå, stiga, rena dig eller uppnå något annat diffust och oidentifierbart. Men där det finns sådana krav, där finns ingen frihet. Endast genom tron på Jesus finns verklig vila, för Han gjorde allt, en gång för alla.

Tar man bort Jesus som denne frälsare ur bilden, så förlorar man också den fasta moraliska och existentiella punkten i hela universum. Då finns det ingen garanti för att Gud är god, ingen fast grund för oss att tro på. Då återstår bara mänskliga berättelser om saker som inte löser dom existentiella kriser som en människa ofelbarligen ställs inför medans vi lever här på Jorden

Så nej, “disclosure” handlar inte om att vi ska vakna till en ny sanning. Det handlar om att distrahera människor från den sanning som redan givits. Så ser jag på det, "disclosure" är bara ny gnosticism som rånar oss på att bara vila i att Gud är god och vill oss väl.
Det är bara påhittade historier som makten vill berätta för oss av någon anledning, vi ska tänka på sådan skit istället för verkliga saker.

AMen

Vad händer med tron när man vet?

Varför behöver man fortfarande tro?

Religion är en konstruktion för att splittra och förtrycka!

Skapelsen är lika i alla delar och inte en fiktiv karaktär i en bok.

Att det är farligt att förvärva kunskap eftersom man inte ska veta utan snarare tro?

Ja, det skulle jag också predika om jag vore en av förtryckarna.

Här är några fler exempel från Bibeln som tydligt pekar på New Age-trosuppfattningar.

UFO-strid över Nürnberg 1561
https://www.youtube.com/watch?v=9rhCWAYuK2s

UFOs berättelse i Bibeln
http://www.fallwelt.de/bibel/verboten/UFOBibel.htm

UFOS och BIBELN
by Michael Kotsch PDF Bok in tyska

https://archive.org/details/ufo-u-bibel-michael-kotsch

Hesekiels möte med utomjordingar i Bibeln

https://biblische-lehre-wm.de/wp-content/uploads/AT-26-Hesekiel.pdf
Citera
2025-10-22, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7von4
UFOS och BIBELN
by Michael Kotsch PDF Bok in tyska

https://archive.org/details/ufo-u-bibel-michael-kotsch

Hesekiels möte med utomjordingar i Bibeln

https://biblische-lehre-wm.de/wp-content/uploads/AT-26-Hesekiel.pdf
OK. Varför behöver vi en ny "disclosure"-dramadokumentär på Amazon Prime med bombastisk filmmusik?
Vi har ju redan sanningen.... I Bibeln?

Öppna dina ögon.
Citera
2025-10-22, 12:06
Medlem
Citat:
Du baserar din summering på mänsklig teknik. Du menar att 200 år av teknisk utveckling från häst och vagn är tillräckligt för att nå kulmen av vad som är möjligt i Universum. Låter det som en förnuftig konklusion?

Eller är det mer troligt att Människan är ett spädbarn i teknisk utveckling jämfört med Galaxens förmågor?

...men också på vad vi vet om fysikens lagar som gäller överallt i universum.

Jag säger inte att vår teknik är kulmen. Jag säger att kapacitet för interstellär resa + beteende som inkompetenta B-film-aliens = logiskt motsägelsefullt.

Aliens kan vara hur avancerade som helst, men de kan inte undvika termodynamiska begränsningar eller resa snabbare än ljuset utan extremt exotisk teknologi. Och även med den nivån av teknologi: varför "kraschar" de och lämnar suddiga foton?

Mönstret matchar perfekt vad man förväntar sig av mänskliga myter, inte besök från superavancerade varelser.

Jag kräver bevis proportionella till påståendet och extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.

Att utgå ifrån att "vi kan inte veta något om aliens, så allt är möjligt" är intellektuell kapitulation.
Senast redigerad av S0urce 2025-10-22 kl. 12:10.
Citera
2025-10-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Du behöver inte läsa om det är jobbigt. Antar du är nyfiken eftersom du frågar

Vadå behöver inte läsa om det är jobbigt? Ska ju vara kul för folk att läsa i trådar inte en person som på varje sida 2-3 gånger repeterar "tror inte på gröna gubbar bla bla bla".

Ingen bryr sig om vad du tror och det är ingen som påstått något om gröna gubbar så det du skriver är totalt nonsens och förstör för andra läsare.

On topic:

Jag tror dessvärre att allt detta är en del av en false flag och nyttiga idioter som Corbell har använts av CIA för att mata honom med information som bidrar till att false flag kan genomföras.
Att dom flesta som är whistle blowers gällande UFOn är tidigare CIA-anställda matar teorin än mer.
Senast redigerad av golarskjutare 2025-10-22 kl. 13:51.
Citera
2025-10-22, 13:55
Medlem
Wrossmols avatar
Verkar riktigt intressant. Det är ovanligt många personer med direkt insyn som talar öppet, och det i sig gör det fascinerande. Samtidigt bygger allt fortfarande på vittnesmål, inte verifierbara bevis, men man kan inte låta bli att undra om vi närmar oss någon form av verklig “disclosure”. Jag ska definitivt se den.
Citera
2025-10-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Det finns 8 miljarder människor på jorden, tusentals piloter och långt många fler sedan 1931. Det finns ett hav av idiotier där ute som tror på allt möjligt. Lika många ljuger, vill ha uppmärksamhet eller förväxlar naturliga fenomen med vad de vill se. Det är myter. Folk är folk. Folk tror på myter och diktar ihop saker som passar in i myterna. De vill inte känna sig utanför. Eller snarare vara en del av något spännande, för att känna sig mer relevanta.

Samma fenomen har funnits i tusentals år. Om det är Yeti, Jesus, troll eller Loch Ness monstret spelar ingen roll. Det är uppenbarligen bara mänskligt. Nu råkar det vara UFO:n och aliens. Enda skillnaden är väl att det lättare får spridning idag och når ut till fler idioter.

Förstår du hur lite 140 inspelade vittnesmål sedan 1921 betyder eller kan användas som bevis?!

Man skulle kunna ordna fram över 500 inspelningar imorgon med folk som har sett Bigfoot eller varulvar. Men du kanske tror på det också?

Konkreta fysiska bevis finns det naturligtvis ingenting av, som med alla andra myter. Inte ens en enda verifierad och trovärdig bild på aliens eller en metallbit från alla farkoster man sett eller kraschat. Precis som det inte finns ett enda hårstrå från bigfoot.

Om 140 personer verkligen har sett vad de påstår, utan att lyckas skrapa fram en enda trovärdig bild, video eller ett fysiskt bevis, så är det kanske dags att börja fundera?

När ska ni idioter växa upp?
Du har ett dygn på dig. 500 var det du utlovade. Tick, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in